Dutchie's E46 330i | Competition driftcar | The end
Re: Dutchie's E46 330i | Competition driftcar
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 330i | Competition driftcar
Auto is weer terug! Rolkooi is klaar, en wat een mooi resultaat. Tevens ook een krikpunt aan de achterkant er bij
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 330i | Competition driftcar
Pakketjes stromen binnen.. Cliqtuning CSL lip, Musk Customs fenderflares, M3 voorbumper, Camaro schokbrekers met poly topmounts, en komt nog wel wat meer binnen tzt
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 330i | Competition driftcar
Afgelopen vrijdag avond de Monroe Camaro schokbrekers met Strongflex topmounts geprobeerd om te kijken wat het effect was. een bak stugger, en ook veel minder droop! dus met opkrikken komen de achterwielen vrijwel direct los.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Kijk even naar de krik, dit is 2 keer krikken, beide wielen los van de grond
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Ook de Musk fenderflares ge-testfit met 17x8.5 ET13 rondom (incl 20mm spacer achter). dit wordt wel breed
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En nu kunnen we alles kaal gaan trekken, netjes maken, spuiten, onderstel reviseren, en daarna alles van scratch opbouwen.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Kijk even naar de krik, dit is 2 keer krikken, beide wielen los van de grond
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Ook de Musk fenderflares ge-testfit met 17x8.5 ET13 rondom (incl 20mm spacer achter). dit wordt wel breed
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En nu kunnen we alles kaal gaan trekken, netjes maken, spuiten, onderstel reviseren, en daarna alles van scratch opbouwen.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 330i | Competition driftcar
Lekker bezig hoor! Onderhand alles al gehad
Re: Dutchie's E46 330i | Competition driftcar
Nu is het tijd om alles uit elkaar te trekken, alles schoon te maken, te spuiten, complete onderstel reviseren en alles in de PU zetten, daarna alles terug bouwen en de rest van de auto opbouwen. hopelijk is de motor tegen die tijd ook klaar, en kan ik in een keer door
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 330i | Competition driftcar
Dat asje van de oliepomp!
Hoe is dat gebeurd? Ik heb de oliepomp aan laten passen. Wat voor aanpassing zat er op?
Hoe is dat gebeurd? Ik heb de oliepomp aan laten passen. Wat voor aanpassing zat er op?
Re: Dutchie's E46 330i | Competition driftcar
Ik heb tot 2 keer toe de moer vast gepikt met een klein lasje, de eerste maal aan het asje, tweede maal aan het tandwiel, maar beide keren helaas brak de as doormidden.
Ik heb nu een Parkin Racing Developments pomp klaar liggen, die het tandwiel met 4 boutjes vastzet, en daarnaast een as heeft van een sterker materiaal. Deze zou bullitproof moeten zijn.
Ik heb nu een Parkin Racing Developments pomp klaar liggen, die het tandwiel met 4 boutjes vastzet, en daarnaast een as heeft van een sterker materiaal. Deze zou bullitproof moeten zijn.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 330i | Competition driftcar
Oeii!
Ik was bekend met het probleem, dus heb ook maatregelen genomen. Ik heb de oliepomp door MCS in Lelystad aan laten passen. Zij hebben de as gelast aan het tandwiel aan de achterkant. Mooie fijne TIG las. Ik hoop niet dat hierdoor ook een HAZ is ontstaanO
Kooi ziet er goed uit! Stuk beter zo.
Ik was bekend met het probleem, dus heb ook maatregelen genomen. Ik heb de oliepomp door MCS in Lelystad aan laten passen. Zij hebben de as gelast aan het tandwiel aan de achterkant. Mooie fijne TIG las. Ik hoop niet dat hierdoor ook een HAZ is ontstaanO
Kooi ziet er goed uit! Stuk beter zo.
