Tom's 330Ci Executive

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
Tom_
Berichten: 404
Lid geworden op: 26 mar 2011, 16:41

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Tom_ » 29 dec 2012, 23:20

Dank voor de complimenten! :)

Het was lekker weer vandaag, dus leek het me een mooie kans om de olie te vervangen.
Eerst bij de brezan een flesje engine flush opgehaald, thuis aangekomen erin gegooid, en dan moest het '10 minuten met een verhoogd toerental (1500rpm)' blijven zitten. Nu hebben de meeste e46 modellen een drive by wire systeem, dus kon ik 10 minuten lang in de auto het gas blijven doseren.

De bodemplaat had ik er al onderuit gehaald, dus na de flush de auto van het contact, aan 1 kant opgekrikt zodat ik bij de carterplug kon, opvangbak eronder, en.. alsnog een straal olie over de grond langs de bak op omdat er meer druk achter stond dan ik verwachtte. :bang:

Voor de rest ging alles prima. Ondanks dat ik niet erg veel kms maak en de laatste oliewissel een jaar geleden was, vond ik de olie er toch aardig donker uitzien. Ik rij wel veel korte stukken, vandaar dat ik dus om het jaar de olie wilde vervangen. Daarna de inspectie weer gereset, en we kunnen er weer een jaartje tegenaan. :W

Kevv18
Berichten: 321
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:52
Locatie: Sittard

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Kevv18 » 29 dec 2012, 23:43

olie vervangen is zeer belangrijk bij auto's alleen vond ik het vandaag toch niet zo'n goed weer ervoor haha.

Gebruikersavatar
Verheeske
Berichten: 2754
Lid geworden op: 11 okt 2009, 17:45
Locatie: Vlakbij Lichtstad

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Verheeske » 30 dec 2012, 11:52

haha ja Tom, zeker na een engine flush erin spuit het eruit.
-- Houdoe wanne --

Mr.Thomas
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 dec 2012, 10:23

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Mr.Thomas » 30 dec 2012, 16:13

Erg mooie coupe!

Gebruikersavatar
Tom_
Berichten: 404
Lid geworden op: 26 mar 2011, 16:41

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Tom_ » 31 dec 2012, 16:51

Nu ik bij Auke gezien heb hoe helder zijn nieuwe xenonprojectoren zijn, ben ik eens wat kritischer naar mijn eigen xenon gaan kijken. Ze leken qua kleur wat verschil te hebben dus heb ik de xenonlampjes losgehaald, en er zitten idd 2 verschillende merken (Philips & Osram) xenon in.
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Osram Xenarc D2S 66040
Afbeelding
Philips D2S 85122

Foto's zijn genomen net nadat ik de xenonlampen eruit had gehaald met vochtig weer, dus ik denk dat de lenzen daardoor wat beslagen zijn. Ze zien er niet altijd zo uit iig.
Nou weet ik ook niet hoe oud de lampjes al zijn aangezien ik ze nog nooit vervangen heb, dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe set. Ik vond de xenon die DJLeonardo in zijn sedan heeft mooi wit van kleur, dus heb ik dezelfde Osram Xenarc 66240 CBI's besteld. :)
Afbeelding
Dit plaatje heb ik nog gevonden, de bovenste is dezelfde lamp die er nu inzit en onder is de bestelde Osram CBI. Ik ben erg benieuwd of het echt zoveel gaat schelen.. 8)

Kevv18
Berichten: 321
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:52
Locatie: Sittard

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Kevv18 » 31 dec 2012, 16:59

zou mooi zijn idd, goed uitziende lampen zijn atlijd een mooie update!

Auke
Berichten: 328
Lid geworden op: 13 mar 2010, 09:29
Locatie: Arnhem

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Auke » 31 dec 2012, 17:32

Mooi werk maat! Nieuwe peertjes gaan wel iets verschil geven, maar toch blijf ik erbij dat jij ook andere projectoren moet monteren. :)

Gebruikersavatar
Tom_
Berichten: 404
Lid geworden op: 26 mar 2011, 16:41

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Tom_ » 31 dec 2012, 18:01

Ik denk dat ik er nog andere lenzen in ga zetten, ZKW replica's. Heb dit topic eens door zitten lezen, en de resultaten zien er iig veelbelovend uit :)

Vreemde is wel dat die horizontale lijn die bij hem in de AL lens zit, er bij mij helemaal niet is. :s

Auke
Berichten: 328
Lid geworden op: 13 mar 2010, 09:29
Locatie: Arnhem

Re: Tom's 330Ci Executive - Tijd voor een update!

Bericht door Auke » 31 dec 2012, 19:47

Jup! Maar verwacht niet dat je een vergelijkbare cutoff krijgt aangezien het een Amerikaanse wagen is met een DOT cutoff en wij in Europa ECE kennen. Neem je een andere projector dan heb je ook een DOT cutoff (geen probleem bij APK).

