SparcoNL 320i sedan - Alles nieuw & MtechII p5.
- Sparco Mr2
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 30 nov 2010, 11:44
- Locatie: Ter Apel (groningen)
Re: SparcoNL 320i sedan -- Tablet head-unit
Valt reuze mee (vindt ik persoonlijk)
Ik denk er sterk aan om een paar 'kitjes' te maken omdat er vast wel meer mensen zijn die zo iets willen.
Ik denk er sterk aan om een paar 'kitjes' te maken omdat er vast wel meer mensen zijn die zo iets willen.
Re: SparcoNL 320i sedan -- Tablet head-unit
Ziet er netjes uit hoor
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: SparcoNL 320i sedan -- Tablet head-unit
Geweldig die 3D printers tegenwoordig en leuk dat je het ook leuk benut
Ik ben zelf ook veel bezig met 3D/ontwerpen en ook op mijn werk teken ik veel in 3D, maar beschik nog niet over een printer waarmee ik kan printen, volgende investering dus 


- Sparco Mr2
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 30 nov 2010, 11:44
- Locatie: Ter Apel (groningen)
Re: SparcoNL 320i sedan -- Tablet head-unit
Ik weet niet welk pakket je gebruikt maar exporteren naar STL zal er vast wel in zitten.
Deze STL uploaden bij shapeways.com en even afwachten wat de prijs word
. Die hebben machine op poeder basis en niet FDM waardoor bijna alles mogelijk om te maken.
Maar ook bij mij staat een printer op de investeringslijst/aanvraag. Ik hoop na mijn afstuderen bij een spuitgiet bedrijf werkzaam te blijven om zo aan een 3d printer te komen.
Maar voor de geen die geen beschikking of iets dergelijks heeft zit ik nog stevig te overwegen om een paar kant en klare sets (plug-and-play) te maken, gezien het voor mij vrij simpel is. En er vast meer mensen zijn die een up-to-date systeem willen. Met alle gemakken van een tablet (muziek / google maps navigatie )
Deze STL uploaden bij shapeways.com en even afwachten wat de prijs word

Maar ook bij mij staat een printer op de investeringslijst/aanvraag. Ik hoop na mijn afstuderen bij een spuitgiet bedrijf werkzaam te blijven om zo aan een 3d printer te komen.
Maar voor de geen die geen beschikking of iets dergelijks heeft zit ik nog stevig te overwegen om een paar kant en klare sets (plug-and-play) te maken, gezien het voor mij vrij simpel is. En er vast meer mensen zijn die een up-to-date systeem willen. Met alle gemakken van een tablet (muziek / google maps navigatie )
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: SparcoNL 320i sedan -- Tablet head-unit
Maar kun je nu wel radio ontvangen
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: SparcoNL 320i sedan -- Tablet head-unit
Ik werk momenteel met Solidworks, maar het bedrijf waar ik werkzaam ben overweegt ook HiCAD als tekenprogramma, maar dat is vanwege hun eisen in de metaalindustrie, waar engineering en werkvoorbereiding een hele belangrijke factor is. We hadden op onze opleiding beide soorten machines staan, zowel poeder-basis maar ook FDM. Daar heb ik samen met wat medestudenten dit soort projecten gemaakt, in de spoiler hieronder ter illustratie
Zoals eerder gezegd werk ik nu dus bij een metaalbedrijf, waar ik veel met sheet metal en RVS/staal-profielen werk, maar een spuitgietbedrijf, bedrijf met 3D printers of eigen ontwerpbureau is nog altijd een leuke optie, aangezien mijn studieachtergrond oorspronkelijk op kunststof gefocused is
Leuk om te zien dat je soortgelijke studie/werk doet 



- Spoiler: Laat zien
- Sparco Mr2
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 30 nov 2010, 11:44
- Locatie: Ter Apel (groningen)
SparcoNL 320i sedan - Als nieuw!!
Zo tijd voor een update van mijn kant, het is al weer een behoorlijke tijd geleden. Maar ik heb absoluut niet stil gezeten.
Sterker nog, de gehele onderzijde van de auto is nu NIEUW.
Beginnende:
De ophanging stond al een tijdje op het lijstje om aan te pakken, ik kon vernemen dat deze aan het gaan was. Toen in September kwam op marktplaats een Koni brug voorbij die ik niet kon laten schieten en deze dus samen met mijn oom gekocht. Ding is van 1978 maar zelfs nu nog in top staat! Wat een kwaliteit dinkie zeg.
Toen eind september na mijn afstudeerstage te hebben voltooid besloten om alles te gaan aanpakken. Dus een goede vriend met een landbouwschuur aan gekeken voor een plekje en daar de brug geparkeerd. Alles klaar gezet en onderdelen in het voren besteld. Daarna had ik 2 weken vrij en moest het gaan gebeuren.
Dus hup de auto op de brug, overal aan en sleutelen maar. Goed gereedschap is het halve werk (wat ben ik een elektrische slagmoersleutel gaan waarderen zeg
).



Binnen 2 dagen de gehele ophanging van de bmw gedemonteerd en stond alleen het casco nog op de brug.
Alles netjes en georganiseerd opgeborgen en bij elkaar in zakjes gedaan en gelabeld (hier 2 uurtjes meer voor uittrekken helpt je aan het eind). En de gehele onderkant maar eens goed geïnspecteerd. Geen gekke roestplekken of subframe scheurtjes (YES !!).