Re: Dutchie's E46 330i | Competition driftcar
Het probleem is dat het asje warm/heet is geworden door het lasje, waardoor de as zwak wordt. de grootste tip die ik je kan geven is, zorg dat je een grote rond lamp hebt die op het oliedruk lampje is aangesloten, heeft mijn motor al 2x gered.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 330i | Competition driftcar | The end
Ondanks de grote plannen en de goede moed dit jaar, bleef ik toch twijfelen over de toekomst met deze auto.
Ik heb veel lol gehad met deze auto, ontzettend veel geleerd qua sleutelen, maar ook de kunst van het driften. en ondanks dat de auto op een redelijke beun manier was gebouwd, ben ik trots dat ik zo ver heb kunnen komen met deze auto.
De twijfel ontstond vooral omdat al mijn geld in deze auto ging, maar dat de auto mij toch te vaak in de steek liet, daarnaast beviel de competitie mij niet meer zo, en vond ik het erg jammer dat ik het geld niet in andere auto's en hobby's kon steken...
Vorig weekend heb ik, met pijn in mijn hart, want het is toch mijn allereerste eigen auto, besloten om te stoppen met dit chassis. Het is zonde dat ik net een kooi er in heb laten monteren, maar ik ga het chassis klaarmaken voor verkoop als rollend chassis, ideaal voor een race/drift project.
De complete aandrijflijn behoud ik, om misschien ooit in de 320 daily te gaan swappen, de stuurhoekkit gaat gemonteerd worden onder de drift compact, andere goodies gaan naar mijn ringtool compact, en sommige dingen zullen in de verkoop gaan.
Dit zal dus helaas het einde zijn van dit topic, en het was me een waar genoegen om alles hier te mogen delen!
Ik heb veel lol gehad met deze auto, ontzettend veel geleerd qua sleutelen, maar ook de kunst van het driften. en ondanks dat de auto op een redelijke beun manier was gebouwd, ben ik trots dat ik zo ver heb kunnen komen met deze auto.
De twijfel ontstond vooral omdat al mijn geld in deze auto ging, maar dat de auto mij toch te vaak in de steek liet, daarnaast beviel de competitie mij niet meer zo, en vond ik het erg jammer dat ik het geld niet in andere auto's en hobby's kon steken...
Vorig weekend heb ik, met pijn in mijn hart, want het is toch mijn allereerste eigen auto, besloten om te stoppen met dit chassis. Het is zonde dat ik net een kooi er in heb laten monteren, maar ik ga het chassis klaarmaken voor verkoop als rollend chassis, ideaal voor een race/drift project.
De complete aandrijflijn behoud ik, om misschien ooit in de 320 daily te gaan swappen, de stuurhoekkit gaat gemonteerd worden onder de drift compact, andere goodies gaan naar mijn ringtool compact, en sommige dingen zullen in de verkoop gaan.
Dit zal dus helaas het einde zijn van dit topic, en het was me een waar genoegen om alles hier te mogen delen!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 330i | Competition driftcar | The end
Zonde idd. Vooral omdat je de kooi erin hebt laten lassen.
Ik snap je wel. Zelf ken ik het gevoel ook. Je wil dan het liefst opnieuw beginnen. Succes en ga vast je andere projecten volgen.
Ik snap je wel. Zelf ken ik het gevoel ook. Je wil dan het liefst opnieuw beginnen. Succes en ga vast je andere projecten volgen.
Re: Dutchie's E46 330i | Competition driftcar | The end
Jammer zeg! Had graag nog eens een rondje mee willen liften!
Maargoed, andere projecten bloeien weer op, succes!
Maargoed, andere projecten bloeien weer op, succes!
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Re: Dutchie's E46 330i | Competition driftcar | The end
Achja plannen genoeg! ben vol op bezig met de E36 ringtool op het moment (zie topic), daarnaast gaat er spoedig aan de E36 driftauto begonnen worden (zie topic), en daarnaast heb ik zodadelijk een complete M54B30 swap klaarliggen voor de E46 daily (zie topic)
Gaan plezier genoeg maken! en dit keer doen we alles in een keer goed
Gaan plezier genoeg maken! en dit keer doen we alles in een keer goed
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 330i | Competition driftcar | The end
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact