NielZ' 330 Goldie: CSL klep, voorlip & schade gerepareerd

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Largo330
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 mar 2016, 18:55

Re: NielZ' Goldie

Bericht door Largo330 » 29 apr 2016, 19:24

mooie wagen! Hoewel ik deze kleur nooit zou durven te kopen vind ik dat je een mooie combi heb gemaakt met zwarte delen! persoonlijk hou ik meer van hoogglans zwart maar dat is net je smaak. mooie rijhoogte ook btw! :duim:

Gebruikersavatar
NielZ
Berichten: 535
Lid geworden op: 16 nov 2011, 00:27

Re: NielZ' Goldie

Bericht door NielZ » 06 mei 2016, 15:45

Thanks!

Op foto's komt de kleur minder over dan in het echt. Ik had in het begin ook mijn twijfels, maar toen ik irl ging kijken (in Dusseldorf :gek: ) was ik gelijk verkocht (en de auto ook :leip: )

Ik heb juist voor mat gekozen omdat de velgen ook mat waren. Mat en glans vloekt als een malle, vandaar :)

De rijhoogte moet voor het gemak wat omhoog, vorige week heb ik met m'n voorbumper een drempel goed geraakt :( (was vernieuwd en blijkbaar ook verhoogd :( :( ) Maarja, wie mooi wil zijn, moet omrijden :+

Overigens heeft mijn stuurpomp de geest gegeven en staat mijn radiateur weer bol. (is 2 jaar geleden een nieuwe in gegaan, dus ik vind het vrij apart). Anyhow, radiateur en stuurpomp + reservoir (zweet) worden ergens volgende week vervangen. Toevallig heb ik viavia een Tsjech gevonden die schades hersteld. Binnenkort maar eens gaan babbelen voor het wederom opnieuw spuiten van mn voorbumper en het eruit halen van alle kleine deukjes. Professioneel poetsen staat ook nog op de planning, ooit. :loveit:

Gebruikersavatar
NielZ
Berichten: 535
Lid geworden op: 16 nov 2011, 00:27

Re: NielZ' Goldie

Bericht door NielZ » 17 sep 2016, 17:23

Tijd voor een update.

Nog steeds is de schade van de voorbumper niet gemaakt. Helaas hebben 'ze' ondertussen ook tegen mijn achterbumper gezeten toen ie geparkeerd stond :( Klein voordeeltje: over 1,5 week gaat ie naar de spuiter. Dan wordt alles weer netjes gemaakt.

Ondertussen heb ik niet stil gezeten:

Thermostaat vervangen voor een Gates (preventief 'als het dan toch open ligt')

Waterpomp vervangen voor eentje van SKF (preventief 'als het dan toch open ligt'...)

En de radiateur.. Nouja, dat was wel nodig denk ik ;)

Stuurpomp + reservoir vervangen

En ik heb mijn beide leren voorstoelen behandeld met colorlock. Ik merk pas net dat ik geen 'na' foto heb gemaakt, dus die houden jullie van me te goed. Ik kan colorlock overigens iedereen aanraden! Ook goede service vanuit het bedrijf.

Overigens heb ik mijn clubsportsplitter rechts ook naar de mallemoer gereden,

dus die splitters gaan eraf. De vervanger ligt al klaar, maar dat onthul ik wel als ie terug komt van de spuiter :loveit: Hij wordt echt heel, heel erg dik 8)
Laatst gewijzigd door Edward op 18 feb 2020, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.

matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: NielZ' Goldie

Bericht door matheeuwissen » 17 sep 2016, 17:43

Zo lang al je ribba en nog steeds kun je niet rijden :emo:
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Gebruikersavatar
lj328
Berichten: 1134
Lid geworden op: 16 jan 2010, 17:16

Re: NielZ' Goldie

Bericht door lj328 » 20 sep 2016, 19:26

Lekker bezig hoor, toen ik de foto van je oude radiateur zag begreep ik meteen waarom je ook de rest vervangen hebt. Ik hou wel van zulke acties :duimen:
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot

Gebruikersavatar
NielZ
Berichten: 535
Lid geworden op: 16 nov 2011, 00:27

Re: NielZ' Goldie

Bericht door NielZ » 05 dec 2016, 17:02

As promised, de laatste (grote) update van mijn 330.

Net als bij velen stond de csl klep al enige tijd op mijn wishlist. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en er eentje aangeschaft. Natuurlijk eerst passen:


Pasvorm was beter dan verwacht. Natuurlijk zat er nog wel wat dremelwerk aan om de lampen en het slot netjes vast te kunnen maken, maar het viel achteraf allemaal best mee.

Omdat de voor- en achterbumper schade hadden, is het hele handeltje naar de spuiter gegaan. Ook gelijk een mooi moment om de schroefset iets hoger te zetten. Drempelvrees.. Dat is nog niet het ergste, maar ook mijn uitlaat raakte af en toe de grond. Vooral daar wilde ik vanaf: omhoog met dat ding dus.


Afijn, achterbumper en kofferklep weg:


En ook de voorbumper.
Ook begon de DISA-klep het bij mij te begeven. Omdat het rammelen zo erg werd heb ik de klep verwijderd. Liever een minder gunstige verbranding, dan een kapot gelopen blok. Uiteraard wordt deze nog vervangen.


En natuurlijk ook weer iets fragiels kapot gemaakt. Dus een hypotheek afgesloten en een nieuwe gehaald bij de BMWdealer :+


Omdat mijn huidige voorbumper 9(!) laklagen had en behoorlijk beschadigd was, heb ik besloten om een nieuwe aan te schaffen. De nieuwe bumper werd geleverd zonder binnenbalk, dus die moest ff over gezet worden. Uiteraard met de originele bevestiging.

