Tom's 330Ci Executive

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
Tom_
Berichten: 404
Lid geworden op: 26 mar 2011, 16:41

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Tom_ » 23 dec 2012, 21:42

Na een half jaar wordt het weer eens tijd om de showroom up to date te brengen, want we hebben uiteraard niet stilgezeten! Wat is er allemaal aan de coupe gebeurd in de tussentijd:

- De myrthe houtlook interieurlijsten hebben plaatsgemaakt voor een (echt aluminium) Alu Pillar set.
Ik moet er nog steeds een paar betere foto's van maken, maar voor het idee toch een paar telefoonfoto's:
Op de foto's zit er trouwens nog een cabriolijst rond de versnellingspook doordat de nieuwe coupe trim nog niet binnen was, die is ondertussen dus vervangen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

- De door de jaren heen blauw verkleurde hoedenplank heb ik gedemonteerd en is nu weer netjes zwart, zoals het hoort. De foto's heeft iedereen ondertussen ook wel gezien geloof ik.

- Aircoriem, multiriem, en de bijbehorende mechanische en hydraulische spanrollen heb ik vervangen (OEM). Dit was nodig doordat er bij stevig doortrekken vanaf +/-4500rpm de multiriem doorslipte. Dit was daarna gelukkig weer verholpen :)

- Nadat mijn eerdere ECU probleem was opgelost en ik alle bobines en bougies uit voorzorg heb vervangen, heeft de defecte ECU tijdens het zoeken/testen toch nog de toen nieuw gekochte bosch bobine overhit. Een tijdje terug merkte ik dat de motor soms wat inhield, en heb ik deze weer nieuw gekocht. Nu loopt hij weer als een zonnetje :love:
Afbeelding
Afbeelding
De linker bobine is de oude, je ziet duidelijk een bolling waar hij te warm is geworden.

- Een setje Signat H96 subwoofers overgenomen van willem-57, plug&play vervanging voor de standaard HK woofertjes. Een hele simpele upgrade en ik heb er dagelijks plezier van, nog bedankt Willem :duim:
Afbeelding
Afbeelding

- De DEPO achterlichten hebben laatst plaatsgemaakt voor een set nieuwe OEM facelift led-achterlichtunits! Mijn coupe is van +'02, en dus was de LCM te hercoderen om ze volledig zonder foutmeldingen te laten werken. Dus samen met Auke de auto vorig weekend aan de laptop gehangen en de LCM geflasht, en nu werkt het helemaal zoals het hoort. Nog bedankt maat! :amen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De DEPO set staat overigens te koop in het verkoopforum. Het werkt nog helemaal prima, maar ik had toch liever de originele erin zitten.

- Het ruitensproeivloeistofreservoir (mooi woord voor scrabble) bleef steeds maar leeglopen, en het pompje bleek lek te zijn. Een nieuw pompje incl. pakkingen besteld bij de dealer en het is weer opgelost, toch wel fijn met al die pekelzooi op de weg.

- Een automatisch dimmende binnenspiegel overgenomen van Hompie op het forum, de bedrading was er niet op voorbereid dus ik heb een paar extra kabels moeten trekken. Nu aangesloten op het oplaadpunt voor de zaklamp die toch ongebruikt was, het rijdt wel erg prettig nu het al zo snel donker is. Had ik veel eerder moeten doen.
Afbeelding

- En de enige downgrade die gelukkig maar tijdelijk is: de winterwielen zitten er alweer een tijdje onder. De VMR's goed schoongemaakt, 2 dunne lagen PB wheelsealant erover en de banden goed schoongemaakt en in de PB bold n bright tire dressing gezet. Die liggen nu weer te wachten op het mooie weer, ik kijk er nu al naar uit.. :whistle:
Afbeelding
Afbeelding

Zo, volgens mij heb ik alles van het afgelopen half jaar wel gehad nu, het enige wat voor binnenkort nog in de planning staat is de jaarlijkse oliewissel. Olie en oliefilter + pakkingen etc heb ik al in huis, dus dat gebeurd zodra ik er de tijd voor heb. :zwaai:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Quadrantz » 23 dec 2012, 23:01

Mooie bimmer en leuke upgrades! :). Een echte liefhebber dat is wel duidelijk :duim:

Gebruikersavatar
Frenkz
Berichten: 1214
Lid geworden op: 27 mar 2010, 21:49

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Frenkz » 23 dec 2012, 23:49

Je coupé wordt lekker verwend :duim:
Hoe heb je nu die woofer weer dichtgeschroefd aangezien die speakers hoger lijken?

Auke
Berichten: 328
Lid geworden op: 13 mar 2010, 09:29
Locatie: Arnhem

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Auke » 23 dec 2012, 23:52

Graag gedaan het hercoderen, was leuk!
Jij gister bedankt voor het helpen met mijn nieuwe projectoren hè! :duimen:

Gebruikersavatar
Tom_
Berichten: 404
Lid geworden op: 26 mar 2011, 16:41

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Tom_ » 24 dec 2012, 09:11

Ze zijn ook een flink stuk hoger, en ze worden gemonteerd met een extra ring zodat de woofers verder kunnen uitslaan. Op de plek waar de HK woofers hoedenplank geplaatst zijn zitten er gaten in het metaal, daar vallen de woofers precies doorheen.

