Tom's 330Ci Executive

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Holographic91

Re: Tom's 330Ci Executive - nieuwe velgen + schroefset!

Bericht door Holographic91 » 13 jun 2011, 01:15

Vind hem\haar wel mooi staan zo :duim: , als het achterwiel in de wielkast valt lijkt het alsof het voorwiel groter is :+ .

Griffendahl

Re: Tom's 330Ci Executive - nieuwe velgen + schroefset!

Bericht door Griffendahl » 13 jun 2011, 01:48

Vind je ??
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frenkz
Berichten: 1214
Lid geworden op: 27 mar 2010, 21:49

Re: Tom's 330Ci Executive - nieuwe velgen + schroefset!

Bericht door Frenkz » 13 jun 2011, 10:51

@Griff, jouw sedan zit op die foto ook in de 'duikstand', daar ontkom je niet aan bij een E46 denk ik

Holographic91

Re: Tom's 330Ci Executive - nieuwe velgen + schroefset!

Bericht door Holographic91 » 13 jun 2011, 10:59

Het zit op de grens hoe ik het op die foto bekijk, maar als die nog iets verder zou doorzakken met extra gewicht aan boord, weet niet of de hoogte gelijk is aan die van jou of dat het aan de foto ligt. Maar onderstaande ligt naar mijn smaak echt te laag.
Afbeelding
Ik heb een speurneusje altijd weten te waarderen bij BMW :)

Griffendahl

Re: Tom's 330Ci Executive - nieuwe velgen + schroefset!

Bericht door Griffendahl » 13 jun 2011, 11:47

Frenkz schreef:@Griff, jouw sedan zit op die foto ook in de 'duikstand', daar ontkom je niet aan bij een E46 denk ik
Ik zeg ook niet dat die compleet niet mag duiken, ik zeg dat het het mooist is als die achter iets meer in de kasten hangt als voor ;)

Een klein beetje subtiel duiken is best mooi, maar als je voor en achter evenveel band wilt zien, dan is er weinig subtiels aan, persoonlijk vind ik dat dus niet mooi, met name als je de auto van de achterkant ziet. Mijne duikt nagenoeg precies net zo als ze dat af fabriek ook doen. Af-fabriek hangen ze ook subtiel voorover...

Gebruikersavatar
Leen
BimmerPortal Team
Berichten: 2280
Lid geworden op: 19 aug 2009, 12:22
Locatie: Noord-Brabant

Re: Tom's 330Ci Executive - nieuwe velgen + schroefset!

Bericht door Leen » 13 jun 2011, 21:14

Mooie coupe heb je :duimen: En mooie mods :duimen:
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line

Rorie
Berichten: 96
Lid geworden op: 20 mar 2011, 20:37

Re: Tom's 330Ci Executive - nieuwe velgen + schroefset!

Bericht door Rorie » 14 jun 2011, 09:36

Geen slechte auto voor je 23e en ondanks dat je die csl veel te vaak ziet nu staan ze heel dik onder deze coupe!
Ik vind de hoogte ook perfect zo. Zou er niet teveel aan veranderen. Comfort is ook wat waard.

Wees er zuinig op. :)

Auke
Berichten: 328
Lid geworden op: 13 mar 2010, 09:29
Locatie: Arnhem

Re: Tom's 330Ci Executive - nieuwe velgen + schroefset!

Bericht door Auke » 16 jun 2011, 09:12

Griffendahl schreef:Vind je ??
Afbeelding
Te laag, ik vind dat de banden niet in de wielkast mogen vallen! Zoals we die van Tom nu afgesteld hebben is mijn inziens perfect!

Griffendahl

Re: Tom's 330Ci Executive - nieuwe velgen + schroefset!

Bericht door Griffendahl » 16 jun 2011, 09:39

Ach, ieder zijn eigen mening... Ik vind dat die van Tom zijn kont in de lucht gooit... Ziet er goedkoop uit (vind ik). Dit is wat ze standaard af-fabriek ook doen en da's niet voor niks. Je hebt altijd meer ruimte in je voorwielkast omdat die dieper uitgesneden zijn, dat is het ontwerp van de auto namelijk.