Overige meuk zoals carbonnen mistlampkapjes en lip


Voorbumper in elkaar:


Ondertussen kwam ik een uitlaat + diffuser tegen ala :///m: look. Icm de csl klep en de toch al flink gerolde wielkasten was dit mi de kers op de taart. Na even twijfelen toch gedaan en het ding opgehaald:


Afijn, eindresultaat. Persoonlijk vind het echt heel erg gaaf geworden!

En uiteraard een kleine soundclip van de Skytunedemper. Ik heb de kats en middendempers laten zitten. Ik wilde voorkomen dat het een tokkie- of te schreeuwerig geluid zou worden. Nu is het sportief, maar niet asociaal.
Laatst gewijzigd door Edward op 18 feb 2020, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.

Gebruikersavatar
martinus83
Berichten: 618
Lid geworden op: 05 jul 2012, 21:25
Locatie: Noord-brabant

Re: NielZ' 330 Goldie: CSL klep, voorlip & schade gerepareer

Bericht door martinus83 » 05 dec 2016, 20:01

Netjes hoor dat front, ziet er goed uit op de resultaatfotos's. Ga je je kentekenplaat met magneten vast zetten?

Is die dubbele uitlaat nu de laatste stand? vind die originele achterkant wel een stuk strakker eerlijk gezegd.

Ik heb vorig jaar van een velg set bij de voorwielen de et aan laten passen, ging niet heel veel vanaf, meen 4 mm (boutschacht minimaal5-6 mm aanhouden) scheelt toch weer iets voor de looks. Misschien bij jou een idee, enige jammere van deze set is dat de et waarde, vooral voor (te) laag is..

Gebruikersavatar
NielZ
Berichten: 535
Lid geworden op: 16 nov 2011, 00:27

Re: NielZ' 330 Goldie: CSL klep, voorlip & schade gerepareer

Bericht door NielZ » 06 dec 2016, 12:49

Thanks!

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik met het kenteken wil.. Iig geen gaten boren, op een een of andere manier vind ik dat zonde :|

Ik vind de achterkant nu meer body hebben. Het is vooral een kwestie van smaak denk ik. De achtervelgen zijn een stukje afgedraaid omdat ze de wielkast af en toe raakten, aan de voorkant is dat niet dus die laat ik zo. Daar vallen ze ook netjes in de kast itt achter. Misschien geven de foto's een vertekent beeld..

Gebruikersavatar
Giovanni-21
Berichten: 176
Lid geworden op: 08 sep 2015, 20:45
Locatie: Den Haag

Re: NielZ' 330 Goldie: CSL klep, voorlip & schade gerepareer

Bericht door Giovanni-21 » 06 dec 2016, 16:24

Nice man!
Current BMW F36 420i LCI
Previous BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -

s54vert
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 okt 2015, 09:56

Re: NielZ' 330 Goldie: CSL klep, voorlip & schade gerepareer

Bericht door s54vert » 06 dec 2016, 17:06

Super!

Alleen dat 1tje op het kenteken moet er even af

Largo330
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 mar 2016, 18:55

Re: NielZ' 330 Goldie: CSL klep, voorlip & schade gerepareer

Bericht door Largo330 » 17 jan 2017, 21:15

Mooie wagen zo! Moet eerlijk zeggen dat de uitlaat niet helemaal mijn smaak is op een non M maar kan je enthousiasme en uitvoering van je aanpassing erg waarderen. Csl klep vind ik daar en tegen eruug dik.

Is vastkitten niet iets voor de kenteken plaat? Of moet deze er regelmatig af?

Largo330
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 mar 2016, 18:55

Re: NielZ' 330 Goldie: CSL klep, voorlip & schade gerepareer

Bericht door Largo330 » 17 jan 2017, 21:17

Mooie wagen zo! Moet eerlijk zeggen dat de uitlaat niet helemaal mijn smaak is op een non M maar kan je enthousiasme en uitvoering van je aanpassing erg waarderen. Csl klep vind ik daar en tegen eruug dik.

Is vastkitten niet iets voor de kenteken plaat? Of moet deze er regelmatig af?

Gebruikersavatar
NielZ
Berichten: 535
Lid geworden op: 16 nov 2011, 00:27

Re: NielZ' 330 Goldie: CSL klep, voorlip & schade gerepareer

Bericht door NielZ » 24 jan 2017, 15:41

Thanks! :)

Haha ja, hoe trek ik dat 1tje er op een legale manier eraf? ;)

Nee hoor, de plaat hoeft er eigenlijk nooit af, maar ik vind het gewoon niet mooi :x

bofkont
Berichten: 4527
Lid geworden op: 03 mar 2008, 12:37
Locatie: Stormwind city

Re: NielZ' 330 Goldie: CSL klep, voorlip & schade gerepareer

Bericht door bofkont » 24 jan 2017, 17:07

De wagen heeft een goed baasje , heerlijk onderhouden exemplaar :duimen:
Je aanpassingen ben ik persoonlijk minder over te spreken als OEM liefhebber, maar allemaal zeer netjes uitgevoerd moet gezegd worden.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Gebruikersavatar
Zoef007
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:51

Re: NielZ' 330 Goldie: CSL klep, voorlip & schade gerepareer

Bericht door Zoef007 » 25 jan 2017, 00:37

Met veel plezier jouw 14 pagina's zitten lezen. Wat een mooie coupé en top dat je er zoveel aan doet, je ziet m per pagina beter worden, niet alleen cosmetisch maar ook mechanisch hou je m goed bij.
Zolang de cosmetische mod's subtiel blijven kan ik het wel waarderen, DOORGAAN! ;-)

Gesloten

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”