En als auto gek wat doe je dan ? Juist een zeil onder de auto en 3 emmers met sop maken, een zeepspuit op de compressor en boenen maar! Met als doelstelling de onderkant moet net zo hard glimmen als de bovenkant (waarom,,, gewoon omdat het kan en het voelt goed! En ook mocht er later gesleuteld moeten worden is het zo gepiept omdat het schoon en begaan baar is).
Dan heb ik van het werk zelf niet veel foto’s omdat als ik eenmaal bezig ben, dan ook gelijk doorpak en doorwerk waardoor ik bijna geen tijd nam voor foto’s (of er aan dacht)
Maar methodisch alles op volgorde aan gepakt. En binnen 1,5 week zeer veel voor elkaar gekregen.
Onderkant schoon en voorzien van een dikke beschermlaag, voorwiel ophangingsdelen gereed om weer gemonteerd te worden. Achterwiel ophanging 75% klaar.
Toen op een woensdag avond besloten om toch de versnellingsbak er maar achter weg te trekken (vermoeden dat men koppeling al wat heen was) en om preventief de keerringen te vervangen. Zo gezegd zo gedaan en met een uurtje (en 10 minuten hulp van een extra paar sterke armen) was de bak er achter weg. Alles klaar gezet om vrijdag verder te gaan.
Onderbody bescherming:
) draag armen zijn van nieuwe rubbers voorzien en zijn geverfd, tevens het diff schoongemaakt en in de verf gezet. Alleen de naven moesten hier nog schoon (ontroest) worden.
Even uit puffen en ik wou weer gaan, maar de fysio wou er eerst naar kijken. Die zag in 1e instantie er niks aan en bewoog hem, geen pijntjes (het deed wel zeer daar niet van, maar geen pijnscheuten of iets dergelijks). Toen naar de kant gelopen en besloten maar niet door te gaan. Vrijdag naar de huisarts die kijken en dacht dat het wel eens wat opgerekt kon zijn, maar bij wat vragen over mijn pijn grens begon hij te twijfelen en stuurde me door naar het ziekenhuis.
Daar aangekomen bij de arts was het binnen 5 min duidelijk. Kniebanden ingescheurd. Maar een MRI scan voor de zekerheid. Na 4,5 week eindelijk door de mri en 2 dagen later de uitslag.
Komt ie : Kruisband finaal afgescheurd, binnenste knieband afgescheurd en meniscus had ook een scheur vertoning. Kort om, goed kapot dus. En niet aan de bmw sleutelen
Eind december geopereerd en een nieuwe kruisband gekregen (uit de hamstring), heb het allemaal mee gemaakt en mocht mee kijken wat zeer tof was (maar niet voor iedereen weg gelegd).
Maar ja, de bmw op een laag pitje want ik til zo de bak dr niet weer achter. En iemand ander het werk laten doen was geen optie. Ik ging/wil het zelf doen.
Dus druk aan de fisio en in maart weer aan de auto kunnen sleutelen.
Ook nu weinig tot geen foto’s. Maar straks een opsommingslijstje met wat er gebeurt is.
Maar eerst even men frustratie kwijt over de subframe rubber, mijn god wat zitten die dingen vast. 4 m10 (fijn) draad einden dr op gestript en een 10tons werkplaats pers kreeg het ook niet voor elkaar (zonder blijvende schade e.d.). Na veel aangekloot te hebben schoot me te binnen hoe je een circulaire kracht weg kan halen, dus hup de decoupeerzaag en reciprozaag er bij. De kern uit de rubbers gezaagd en heel voorzichtig de wanden van de rubbers ingezaagd. Daarna met een doorslag naar binnen tikken en ze vielen er zo uit. Dus tip aan iedereen, direct inzagen. Geen geklooi met uit hameren /trekken / persen. Gewoon inzagen en naar binnen tikken.
Verder ging alles van een leien dakje en ben ik (verbazend genoeg) geen dingen tegen gekomen die niet wouden of die kapot gingen ( geen dol draad / geen afgebroken bouten-moeren / geen doorgeroeste sh** / alles kwam gewoon los).
Wat is het toch fijn sleutelen zo’n bmw zeg !!!!!
Maar goed wat is er allemaal gebeurd:
Voor:



300mm (325i remmen voor)



Geweldig mooi zo om te zien

Carterventilatie op zen eind, alle rubbers verstaft en braken zo kapot.
))


Bijna klaar

Blok schoon en droog (telefoon fotos in het donker
)






Voor het eerst weer op zen pootjes (let a.u.b. niet op de stof
) De velgen had ik van te voren al goed schoon gemaakt.
)
) ! Vrijdag 16 mei stond hij voor het eerst weer op eigen poten. Na alles 3 dubbel gecheckt te hebben de Bmw voor het eerst weer gestart.
En warempel duurde het starten niet veel langer dan normaal, daarna kreeg hij het wel even zwaar omdat de benzine filter vervangen was en er dus wat lucht in de leiding zat, maar door vroeg tijdig van mij een dotje gas te geven ving hij het prima op. Het blok 5 min laten lopen en weer uit gezet.
Daarna direct de motorkap open en alles inspecteren, niks te zien.
Hup de brug omhoog en dr onder. Ook niks te zien.
YES YES..
Opnieuw gestart en 10 min laten lopen, daarna alles opgeruimd om de volgende dag verder te gaan.
Met een heerlijk gevoel naar bed gegaan en de volgende dag s’avonds weer heen.
Direct alles checken, en nog steeds zag alles er mooi en vooral droog uit ! (yihaaaaa !!! )
Dus het moment suprême om hem tussen de brug weg te rijden, handrem nog even afgesteld.
Op de handrem, neutraal 100x gecheckt. Auto gestart, en heel voorzichtig in zijn 1 gedrukt.
Wat een heerlijke schakelbeweging nu (super direct en strak). Maar belangrijker geen gekke geluiden / vibraties. Daarna koppeling heel voorzichtig op laten komen, nog steeds geen geluiden en of vibraties. En de auto naar voren gereden.
YES ook dit goed. Daarna een stuk achter uit en ook dat probleemloos!
Dus voor woensdag direct een afspraak met de uitlijner gemaakt, want echt alles is los geweest.
En ik heb heel veel getwijfeld om hem op een ambulance er naar toe te brengen. Maar het beste is wel dat alle rubbers wat ingewerkt worden.
Dus dinsdag avond de auto eerst van de sleutel plek naar huis gereden. Ik had natuurlijk van te voren wel alle posities e.d. af getekend en gemarkeerd dus alles is grotendeels op de juiste plek terug gekomen (goede voorbereiding was het halve werk).
Dus met 2 man op pad (bezemwagen) een ritje van 15 a 20 km naar huis. Eerst echt heel rustig en kalm want ook de remmen waren nieuw dus alles voelde anders (maar gelukkig wel zeer goed aan).
Later het tempo (80 weg) iets opgevoerd naar 60 en daarna naar 80. Op het nerveuse van de uitlijning na was het een prima maar ook heerlijke rit. Onderweg 2x gestopt om preventief te checken maar ook nu geen gekke dingen!
Na de maiden voyage weer thuis
Afbeelding




Thuis direct de kap open en alles geïnspecteerd, en hup onder de auto alles checken. Alles droog en netjes. Man wat een goed gevoel zeg.




