Hoe vergaat het mijn 330I touring automaat uit 2002
Hoe vergaat het mijn 330I touring automaat uit 2002
Ik heb mijn BMW 330I touring automaat uit 2002 inmiddels 1 jaar en 8 maanden. Het leek mij aardig jullie aan te geven tegen welke reparaties ik in die periode aangelopen ben. Bij aankoop had de auto 94000 KM gelopen. Inmiddels staat er dus 135000 KM op de teller.
- Direct na aankoop bij dealer alarm laten testen t.b.v. verkrijgen SCM certificaat voor verzekering.
- 98 KM Airco controle, droogfles bleek lek, droogfles laten vervangen.
- 99 KM Steen op hittewerende voorruit, met groene band en licht/regensensor. Bij Carglass laten vervangen. Is perfect gedaan.
- 108 KM nieuwe set ruitenwisserbladen voor en achter.
- 112 KM 0,5 Liter olie bijgevuld
- 116 KM Olieservice en remvloeistof vervangen.
- 117 KM Preventief airco controle laten uitvoeren, was verder goed.
- 123 KM 4 nieuwe sport Maxx TT zomerbanden 225-45-17 (deze vervangen de banden die er nog af fabriek op zaten)
- 124 KM Dynamo defect. Bij dealer laten vervangen voor een nieuwe. Tevens multiriem preventief laten vervangen. Dat had ik niet verwacht bij deze kilometerstand.
- 127 KM 1 liter olie bijgevuld.
- 131 KM remschijven en blokken voor laten vervangen i.v.m. trillen in het stuur bij remmen. Schijf bleek krom. (was nog eerste levering af fabriek).
De auto is verder nog netjes origineel. Voor de rest loopt de auto erg goed en ben ik er zeer tevreden mee. Zelfs het gecombineerde verbruik is 1:10.
- Direct na aankoop bij dealer alarm laten testen t.b.v. verkrijgen SCM certificaat voor verzekering.
- 98 KM Airco controle, droogfles bleek lek, droogfles laten vervangen.
- 99 KM Steen op hittewerende voorruit, met groene band en licht/regensensor. Bij Carglass laten vervangen. Is perfect gedaan.
- 108 KM nieuwe set ruitenwisserbladen voor en achter.
- 112 KM 0,5 Liter olie bijgevuld
- 116 KM Olieservice en remvloeistof vervangen.
- 117 KM Preventief airco controle laten uitvoeren, was verder goed.
- 123 KM 4 nieuwe sport Maxx TT zomerbanden 225-45-17 (deze vervangen de banden die er nog af fabriek op zaten)
- 124 KM Dynamo defect. Bij dealer laten vervangen voor een nieuwe. Tevens multiriem preventief laten vervangen. Dat had ik niet verwacht bij deze kilometerstand.
- 127 KM 1 liter olie bijgevuld.
- 131 KM remschijven en blokken voor laten vervangen i.v.m. trillen in het stuur bij remmen. Schijf bleek krom. (was nog eerste levering af fabriek).
De auto is verder nog netjes origineel. Voor de rest loopt de auto erg goed en ben ik er zeer tevreden mee. Zelfs het gecombineerde verbruik is 1:10.
Laatst gewijzigd door pnbmw op 13 feb 2020, 20:58, 4 keer totaal gewijzigd.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
Re: Hoe vergaat het mijn 330I touring automaat uit 2002
Mooie dikke wagen hoor, geweldige motor
Hij staat er zeer netjes bij.
Hij staat er zeer netjes bij.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 15 aug 2010, 22:30
Re: Hoe vergaat het mijn 330I touring automaat uit 2002
vette bak, jammer van die velgen,
hmm ik wil ook wel m'n daksteunen eraf, staat toch wat sportiever,
gr Arie
hmm ik wil ook wel m'n daksteunen eraf, staat toch wat sportiever,
gr Arie
check out my showroom[/center]
Re: Hoe vergaat het mijn 330I touring automaat uit 2002
Ik spreek uit eigen ervaring: het rijdt echt ge-wel-dig!!
Bbinnenkant al lekker compleet, alleen stuurring omruilen voor een M-ring
Mooie auto en veel plezier ermee
Bbinnenkant al lekker compleet, alleen stuurring omruilen voor een M-ring
Mooie auto en veel plezier ermee
Re: Hoe vergaat het mijn 330I touring automaat uit 2002
Bedankt voor jullie snelle en leuke reacties. Stalen velgen zijn de originele 17 inch wintervelgen voor de 330I en 330D. Heb maar even wat nieuwe recente foto's geplaatst. Ik zal mijn showroom maar eens bij gaan houden
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
Re: Hoe vergaat het mijn 330I touring automaat uit 2002
mooie touring, zeer mooi interieur ook. je maakt heel wat kilometers zou ik ook doen als ik zo'n touring had. ook goed om te lezen dat je 'em goed onderhoud
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: Hoe vergaat het mijn 330I touring automaat uit 2002
Hoi BM-DUB,
Een M3 is anders ook niet gek. Mooie kleur zeg. Er moet altijd iets te wensen blijven zullen we maar zeggen.