Gebruikersavatar
Tom_
Berichten: 404
Lid geworden op: 26 mar 2011, 16:41

Re: Tom's 330Ci Executive

Bericht door Tom_ » 08 jan 2013, 18:55

De nieuwe xenonlampjes kwamen vorig weekend binnen, en die heb ik er meteen ingezet. Het verschil was wel duidelijk te zien, echt wit helder licht wat hier vanaf komt! Jammer genoeg geen foto's gemaakt van voor of na, wel van de lampen zelf.

Afbeelding
Het oude setje, Osram links en Philips rechts.

Afbeelding
Gele vlek in de Philips lamp, de Osram begon ook al een beetje dus ze zullen wel de nodige branduren gemaakt hebben.

Afbeelding
En de nieuwe Osram CBI's (Cool Blue Intense)

Ik heb ook de ZKW replica lenzen besteld om de huidige AL lenzen te gaan vervangen, en die zijn vandaag ook binnengekomen. Ze zijn echt kraakhelder vergeleken met de AL's, ben benieuwd hoe de combi van deze lenzen + de CBI's gaat worden.
Afbeelding
En om alles maar meteen goed te doen heb ik ook nieuwe koplampglazen besteld bij de dealer. Ik kreeg vandaag alleen van de magazijnman te horen dat deze vanuit München moeten komen, dus die komen op zijn vroegst op vrijdag binnen.

En volledig offtopic, maar ik ben er zelf erg blij mee: Ik ben vandaag geslaagd voor mijn A-rijbewijs! :gekdoen:
Kan ik in het voorjaar ook op zoek gaan naar een motor voor erbij. :ja:

Auke
Berichten: 328
Lid geworden op: 13 mar 2010, 09:29
Locatie: Arnhem

Re: Tom's 330Ci Executive

Bericht door Auke » 08 jan 2013, 19:04

Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien maat! En anders vooralsnog andere projectoren erin?!
Enuh, nogmaals gefeliciteerd met je brommer rijbewijs! :+

Gebruikersavatar
Verheeske
Berichten: 2754
Lid geworden op: 11 okt 2009, 17:45
Locatie: Vlakbij Lichtstad

Re: Tom's 330Ci Executive

Bericht door Verheeske » 08 jan 2013, 19:48

Niks zo fijn als motor rijden! proficiat
-- Houdoe wanne --

Gebruikersavatar
MindWarp
Berichten: 1037
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:44

Re: Tom's 330Ci Executive

Bericht door MindWarp » 17 jul 2018, 20:45

Nog steeds de E46 in bezit?

Geweldige wagen.. :amen:
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Gebruikersavatar
Tom_
Berichten: 404
Lid geworden op: 26 mar 2011, 16:41

Re: Tom's 330Ci Executive

Bericht door Tom_ » 25 aug 2018, 19:31

MindWarp schreef:Nog steeds de E46 in bezit?

Geweldige wagen.. :amen:
Kom ik toevallig toch weer eens hier kijken, heb ik nog een reactie ook met de laatste update dik 5,5 jaar geleden :D.

Ja ik heb hem nog steeds, alweer bijna 7,5 jaar!
Prioriteiten zijn wat verschoven naar andere dingen dan de E46 en dat is met name terug te zien in roestvorming op de voorschermen wat toch wel een beetje pijn doet om te zien :'( Waarschijnlijk eerder gerepareerde schade van een vorige eigenaar want voor de rest lijkt het redelijk bulletproof qua roestvorming.

Daar komt over een tijdje vast wel weer verandering in. Na de eerste keer de slechte plek eruit te laten slijpen en opnieuw te laten spuiten kwam het toen weer binnen 6 maanden terug, dus vervanging van de spatborden is noodzakelijk. (Dus als iemand weet wat eventueel goede alternatieven zijn voor de originele voorschermen: Shoot)

Paar kleine dingen gehad als defecte parkeersensoren, kromme Zimmermann remschijven voor, en onlangs een defecte fan met als gevolg een gesprongen expansievat.

Voor de rest is de wagen redelijk hetzelfde gebleven, zelfde wielen en verlaging met zo nu en dan nieuw rubber erom. Heb alleen de projectoren verwisseld voor een set Bosch AL replica's van Retrofitlab voor betere verlichting, had ook al eerder een set FX-R projectoren gekocht maar dit vond ik achteraf toch te ingrijpend qua montage ivm slijpwerk aan de koplampen en waterpas zetten van de projectoren. Heb ze nu te koop staan, dus als er interesse is dan stuur even een PB. :)

Voor de rest blijft het een machtige wagen om te rijden, daarnaast heb ik ook een motor voor de mooi-weer dagen om over de dijken te toeren en daar kan de auto toch echt niet tegenop qua rijplezier. :W

Gebruikersavatar
MindWarp
Berichten: 1037
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:44

Re: Tom's 330Ci Executive

Bericht door MindWarp » 31 aug 2018, 22:31

Ik heb er 1,5 jaar geleden na 8 jaar met veel moeite afstand van gedaan en ben naar een LCI E90 335i overgestapt.

De E46 330 is idd een machtige wagen.. echter nu ik de 335 heb moet ik zeggen dat rijd toch wel een stapje beter weer.. :h:
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”