Maar niet alles kan 100% goed gaan en ook dat durf ik wel te melden, om te beginnen liep de rechter voorrem lichtelijk aan (remklauw was wel gangbaar gemaakt).
En punt 2 was bijna bij huis kwam er een lichte rommel tengehore. Beide dingen eerst gelaten voor wat het was (omdat de remmen toch nieuw waren) leek me dat de zuiger zich eerst opnieuw moest zetten en ik nog niet veel gereden had.
Daarna na trots naar mijn opa gereden de auto te showen, en het rommelen werd bulderen. Dus ik direct een lichtelijke paniek of het diff nog wel goed was. Maar van buiten niks aan te zien natuurlijk, dus internet op en zou de hardy schijf kunnen zijn. Deze was zo onder de auto niet te zien (dan is een lage auto wat minder fijn
)
Weer naar huis gereden en nog steeds het geluid.
Nog niks gevonden en dus ging met een dubbel gevoel naar bed, maar kon het niet laten dus de laptop ging mee en ik weer zoeken wat het kon zijn. Tot dat bij mij het moment binnen drong van nieuwe remmen (de gedachte aan de aanlopende voorrem dat die heet werd, maar ook de andere zijn natuurlijk warm geweest). Dus ik in men pyjama naar buiten kofferbak open slotbout dr uit en de wielbouten natrekken.
VERREK !!! ja hoor links achter waren ze een kleine slag los. Dus alles na getrokken en men broertje uit bed geschopt om nog een rondje te rijden. En jahoor dat was het euvel.
Nog even langs het tankstation gescheurd voor een paar mooie kiekjes
Bij het tankstation





Nu ben ik vast nog wel wat dingen vergeten te vertellen wat er nog meer gebeurd is maar ik vind de lap tekst nu wel genoeg. Het mogeduidelijk zijn,, Ik ben (een) GEK op men bmw. En bijna volleerd monteur nu (weet dr bijna alles van af nu
,,,mede door de benleymanual die ik dr op de laptop bij had) dingen als de draagarm achter onder neutrale rijhoogte voorspanning zetten e.d. had ik zelf niet aan gedacht.
Fotos bij de uitlijner op de brug (nog alles mooi schoon
)








Sterker nog, de gehele onderzijde van de auto is nu NIEUW.
Beginnende:
De ophanging stond al een tijdje op het lijstje om aan te pakken, ik kon vernemen dat deze aan het gaan was. Toen in September kwam op marktplaats een Koni brug voorbij die ik niet kon laten schieten en deze dus samen met mijn oom gekocht. Ding is van 1978 maar zelfs nu nog in top staat! Wat een kwaliteit dinkie zeg.
Toen eind september na mijn afstudeerstage te hebben voltooid besloten om alles te gaan aanpakken. Dus een goede vriend met een landbouwschuur aan gekeken voor een plekje en daar de brug geparkeerd. Alles klaar gezet en onderdelen in het voren besteld. Daarna had ik 2 weken vrij en moest het gaan gebeuren.
Dus hup de auto op de brug, overal aan en sleutelen maar. Goed gereedschap is het halve werk (wat ben ik een elektrische slagmoersleutel gaan waarderen zeg




Binnen 2 dagen de gehele ophanging van de bmw gedemonteerd en stond alleen het casco nog op de brug.
Alles netjes en georganiseerd opgeborgen en bij elkaar in zakjes gedaan en gelabeld (hier 2 uurtjes meer voor uittrekken helpt je aan het eind). En de gehele onderkant maar eens goed geïnspecteerd. Geen gekke roestplekken of subframe scheurtjes (YES !!).


En als auto gek wat doe je dan ? Juist een zeil onder de auto en 3 emmers met sop maken, een zeepspuit op de compressor en boenen maar! Met als doelstelling de onderkant moet net zo hard glimmen als de bovenkant (waarom,,, gewoon omdat het kan en het voelt goed! En ook mocht er later gesleuteld moeten worden is het zo gepiept omdat het schoon en begaan baar is).
Dan heb ik van het werk zelf niet veel foto’s omdat als ik eenmaal bezig ben, dan ook gelijk doorpak en doorwerk waardoor ik bijna geen tijd nam voor foto’s (of er aan dacht)
Maar methodisch alles op volgorde aan gepakt. En binnen 1,5 week zeer veel voor elkaar gekregen.
Onderkant schoon en voorzien van een dikke beschermlaag, voorwiel ophangingsdelen gereed om weer gemonteerd te worden. Achterwiel ophanging 75% klaar.
Toen op een woensdag avond besloten om toch de versnellingsbak er maar achter weg te trekken (vermoeden dat men koppeling al wat heen was) en om preventief de keerringen te vervangen. Zo gezegd zo gedaan en met een uurtje (en 10 minuten hulp van een extra paar sterke armen) was de bak er achter weg. Alles klaar gezet om vrijdag verder te gaan.
Onderbody bescherming:
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien

- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
Even uit puffen en ik wou weer gaan, maar de fysio wou er eerst naar kijken. Die zag in 1e instantie er niks aan en bewoog hem, geen pijntjes (het deed wel zeer daar niet van, maar geen pijnscheuten of iets dergelijks). Toen naar de kant gelopen en besloten maar niet door te gaan. Vrijdag naar de huisarts die kijken en dacht dat het wel eens wat opgerekt kon zijn, maar bij wat vragen over mijn pijn grens begon hij te twijfelen en stuurde me door naar het ziekenhuis.
Daar aangekomen bij de arts was het binnen 5 min duidelijk. Kniebanden ingescheurd. Maar een MRI scan voor de zekerheid. Na 4,5 week eindelijk door de mri en 2 dagen later de uitslag.
Komt ie : Kruisband finaal afgescheurd, binnenste knieband afgescheurd en meniscus had ook een scheur vertoning. Kort om, goed kapot dus. En niet aan de bmw sleutelen


Eind december geopereerd en een nieuwe kruisband gekregen (uit de hamstring), heb het allemaal mee gemaakt en mocht mee kijken wat zeer tof was (maar niet voor iedereen weg gelegd).
Maar ja, de bmw op een laag pitje want ik til zo de bak dr niet weer achter. En iemand ander het werk laten doen was geen optie. Ik ging/wil het zelf doen.
Dus druk aan de fisio en in maart weer aan de auto kunnen sleutelen.