Een M3 is anders ook niet gek. Mooie kleur zeg. Er moet altijd iets te wensen blijven zullen we maar zeggen.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
Re: Hoe vergaat het mijn 330I touring automaat uit 2002
117.000 km met de originele banden? Ik ben best goedgelovig, maar dat lijkt me toch sterk!
Verder een hele hele mooie auto! Dit is de eerste facelift E46 die ik zie met oranje knippers aan de voorzijde.
Verder een hele hele mooie auto! Dit is de eerste facelift E46 die ik zie met oranje knippers aan de voorzijde.
Re: Hoe vergaat het mijn 330I touring automaat uit 2002
Hoi Foeken,
Dat kan wel hoor. Eerste eigenaar waar ik de auto van heb gekocht was een man van 67 jaar. Hij had ook 2 setjes banden. Zomerbanden en winterbanden.
Je raad het al, winterbanden zijn van 2001, en hebben nog 6 mm profiel. In de gaten houden dat ze niet poreus worden.... Op de derde foto, met wintervelgen-banden, ook origineel BMW. De oranje knippers zijn in het begin standaard op de 330i geleverd, zoals ik heb begrepen.
Dat kan wel hoor. Eerste eigenaar waar ik de auto van heb gekocht was een man van 67 jaar. Hij had ook 2 setjes banden. Zomerbanden en winterbanden.
Je raad het al, winterbanden zijn van 2001, en hebben nog 6 mm profiel. In de gaten houden dat ze niet poreus worden.... Op de derde foto, met wintervelgen-banden, ook origineel BMW. De oranje knippers zijn in het begin standaard op de 330i geleverd, zoals ik heb begrepen.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
Re: Hoe vergaat het mijn 330I touring automaat uit 2002
haah okee dan! Dat is wat dat betreft een goed teken dat er altijd netjes met de auto is gereden! Prachtige auto hoor!!
Re: Hoe vergaat het mijn 330I touring automaat uit 2002
Even een update:
Ik was van mening dat mijn 330I een wat zoekerig rijgedrag vertoonde. wat merkte ik:
- Bij sporen in de weg veel stuurcorrecties moeten doen.
- Bij sproren in de weg en remmen trekken aan het stuur.
- Licht trillen in het stuur bij remmen en een bocht maken.
Met hulp van het forum kwam ik er achter dat na 136 K de draagarmrubber voor (hydrolagers) wat speling hadden (niet zo stug meer zijn).
De draagarmen bleken nog spelingvrij te zijn, dus besloten alleen de draagarmrubbers te vervangen.
Kosten bij een BMW dealer € 300,00
Kosten bij een BMW specialist € 240,00
Kosten bij een mij bekende vakgarage € 180,00
Ik heb voor de laatste gekozen. Ik moet zeggen dat de 330I weer rijdt als vanouds en weer goed stuurt.
Ik was van mening dat mijn 330I een wat zoekerig rijgedrag vertoonde. wat merkte ik:
- Bij sporen in de weg veel stuurcorrecties moeten doen.
- Bij sproren in de weg en remmen trekken aan het stuur.
- Licht trillen in het stuur bij remmen en een bocht maken.
Met hulp van het forum kwam ik er achter dat na 136 K de draagarmrubber voor (hydrolagers) wat speling hadden (niet zo stug meer zijn).
De draagarmen bleken nog spelingvrij te zijn, dus besloten alleen de draagarmrubbers te vervangen.
Kosten bij een BMW dealer € 300,00
Kosten bij een BMW specialist € 240,00
Kosten bij een mij bekende vakgarage € 180,00
Ik heb voor de laatste gekozen. Ik moet zeggen dat de 330I weer rijdt als vanouds en weer goed stuurt.
Laatst gewijzigd door pnbmw op 13 feb 2020, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
Re: Hoe vergaat het mijn 330I touring automaat uit 2002
bekend kwaaltje van de E46 die draagarmen....bij m'n E46 sedan waren ze pas bij 165k aan de beurt. wel fijn dat 'ie weer als nieuw stuurt
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: Hoe vergaat het mijn 330I touring automaat uit 2002
Goed bezig
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Hoe vergaat het mijn 330I touring automaat uit 2002
Inmiddels weer 25000 kilometer gereden sinds de laatst olieservice en een inspectie I laten uitvoeren bij mijn garage. Naast de standaard werkzaamheden die horen bij een inspectie I zijn de volgende extra werkzaamheden verricht.
- Preventief remblokken achter vervangen
- Brandstoffilter vervangen
Niets bijzonders dus. De totale kosten van deze inspectie I waren € 448,00 inclusief BTW
Op naar de volgende 25000 kilometer.
- Preventief remblokken achter vervangen
- Brandstoffilter vervangen
Niets bijzonders dus. De totale kosten van deze inspectie I waren € 448,00 inclusief BTW
Op naar de volgende 25000 kilometer.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
- bob de bouwer
- Berichten: 1747
- Lid geworden op: 02 jun 2011, 17:52
- Locatie: uden
Re: Hoe vergaat het mijn 330I touring automaat uit 2002
ziet er goed uit kerel veel rijplezier