Verder is het ook nog eens slechter voor je rijeigenschappen om het zo te doen als jullie dat gedaan hebben, omdat je ABS en TC niet altijd goed kunnen anticiperen op de verandering van je cog.

Maar - nogmaals - ieder zijn mening... Ik heb het bewust zo gedaan en Tom heeft het bewust op zijn manier gedaan :)

Ben Hulshoff
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jun 2011, 11:06

Re: Tom's 330Ci Executive - nieuwe velgen + schroefset!

Bericht door Ben Hulshoff » 16 jun 2011, 13:40

Beste Tom,

Je BMW ziet er goed uit, maar dat had ik al samen met Auke bekeken.

Veel rijplezier. :driving:

Groeten
Ben Hulshoff

Auke
Berichten: 328
Lid geworden op: 13 mar 2010, 09:29
Locatie: Arnhem

Re: Tom's 330Ci Executive - nieuwe velgen + schroefset!

Bericht door Auke » 16 jun 2011, 14:09

Griffendahl schreef:Verder is het ook nog eens slechter voor je rijeigenschappen om het zo te doen als jullie dat gedaan hebben, omdat je ABS en TC niet altijd goed kunnen anticiperen op de verandering van je cog.
Dat is pas wanneer je echt een groot verschillen tussen voor en achteras krijgt! Meet maar is een origineel onderstel op (van midden naaf tot wielkast), reken deze waardes om en meet bij Tom het aantal CM tussen midden naaf en wielkast, 100% dat je dan op een zelfde waarde uitkomt!

Griffendahl

Re: Tom's 330Ci Executive - nieuwe velgen + schroefset!

Bericht door Griffendahl » 16 jun 2011, 14:23

Lijkt me sterk aangezien dat bij mij al bijna niet zo is ;) Voor mij was't dan ook makkelijk meten met twee evenoude gelijk gemotoriseerde E46's naast elkaar op 1 oprit :! Voor en na metingen gaven hetzelfde resultaat.

Maar leuk dat je het aanhaalt hoor. Check voor de gein eens dit topic, dan zul je ook zien dat alle BMW's op origineel onderstel achter een kleinere waarde meten als voor van hart tot spatbordrand. Zoals je in dat topic kan zien zal je voor grofweg 2cm meer moeten meten als achter als je de originele rake wilt behouden. Heb je die afstanden voor en achter gelijk dan duikt je auto dus verder naar voren...

Gebruikersavatar
Tom_
Berichten: 404
Lid geworden op: 26 mar 2011, 16:41

Re: Tom's 330Ci Executive - nieuwe velgen + schroefset!

Bericht door Tom_ » 16 jun 2011, 19:04

Sorry dat ik de discussie onderbreek, maar nadat ik later de foto's zat te bekijken vond ik hem voorheen toch beter staan en heb ik hem maandag dus weer terug naar beneden geschroefd :+

Van het weekend nog een goed stuk mee gereden om hem wat in te laten zakken, en dinsdagavond meteen uit laten lijnen dus nu rijdt het weer goed :) Alleen de achterste wielkasten binnenkort een stukje laten rollen zodat ik ook weer fatsoenlijk mensen achterin kan vervoeren.

Auke
Berichten: 328
Lid geworden op: 13 mar 2010, 09:29
Locatie: Arnhem

Re: Tom's 330Ci Executive - nieuwe velgen + schroefset!

Bericht door Auke » 17 jun 2011, 07:46

Tom_ schreef: Alleen de achterste wielkasten binnenkort een stukje laten rollen zodat ik ook weer fatsoenlijk mensen achterin kan vervoeren.
Fail! Wielkasten rollen is zoo 2008, koop dan meteen een M3! :gek: 8)

Gebruikersavatar
smartye36
Berichten: 1762
Lid geworden op: 25 aug 2010, 18:45

Re: Tom's 330Ci Executive - nieuwe velgen + schroefset!

Bericht door smartye36 » 18 jun 2011, 17:16

wielkasten rollen bedoeld hij denk ik in diepte niet in de breedte
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”