Ook nu weinig tot geen foto’s. Maar straks een opsommingslijstje met wat er gebeurt is.
Maar eerst even men frustratie kwijt over de subframe rubber, mijn god wat zitten die dingen vast. 4 m10 (fijn) draad einden dr op gestript en een 10tons werkplaats pers kreeg het ook niet voor elkaar (zonder blijvende schade e.d.). Na veel aangekloot te hebben schoot me te binnen hoe je een circulaire kracht weg kan halen, dus hup de decoupeerzaag en reciprozaag er bij. De kern uit de rubbers gezaagd en heel voorzichtig de wanden van de rubbers ingezaagd. Daarna met een doorslag naar binnen tikken en ze vielen er zo uit. Dus tip aan iedereen, direct inzagen. Geen geklooi met uit hameren /trekken / persen. Gewoon inzagen en naar binnen tikken.
Verder ging alles van een leien dakje en ben ik (verbazend genoeg) geen dingen tegen gekomen die niet wouden of die kapot gingen ( geen dol draad / geen afgebroken bouten-moeren / geen doorgeroeste sh** / alles kwam gewoon los).
Wat is het toch fijn sleutelen zo’n bmw zeg !!!!!
Maar goed wat is er allemaal gebeurd:


Voor:
- Grondig schoongemaakt en van beschermlaag voorzien
Bilstein B8 schokbrekers gemonteerd (nieuw) in combinatie met mijn Eibach pro set
Toplager weer lekker ingevet (schoongemaakt)
Meyle hd draag armen en draagarm rubers (nieuw)
Meyle hd reactiestangen (nieuw)
Stuurstangen (nieuw)
Fusee (schoongemaakt / geverfd )
325i remklauwhouders gemonteerd (schoongemaakt / geverfd)
Zimmermann 300mm schijven (nieuw)
Zimmermann remblokken (nieuw)
Klauwen (schoongemaakt / geverfd )
Rembloksensor (nieuw)
Stabilisatiestangrubbers (nieuw)
Stabilisatiestang (geverfd)
Overige dingen schoongemaakt geverfd en in de zinkspray gezet
- Grondig schoongemaakt en van beschermlaag voorzien
Bilstein b8 schokbrekers gemonteerd (nieuw) incombinatie met mijn Eibach pro set
Meyle hd toplagers incl pakkingen e.d. (nieuw)
Fusee / aandrijfassen (schoongemaakt geverfd / nieuwe rubbers )
Alle rubbers van de wishbones vernieuwd, en tevens onder een m3 rubber (kogel gewricht gemonteerd)
Hoofddraagarm rubber vervangen door Meyle HD rubber (nieuw)
Wishbone’s (boven+onder schoongemaakt geverfd)
Alle rubbers van subframe vervangen door Meyle HD rubbers (nieuw)
Subframe (schoongemaakt geverfd)
Stabilisatiestang rubbers vervangen Meyle HD (nieuw)
Stabilisatiestang (geverfd)
325i remklauw houders gemonteerd (schoongemaakt / geverfd)
294mm zimmermann remschijven gemonteerd (nieuw)
Zimmermann remblokken (nieuw)
Remklauwen (schoongemaakt / geverfd)
Rembloksensor (nieuw)
Overige dingen schoongemaakt geverfd en in de zinkspray gezet
- Zeer grondig gereinigd (kleppen deksel was lek dus blok was goed vettig e.d.)
Kleppendekselpakking vervangen + alle rubbertjes(nieuw)
Vanos revisie + anti rattle gemonteerd (mooi werk zeg !!!)
Nieuwe bougies ngk bkr6equp platinum
Nieuwe waterpomp en thermostaat
Complete carterventielatie systeem vernieuwd, incl alle slangen (nieuw)
Gasklephuis en stationair klep gereinigd
Nieuwe multiriem / ac riem
Nieuwe spanrollen multiriem / ac riem
Disa klep schoongemaakt (was nog goed, scheelde weer)
Keerring + keerring huis bij de versnellingsbak preventief vervangen (nieuw)
Nieuwe koppeling set + nieuwe bouten (belangrijk zijn rekbouten !!!)
Vliegwiel was nog goed (mag 6/7 tandjes speling hebben en ik had 2,5 wel schoongemaakt zat veel stof tussen)
Nieuwe motorsteunrubbers
Nieuwe olie (origineel bmw ll04 5w30)
Nieuwe koelvloeistof (origneel bmw alusafe coolant mix)
Oliesensor vervangen (nieuw)
Lambda sensoren (pre cat) vervangen (nieuw origineel bosch)
Lambda sensoren (post cat) vervangen door 2e hands goede
Nieuwe uitlaatbouten en pakking
Verder alle boutjes en moertjes die roest vertoonden vervangen door nieuwe (lijkt gewoon mooi)
En vast nog meer maar nu 3maanden na dato niet meer zo 123 op het netvlies (wanneer ik weer begon).
- Nieuwe keerringen voor en achter de bak (nieuw)
Voorzien van nieuwe MTF 2 olie (ookal is het levenslange olie, toch vervangen. Just because!)
Nieuwe hardy schijf met nieuwe bouten (belangrijk! Zijn rek bouten)
Grondig schoongemaakt
Nieuwe steunrubbers
Nieuwe schakelstang rubbers ( echte alle rubbers/geleiding van het schakel mechaniek vervangen en ingevet
- Nieuwe keerringen
Voorzien van nieuwe Castrol gear olie
Schoongemaakt en geverfd.
- Alles wat ik verder los heb gehaald is schoongemaakt en opnieuw in de lak gezet. (doel was alles onder moet net zo hard glimmen als boven)
Alle bouten zijn in de zinkspray gezet om zo later het demonteren nog meer te vergemakkelijken en roest preventie.
Nieuwe benzine filter
Clutch delay vavle (cdv) verwijderd.
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien



300mm (325i remmen voor)
- Spoiler: Laat zien

- Spoiler: Laat zien



Geweldig mooi zo om te zien

Carterventilatie op zen eind, alle rubbers verstaft en braken zo kapot.
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien

- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien



Bijna klaar

Blok schoon en droog (telefoon fotos in het donker

- Spoiler: Laat zien






Voor het eerst weer op zen pootjes (let a.u.b. niet op de stof

- Spoiler: Laat zien

- Spoiler: Laat zien

En warempel duurde het starten niet veel langer dan normaal, daarna kreeg hij het wel even zwaar omdat de benzine filter vervangen was en er dus wat lucht in de leiding zat, maar door vroeg tijdig van mij een dotje gas te geven ving hij het prima op. Het blok 5 min laten lopen en weer uit gezet.
Daarna direct de motorkap open en alles inspecteren, niks te zien.
Hup de brug omhoog en dr onder. Ook niks te zien.
YES YES..
Opnieuw gestart en 10 min laten lopen, daarna alles opgeruimd om de volgende dag verder te gaan.
Met een heerlijk gevoel naar bed gegaan en de volgende dag s’avonds weer heen.
Direct alles checken, en nog steeds zag alles er mooi en vooral droog uit ! (yihaaaaa !!! )
Dus het moment suprême om hem tussen de brug weg te rijden, handrem nog even afgesteld.
Op de handrem, neutraal 100x gecheckt. Auto gestart, en heel voorzichtig in zijn 1 gedrukt.
Wat een heerlijke schakelbeweging nu (super direct en strak). Maar belangrijker geen gekke geluiden / vibraties. Daarna koppeling heel voorzichtig op laten komen, nog steeds geen geluiden en of vibraties. En de auto naar voren gereden.
YES ook dit goed. Daarna een stuk achter uit en ook dat probleemloos!
Dus voor woensdag direct een afspraak met de uitlijner gemaakt, want echt alles is los geweest.
En ik heb heel veel getwijfeld om hem op een ambulance er naar toe te brengen. Maar het beste is wel dat alle rubbers wat ingewerkt worden.
Dus dinsdag avond de auto eerst van de sleutel plek naar huis gereden. Ik had natuurlijk van te voren wel alle posities e.d. af getekend en gemarkeerd dus alles is grotendeels op de juiste plek terug gekomen (goede voorbereiding was het halve werk).
Dus met 2 man op pad (bezemwagen) een ritje van 15 a 20 km naar huis. Eerst echt heel rustig en kalm want ook de remmen waren nieuw dus alles voelde anders (maar gelukkig wel zeer goed aan).
Later het tempo (80 weg) iets opgevoerd naar 60 en daarna naar 80. Op het nerveuse van de uitlijning na was het een prima maar ook heerlijke rit. Onderweg 2x gestopt om preventief te checken maar ook nu geen gekke dingen!
Na de maiden voyage weer thuis
Afbeelding




Thuis direct de kap open en alles geïnspecteerd, en hup onder de auto alles checken. Alles droog en netjes. Man wat een goed gevoel zeg.




Maar niet alles kan 100% goed gaan en ook dat durf ik wel te melden, om te beginnen liep de rechter voorrem lichtelijk aan (remklauw was wel gangbaar gemaakt).
En punt 2 was bijna bij huis kwam er een lichte rommel tengehore. Beide dingen eerst gelaten voor wat het was (omdat de remmen toch nieuw waren) leek me dat de zuiger zich eerst opnieuw moest zetten en ik nog niet veel gereden had.
Daarna na trots naar mijn opa gereden de auto te showen, en het rommelen werd bulderen. Dus ik direct een lichtelijke paniek of het diff nog wel goed was. Maar van buiten niks aan te zien natuurlijk, dus internet op en zou de hardy schijf kunnen zijn. Deze was zo onder de auto niet te zien (dan is een lage auto wat minder fijn

Weer naar huis gereden en nog steeds het geluid.
Nog niks gevonden en dus ging met een dubbel gevoel naar bed, maar kon het niet laten dus de laptop ging mee en ik weer zoeken wat het kon zijn. Tot dat bij mij het moment binnen drong van nieuwe remmen (de gedachte aan de aanlopende voorrem dat die heet werd, maar ook de andere zijn natuurlijk warm geweest). Dus ik in men pyjama naar buiten kofferbak open slotbout dr uit en de wielbouten natrekken.
VERREK !!! ja hoor links achter waren ze een kleine slag los. Dus alles na getrokken en men broertje uit bed geschopt om nog een rondje te rijden. En jahoor dat was het euvel.
Nog even langs het tankstation gescheurd voor een paar mooie kiekjes
Bij het tankstation





Nu ben ik vast nog wel wat dingen vergeten te vertellen wat er nog meer gebeurd is maar ik vind de lap tekst nu wel genoeg. Het mogeduidelijk zijn,, Ik ben (een) GEK op men bmw. En bijna volleerd monteur nu (weet dr bijna alles van af nu

Fotos bij de uitlijner op de brug (nog alles mooi schoon









Laatst gewijzigd door Sparco Mr2 op 05 jul 2014, 19:06, 4 keer totaal gewijzigd.
- Sparco Mr2
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 30 nov 2010, 11:44
- Locatie: Ter Apel (groningen)
SparcoNL 320i sedan - Upgrade/Update
Zoo ook na deze mega onderhouds / upgrade beurt heb ik niet stil gezeten.
Ik heb een bmw inpa/dcan+kbus kabel gekocht (ter aanvulling van mijn bmw scanner 1.4)
En na lang forums bijlangs gezocht te hebben maar ook lang wikken en wegen besloten mijn DME te upgraden.
Dit middels WINKFP, dus hup de laptop in de auto en aan het stroom. De autoaccu aan de lader en gas op die lollie
let trouwens niet op de overvolle bureaublad (windows was net opnieuw geinstalleerd en alles moet weer georganiseerd worden )

Tijdens het flashen ging de temp meter trouwens naar 100%

Na 10 minuten was de eerste upgrade voltooid en de 2e na 3 minuten.
Daarna alle adaptiewaardes gereset met inpa en de auto voor het eerst weer gestart.
En waarempel (had een kleine angst) starte deze direct en begon direct heerlijk stationair te lopen.
Na 2 minuten de auto weer uit gezet om een kopje koffie te leuten, daarna hup in de auto een stukkie rijden
Nou, ik had niet het idee dat zo'n update veel deed. Had ik het mis
Dit maakt wel degelijk verschil, geen wereld van maar toch wel wat.
Onderin zit nu meer vermogen (reageert sneller) en trekt soepeler in toeren.
Ook gaat mijn 320 van af nu badgeless door het leven. Ik mag dan wel niet de dikste hebben maar laat de jongen die me willen opjagen maar raden welke het is
En er is niks meer van te zien dat de badge dr al 14 jaar zit



En heb ik smoke knipperlichten gemonteerd. Ik heb nu alle varianten gehad (oranje / origineel wit / de transparante van HL automotive en nu deze smoke ) want geen van de voorgaande kon me echt bekoren dat ik zei van dit is het mooiste aanzicht. Zelf kon ik het oranje wel zeer goed waarderen (ook in combi met us-running lights) maar dit gaf ook weer geen frisse kop (beetje oud lijkend).
Dus nu rij ik met deze rond en naar mijn idee is dit de beste compromis die dr is voor een PFL.


