CIC Retrofit met carplay module gedaan - Combox geen signaal meer??

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
vandijk.sandra
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:15
Locatie: Gorinchem

CIC Retrofit met carplay module gedaan - Combox geen signaal meer??

Bericht door vandijk.sandra » 06 sep 2023, 09:38

Goedemorgen,

In mijn E91 zat een goed werkende CIC Business nav met bluetooth etc wat allemaal prima werkte. Nu heb ik dit systeem vervangen door een CIC Professional en er gelijk een Carplay module bij in gezet, maar nu geeft de combox ineens geen optisch signaal meer door. Dus geen Bluetooth meer, AUX werkt niet meer (niet zo handig aangezien die het geluid van de Carplay module moet doorgeven haha) en ik krijg een SOS noodoproep storing.

Aangezien dit voor de retrofit perfect werkte kan ik mij niet voorstellen dat de Combox ineens toevallig kapot is gegaan……dus dat het iets softwarematigs is of wel met coderen te maken kan hebben?

Iemand dit al eens aan de hand gehad of is er een bedrijfje aan te raden die dit voor een schappelijke prijs kan fixen? Bij voorkeur in de regio Zuid Holland (Gorinchem e.o.).

Alvast bedankt voor de reacties!

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: CIC Retrofit met carplay module gedaan - Combox geen signaal meer??

Bericht door Edward » 12 sep 2023, 00:01

Never mind... op dát andere forum meld je dat het opgelost is.. Succes.

vandijk.sandra
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:15
Locatie: Gorinchem

Re: CIC Retrofit met carplay module gedaan - Combox geen signaal meer??

Bericht door vandijk.sandra » 12 sep 2023, 06:42

Het is idd deels opgelost, wilde ik vandaag hier ook laten weten.

Beamer AR15
Berichten: 309
Lid geworden op: 09 jul 2009, 18:15

Re: CIC Retrofit met carplay module gedaan - Combox geen signaal meer??

Bericht door Beamer AR15 » 12 sep 2023, 10:39

en hoe opgelost ??
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line

vandijk.sandra
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:15
Locatie: Gorinchem

Re: CIC Retrofit met carplay module gedaan - Combox geen signaal meer??

Bericht door vandijk.sandra » 12 sep 2023, 11:07

Kabeltjes van de combox voor de tigste keer los gehad om stroom te checken op pin 15 en de massa etc…daarna alles weer aangesloten en wonder boven wonder was de SOS storing maandag ochtend bij starten ineens verdwenen…dus het heeft zichzelf opgelost en ik heb geen idee wat er aan de hand was.

Nu alleen nog het AUX probleem maar ga eerst de kabeltjes van de Carplaybox nalopen en de codering checken of die op de combox staat gecodeerd of op de HU. Mijn AUX ingang in de middenconsole is er eentje zonder usb en zit niet gepind op de stekker van de combox kwam ik achter dus zit hij op de HU….

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”