Maar ik wist natuurlijk al dat het ging passen omdat Willem ook een zonnerollo in zijn ex m3 had ;)

Gebruikersavatar
MindWarp
Berichten: 1037
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:44

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door MindWarp » 24 dec 2012, 13:54

Foutmeldingen met de Depo set had ik idd ook en dat is blijkbaar een '02 gevalletje. Collega van mij heeft een 328Ci uit 2000 en die heeft het niet ... :s

Hoe dan ook ik heb voor gewone nieuwe units gekozen. Een zelf kleurende binnenspiegel zat er al in dus die stap kon ik overslaan :+

Het blijft leuk om te zien dat je er nog steeds mee bezig bent en wat je zegt de VB3's liggen alweer te wachten op het mooie weer ... :duimen:
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Gebruikersavatar
benmaassen
Berichten: 570
Lid geworden op: 24 nov 2010, 14:31

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door benmaassen » 24 dec 2012, 15:22

Prachtige auto!

Zijn wij niet laatst terug gereden vanuit de meeting?

grt, Ben
BMW = Best Most Wanted
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater

E36 325i cabrio,

Gebruikersavatar
Tom_
Berichten: 404
Lid geworden op: 26 mar 2011, 16:41

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Tom_ » 24 dec 2012, 17:52

@MindWarp: Ik had met de depo's geen foutmeldingen, daarbij hing een kastje tussen de bekabeling die de melding laat verdwijnen. Zodra je originele faceliftunits plaatst krijg je foutmeldingen ivm de lagere weerstand van de leds, daar kan de checkcontrol niet zo goed mee omgaan. Maar dit was dus te hercoderen naar de faceliftversie.
En idd, lekker doorgaan met de mods. Meestal begon een auto me te vervelen nadat ik hem een jaar in bezit had, maar daar heb ik bij deze nog steeds geen last van.:W

@Ben: Klopt, met de zomerwielen meet was dat nog. En volgens mij heb ik jou pas nog bij Boy gesproken, of was dat dan toch de andere e36 cabriorijder die toen mee opreed naar de Meern?

Gebruikersavatar
RobertRvZ
Berichten: 405
Lid geworden op: 12 jun 2012, 17:17

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door RobertRvZ » 24 dec 2012, 22:43

blijft ook een super wagen dit. Als ik het goed zie staan jouw velgen hetzelfde gestapeld als de mijne:P
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Die nieuwe lijsten staan er ook heel goed in en de achterlichten ook :duimen:
--BMW E90 318i HB 2007-- "sold"

-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”

Gebruikersavatar
Dcreator
Berichten: 6692
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:35
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Dcreator » 24 dec 2012, 23:17

zeer mooi gestylde bmw heb je daar!

en met het onderhoud ziet het zo te zien ook wel snor! :duim:

Gebruikersavatar
Tom_
Berichten: 404
Lid geworden op: 26 mar 2011, 16:41

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Tom_ » 24 dec 2012, 23:52

RobertRvZ schreef:..als ik het goed zie staan jouw velgen hetzelfde gestapeld als de mijne:P
Ik heb wel een tijdje rondgezocht om een goede velgenboom te vinden. De meeste gaan tot max 225 breed, en met 235 en 265 gaat dat natuurlijk niet passen, uiteindelijk bij Conrad.nl een 'XXL' gevonden.
Met de wielen erop niet super stabiel, maar hij staat toch helemaal ingebouwd dus gebeurd er niks mee :)

Gebruikersavatar
benmaassen
Berichten: 570
Lid geworden op: 24 nov 2010, 14:31

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door benmaassen » 25 dec 2012, 00:38

Tom_ schreef: @Ben: Klopt, met de zomerwielen meet was dat nog. En volgens mij heb ik jou pas nog bij Boy gesproken, of was dat dan toch de andere e36 cabriorijder die toen mee opreed naar de Meern?
Dat moet Eric zijn geweest dan.
BMW = Best Most Wanted
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater

E36 325i cabrio,

Gebruikersavatar
Yusuf1
Berichten: 256
Lid geworden op: 07 aug 2012, 01:50

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Yusuf1 » 25 dec 2012, 01:26

Vet apparaat zeg, mooi dat je ook alles zelf doet :duim:

Gebruikersavatar
RobertRvZ
Berichten: 405
Lid geworden op: 12 jun 2012, 17:17

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door RobertRvZ » 25 dec 2012, 08:29

Tom_ schreef:
RobertRvZ schreef:..als ik het goed zie staan jouw velgen hetzelfde gestapeld als de mijne:P
Ik heb wel een tijdje rondgezocht om een goede velgenboom te vinden. De meeste gaan tot max 225 breed, en met 235 en 265 gaat dat natuurlijk niet passen, uiteindelijk bij Conrad.nl een 'XXL' gevonden.
Met de wielen erop niet super stabiel, maar hij staat toch helemaal ingebouwd dus gebeurd er niks mee :)
Dat is bij mij ook het geval, mijn ouders konden alleen voor 225 vinden, en me broer heeft wel die maat, maar bij mij komt er volgend jaar 255 achter op dus hebben ze er 2 uit duitsland gehaald :P. maar zo staan ze veiliger vind ik zelf :P
--BMW E90 318i HB 2007-- "sold"

-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”

Gebruikersavatar
P-imCoupé
Berichten: 936
Lid geworden op: 06 feb 2011, 17:19
Locatie: Utrecht

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door P-imCoupé » 26 dec 2012, 12:02

Hele mooie wagen, en je verzorgt hem goed! :duim:
E36 328i Coupé M '98
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”