En ook moet ik User: Turmalin bedanken !
Deze bood zijn sport interieur aan op marktplaats voor een zeer schappelijke prijs, direct contact gezocht en de avond er op bij hem opgehaald. Tevens zijn zeer mooie 330D in een bijzondere kleur mogen bewonderen !
oud:

nieuw:


moet nog schoongemaakt worden

Ik heb een bmw inpa/dcan+kbus kabel gekocht (ter aanvulling van mijn bmw scanner 1.4)
En na lang forums bijlangs gezocht te hebben maar ook lang wikken en wegen besloten mijn DME te upgraden.
Dit middels WINKFP, dus hup de laptop in de auto en aan het stroom. De autoaccu aan de lader en gas op die lollie


Tijdens het flashen ging de temp meter trouwens naar 100%

Na 10 minuten was de eerste upgrade voltooid en de 2e na 3 minuten.
Daarna alle adaptiewaardes gereset met inpa en de auto voor het eerst weer gestart.
En waarempel (had een kleine angst) starte deze direct en begon direct heerlijk stationair te lopen.
Na 2 minuten de auto weer uit gezet om een kopje koffie te leuten, daarna hup in de auto een stukkie rijden

Nou, ik had niet het idee dat zo'n update veel deed. Had ik het mis

Dit maakt wel degelijk verschil, geen wereld van maar toch wel wat.
Onderin zit nu meer vermogen (reageert sneller) en trekt soepeler in toeren.
Ook gaat mijn 320 van af nu badgeless door het leven. Ik mag dan wel niet de dikste hebben maar laat de jongen die me willen opjagen maar raden welke het is

En er is niks meer van te zien dat de badge dr al 14 jaar zit




En heb ik smoke knipperlichten gemonteerd. Ik heb nu alle varianten gehad (oranje / origineel wit / de transparante van HL automotive en nu deze smoke ) want geen van de voorgaande kon me echt bekoren dat ik zei van dit is het mooiste aanzicht. Zelf kon ik het oranje wel zeer goed waarderen (ook in combi met us-running lights) maar dit gaf ook weer geen frisse kop (beetje oud lijkend).
Dus nu rij ik met deze rond en naar mijn idee is dit de beste compromis die dr is voor een PFL.


En ook moet ik User: Turmalin bedanken !
Deze bood zijn sport interieur aan op marktplaats voor een zeer schappelijke prijs, direct contact gezocht en de avond er op bij hem opgehaald. Tevens zijn zeer mooie 330D in een bijzondere kleur mogen bewonderen !
oud:

nieuw:


moet nog schoongemaakt worden


Laatst gewijzigd door Sparco Mr2 op 05 jul 2014, 20:39, 2 keer totaal gewijzigd.
- Sparco Mr2
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 30 nov 2010, 11:44
- Locatie: Ter Apel (groningen)
Re: SparcoNL 320i sedan - MtechII
Dan komt hoofdstuk 2 van het grote onderhoud.
Want ook het uiterlijk moet worden aangepakt naar mijn idee. En wat is nou een mooie uiterlijke upgrade aan een e46?
Juist ja een M-tech II bumperkit. Maar na zo veel uit gegeven te hebben aan het belangrijkste (de motor en rijeigenschappen) vond ik het niet nodig om hier ook nog dik in te gaan investeren. Dus marktplaats op en webshops (hl automotive bijvoorbeeld) bij langs op zoek naar een imitatie bumper.
Tot dat ik me bedacht (en nu gaan we even offtopic), 1,5 jaar geleden heb ik voor mijn oom zijn e91 ledjes gekocht voor in de angel eye’s. Dit deed ik toen bij Motké Carstyle, deze had toen een leuke set voor een aantrekkelijke prijs in de webshop. Dus ik deze besteld en ontvangen.
Maar bij montage bleek het setje niet correct te werken. Dus ik gemaild met de jongens van Motké en het oude setje opgestuurd. En de volgende dag had ik ook al een nieuw setje thuis liggen (exact het zelfde) wat dus prima service is! Maar helaas hield dit setje het maar een week uit en ging er een ledje stuk. Dus ik weer met Motké mailen, en ook nu was het geen enkel probleem en nog voor de set terug gestuurd was had ik al een nieuwe thuis (ander merk en type en tevens meer wattage). Deze aan gesloten en hiermee rijd hij nog steeds rond. Kort om een PERFECTE service van Motké.
Nu weer ontopic, door de herinnering aan goeie service van Motké ook maar even op hunsite gekeken. En ja ook zij leveren een bumper setje. Nu hebben ze meerdere types (waarschijnlijk merken) voorbumpers in hun assortiment. Ik weer mailen en ze nogmaals (1,5 jaar na dato) complimenteren voor hun service en heb ze gevraagd hoe goed de goedkoopste bumper á €130 was.
Keurige reactie terug dat ze een aantal verkocht hadden en dat er 1 mee terug was gekomen, maar dat ik ook de duurdere á €150 kon proberen. Door de goede ervaring besloten de bumper gewoon bij hun te bestellen en het avontuur aan te gaan. Dus besteld en een dag later was de bumper al thuis. S’avonds direct de tijd genomen om deze te passen en kijken hoe het op de bimmer staat.
Helaas, imitatie blijft imitatie en deze bumper past niet. De bumper afwerking viel bij het openen van de doos al op dat het chinees is ( dit herken ik direct want ik ben een project engineer bij een kunststofspuitgietbedrijf ).
De bumper is te krom, beter gezegd de chinezen gaan voor winst en zo kort mogelijke tijden.
De bumper heeft niet lang genoeg kunnen koelen en is daarom qua maatvoering niet goed. De bumper blijkt te krom te zijn, en hierdoor te breed. En wel zo’n 35 a 40mm aan de zijkant ( als 1 kant gemonteerd zit). Met als gevolg een enorme waggel onder de motorkap.







Direct maar van het moment gebruik gemaakt en alles achter de bumper met een doekje en sop goed schoon gemaakt ( ook dit zie je niet maar werkt in de toekomst fijn als ik weer wat moet monteren/demonteren)
Omdat hij niet paste heb ik hiervan een aantal foto’s geschoten en deze naar Motké opgestuurd met mijn bevindingen, en dit zo correct mogelijk (niet als een zeurende klant) manier aan hun door gegeven.
Waarop ik een keurige service mail terug kreeg om de iets duurdere á €150 bumper te proberen. Maar ook dat zij DHL zouden instrueren om de bumper op te halen (top!). Dus ik de bumper weer netjes in de verpakking gedaan en deze laten ophalen.
Alleen was de duurdere bumper niet op voorraad bij Motké. Maar heeft hij voor mij een aparte bestelling de deur uit gedaan omdeze z.s.m. te kunnen leveren aan mij. En warempel zaterdag !!!! (1 dag na retour van de oude) stond DHL al op de mat met de nieuwe bumper. En dat op mijn vrije zaterdag, dus ik direct de bumper gedemonteerd ( en alles was schoon ) dus dat was een plezier om te doen. En de nieuwe bumper gepast.
En YES YES,,, deze is een heel stuk beter als de 1e, en dat met maar 20 euro prijs verschil. Direct bij het openen van de doos was het verschil in kwaliteit te zien en te voelen.
Foto’s :







Zo als te zien op de foto’s sluit alles nog net niet 100% aan, dit komt omdat ik de bumpersteunen NIET wou los halen omdat ik dan mijn afstelling voor de oude bumper kwijt was (ook al is het een klein werkje, nu hangt mijn bumper nagenoeg perfect) dus is de spleet bij de knipperlichten wat groter dan als deze netjes word afgehangen.
Maar ik moet wel eerlijk zijn het blijf imitatie, de oude (originele bumper) schuift er zo op en en af. Deze nieuwe Mtech bumper wordt met iets wat voorspanning op de bumpersteunen gemonteerd (maar dit kan ook door de afstelling komen). Dus dit zal ik bij definitieve montage bevestigen of ontkrachten.
En als 2e puntje is dat de 4 bevestigingspunten dit onderaan de bumper balk komen (zittende boven het middelste rooster) iets te lang zijn en de roosteropening iets wat laten waggelen.
Maar ik zie hier niet veel probleem in want als de bumper gemonteerd is (en tevens het rooster) moet je op je knieën er voor liggen wil je het zien (geen probleem dus).
Dus besloten dat dit het wordt ( ook al voelt OEM gevoelsmatig beter ) en alles verder in gang gezet. Spuiter geregeld (volgende week al
), maar ook Motké opnieuw benaderd met mijn bevindingen en een set mistlampen en luchtgeleiders bij hun besteld. Deze luchtgeleiders stonden niet op de site maar kon hij ook origineel bmw leveren voor een top prijs!
En ook dit had ik met 2 dagen (omdat de geleiders besteld moesten worden) binnen.
evens had hij nog met oog op onze jongens in Brazilie een aantal oranje verassingen bij de doos in gestopt.
Dus van daar deze enorme reclame voor Motké !!!!!!
Je hoort/leest op het internet alleen maar de slechte dingen van een zaak, maar ik vindt het nu echt nodig om deze jongens zo uitgebreid te benoemen. Want verkopen is 1 ding, maar daarna service bieden en mee werken/denken is een 2e.
En dit doet Motké zeer zeer goed !
Dus mocht er iemand nog opzoek ( en ik weet dat dit er een aantal zijn) zijn naar een MTech II bumper bestel deze :
http://carstyle.nl/voorbumper-bmw-e46-m ... g-abs.html
Maar ook voor andere onderdelen kan je prima bij deze jongens terecht!
Want ook het uiterlijk moet worden aangepakt naar mijn idee. En wat is nou een mooie uiterlijke upgrade aan een e46?
Juist ja een M-tech II bumperkit. Maar na zo veel uit gegeven te hebben aan het belangrijkste (de motor en rijeigenschappen) vond ik het niet nodig om hier ook nog dik in te gaan investeren. Dus marktplaats op en webshops (hl automotive bijvoorbeeld) bij langs op zoek naar een imitatie bumper.
Tot dat ik me bedacht (en nu gaan we even offtopic), 1,5 jaar geleden heb ik voor mijn oom zijn e91 ledjes gekocht voor in de angel eye’s. Dit deed ik toen bij Motké Carstyle, deze had toen een leuke set voor een aantrekkelijke prijs in de webshop. Dus ik deze besteld en ontvangen.
Maar bij montage bleek het setje niet correct te werken. Dus ik gemaild met de jongens van Motké en het oude setje opgestuurd. En de volgende dag had ik ook al een nieuw setje thuis liggen (exact het zelfde) wat dus prima service is! Maar helaas hield dit setje het maar een week uit en ging er een ledje stuk. Dus ik weer met Motké mailen, en ook nu was het geen enkel probleem en nog voor de set terug gestuurd was had ik al een nieuwe thuis (ander merk en type en tevens meer wattage). Deze aan gesloten en hiermee rijd hij nog steeds rond. Kort om een PERFECTE service van Motké.
Nu weer ontopic, door de herinnering aan goeie service van Motké ook maar even op hunsite gekeken. En ja ook zij leveren een bumper setje. Nu hebben ze meerdere types (waarschijnlijk merken) voorbumpers in hun assortiment. Ik weer mailen en ze nogmaals (1,5 jaar na dato) complimenteren voor hun service en heb ze gevraagd hoe goed de goedkoopste bumper á €130 was.
Keurige reactie terug dat ze een aantal verkocht hadden en dat er 1 mee terug was gekomen, maar dat ik ook de duurdere á €150 kon proberen. Door de goede ervaring besloten de bumper gewoon bij hun te bestellen en het avontuur aan te gaan. Dus besteld en een dag later was de bumper al thuis. S’avonds direct de tijd genomen om deze te passen en kijken hoe het op de bimmer staat.
Helaas, imitatie blijft imitatie en deze bumper past niet. De bumper afwerking viel bij het openen van de doos al op dat het chinees is ( dit herken ik direct want ik ben een project engineer bij een kunststofspuitgietbedrijf ).
De bumper is te krom, beter gezegd de chinezen gaan voor winst en zo kort mogelijke tijden.
De bumper heeft niet lang genoeg kunnen koelen en is daarom qua maatvoering niet goed. De bumper blijkt te krom te zijn, en hierdoor te breed. En wel zo’n 35 a 40mm aan de zijkant ( als 1 kant gemonteerd zit). Met als gevolg een enorme waggel onder de motorkap.







Direct maar van het moment gebruik gemaakt en alles achter de bumper met een doekje en sop goed schoon gemaakt ( ook dit zie je niet maar werkt in de toekomst fijn als ik weer wat moet monteren/demonteren)
Omdat hij niet paste heb ik hiervan een aantal foto’s geschoten en deze naar Motké opgestuurd met mijn bevindingen, en dit zo correct mogelijk (niet als een zeurende klant) manier aan hun door gegeven.
Waarop ik een keurige service mail terug kreeg om de iets duurdere á €150 bumper te proberen. Maar ook dat zij DHL zouden instrueren om de bumper op te halen (top!). Dus ik de bumper weer netjes in de verpakking gedaan en deze laten ophalen.
Alleen was de duurdere bumper niet op voorraad bij Motké. Maar heeft hij voor mij een aparte bestelling de deur uit gedaan omdeze z.s.m. te kunnen leveren aan mij. En warempel zaterdag !!!! (1 dag na retour van de oude) stond DHL al op de mat met de nieuwe bumper. En dat op mijn vrije zaterdag, dus ik direct de bumper gedemonteerd ( en alles was schoon ) dus dat was een plezier om te doen. En de nieuwe bumper gepast.
En YES YES,,, deze is een heel stuk beter als de 1e, en dat met maar 20 euro prijs verschil. Direct bij het openen van de doos was het verschil in kwaliteit te zien en te voelen.
Foto’s :







Zo als te zien op de foto’s sluit alles nog net niet 100% aan, dit komt omdat ik de bumpersteunen NIET wou los halen omdat ik dan mijn afstelling voor de oude bumper kwijt was (ook al is het een klein werkje, nu hangt mijn bumper nagenoeg perfect) dus is de spleet bij de knipperlichten wat groter dan als deze netjes word afgehangen.
Maar ik moet wel eerlijk zijn het blijf imitatie, de oude (originele bumper) schuift er zo op en en af. Deze nieuwe Mtech bumper wordt met iets wat voorspanning op de bumpersteunen gemonteerd (maar dit kan ook door de afstelling komen). Dus dit zal ik bij definitieve montage bevestigen of ontkrachten.
En als 2e puntje is dat de 4 bevestigingspunten dit onderaan de bumper balk komen (zittende boven het middelste rooster) iets te lang zijn en de roosteropening iets wat laten waggelen.
Maar ik zie hier niet veel probleem in want als de bumper gemonteerd is (en tevens het rooster) moet je op je knieën er voor liggen wil je het zien (geen probleem dus).
Dus besloten dat dit het wordt ( ook al voelt OEM gevoelsmatig beter ) en alles verder in gang gezet. Spuiter geregeld (volgende week al

En ook dit had ik met 2 dagen (omdat de geleiders besteld moesten worden) binnen.
evens had hij nog met oog op onze jongens in Brazilie een aantal oranje verassingen bij de doos in gestopt.
Dus van daar deze enorme reclame voor Motké !!!!!!
Je hoort/leest op het internet alleen maar de slechte dingen van een zaak, maar ik vindt het nu echt nodig om deze jongens zo uitgebreid te benoemen. Want verkopen is 1 ding, maar daarna service bieden en mee werken/denken is een 2e.
En dit doet Motké zeer zeer goed !
Dus mocht er iemand nog opzoek ( en ik weet dat dit er een aantal zijn) zijn naar een MTech II bumper bestel deze :
http://carstyle.nl/voorbumper-bmw-e46-m ... g-abs.html
Maar ook voor andere onderdelen kan je prima bij deze jongens terecht!
Re: SparcoNL 320i sedan - Alles nieuw & MtechII p5.
wat een verhaal, en wat een werk heb je er in gestopt zeg!
maar hij ziet er echt weer fantastisch uit. vooral aan de onderzijde
ik neem aan dat de foto's van de gespoten bumper nog verschijnen, dus daar wachten we dan nog wel op.
maar in principe is de pasvorm van de iets duurdere versie redelijk goed, ik ben namelijk nog aan het overwegen om mijn standaard bumper te laten overspuiten maar dit is natuurlijk ook een leuke optie.
moet er nog een grondlaag door de spuiter worden aangebracht, of zit dit er fabrieksaf al op?
maar hij ziet er echt weer fantastisch uit. vooral aan de onderzijde

ik neem aan dat de foto's van de gespoten bumper nog verschijnen, dus daar wachten we dan nog wel op.
maar in principe is de pasvorm van de iets duurdere versie redelijk goed, ik ben namelijk nog aan het overwegen om mijn standaard bumper te laten overspuiten maar dit is natuurlijk ook een leuke optie.
moet er nog een grondlaag door de spuiter worden aangebracht, of zit dit er fabrieksaf al op?
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
- Sparco Mr2
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 30 nov 2010, 11:44
- Locatie: Ter Apel (groningen)
Re: SparcoNL 320i sedan - Alles nieuw & MtechII p5.
@buurtnhuus
Bedankt voor de waardering!!!
Er zit inderdaad zeer veel werk in maar als liefhebber heb ik dat dr dik voor over!
Foto's na het spuiten komen nog inderdaad (maadag spuiten als het goed is).
Maar ik kan je deze bumper echt aanraden en haal hem dan bij de jongens van Mokté Carstyle.
Na het spuiten weet ik de definitieve pasvorm en zal deze ook vermelden!
Bedankt voor de waardering!!!
Er zit inderdaad zeer veel werk in maar als liefhebber heb ik dat dr dik voor over!
Foto's na het spuiten komen nog inderdaad (maadag spuiten als het goed is).
Maar ik kan je deze bumper echt aanraden en haal hem dan bij de jongens van Mokté Carstyle.
Na het spuiten weet ik de definitieve pasvorm en zal deze ook vermelden!
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 15:54
- Locatie: Overijssel
Re: SparcoNL 320i sedan - Alles nieuw & MtechII p5.
Dat heb je heel netjes en goed gedaan mijn complimenten 

-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: SparcoNL 320i sedan - Alles nieuw & MtechII p5.
Ziet er weer netjes uit.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: SparcoNL 320i sedan - Alles nieuw & MtechII p5.
Dat is een partijtje serieus onderhoud wat je aan de wagen gedaan hebt!
En het resultaat mag er duidelijk zijn!
En het resultaat mag er duidelijk zijn!