E91 (2006): Android Auto headunit inbouwen

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Luco
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mar 2021, 10:35

E91 (2006): Android Auto headunit inbouwen

Bericht door Luco » 29 mar 2021, 10:42

Goedemorgen,

Ik sta op het punt om een E91 aan te schaffen waar nog een standaard radio (BMW Business CD) in zit. Ik wil deze vervangen voor een Android head unit. Het inbouwen maak ik me helemaal geen zorgen over, ik zit alleen met de opties die nu in de markt te krijgen zijn.

Ik kan onmeuig veel geld uitgeven aan de versie van Motivesupplies, maar op het zicht is dat hetzelfde als een Junsun V1 Pro. Daarnaast zijn er op Amazon allerlei varianten te vinden van exotische namen (ZLTOOPAI, JOYX) met allemaal vergelijkbare specs.

Zijn er nog andere opties op de markt die ik over het hoofd zie, of lijkt het hierbij te blijven wat betreft Android 10 headunits?

Jeroensum
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jul 2020, 10:00
Locatie: IJmuiden

Re: E91 (2006): Android Auto headunit inbouwen

Bericht door Jeroensum » 12 apr 2021, 13:30

Zeker zijn er alternatieven, als je op Aliexpress kijkt dan wordt je er mee dood gegooid. Edoch, prima tevreden met mijn gekozen oplossing, de Andream meer info hier:

https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 28&t=61006

Het topic gaat over een BMW 5 serie maar de leverancier heeft modellen voor bijna ieder type.
BMW E61 - 530d High Executive

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: E91 (2006): Android Auto headunit inbouwen

Bericht door Edward » 12 apr 2021, 15:16

Jeroensum, ik heb zo'n vermoeden (en ik weet het wel zeker als ik zijn voorstelbericht lees) dat er geen navigatie (CCC) in zijn auto zit... de zogeheten tweede bobbel op het dashboard mist dus en dan heb je niets aan de Andream.

Luco
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mar 2021, 10:35

Re: E91 (2006): Android Auto headunit inbouwen

Bericht door Luco » 13 apr 2021, 10:18

Jeroensum schreef: 12 apr 2021, 13:30 Zeker zijn er alternatieven, als je op Aliexpress kijkt dan wordt je er mee dood gegooid. Edoch, prima tevreden met mijn gekozen oplossing, de Andream meer info hier:

https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 28&t=61006

Het topic gaat over een BMW 5 serie maar de leverancier heeft modellen voor bijna ieder type.
Dit ging om een auto waar geen CCC/CIC in zat ;) .
Edward schreef: 12 apr 2021, 15:16 Jeroensum, ik heb zo'n vermoeden (en ik weet het wel zeker als ik zijn voorstelbericht lees) dat er geen navigatie (CCC) in zijn auto zit... de zogeheten tweede bobbel op het dashboard mist dus en dan heb je niets aan de Andream.
Je hebt helemaal gelijk!

Overigens heb ik die auto laten staan en kan ik deze week een andere E91 halen. Met CCC (al is het volgens mij M-ASK, maar dat maakt voor de Andream installatie niets uit volgens mij).

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: E91 (2006): Android Auto headunit inbouwen

Bericht door Edward » 13 apr 2021, 10:52

Ik als OEM-adept zit zelfs te denken aan een Andream. Zelfs als ik een CIC met Combox zou retrofitten, kan ik nog geen door mij gewenste app’s installeren en aangezien ik graag Apple CarPlay wil gebruiken... is het een onvoorstelbaar goedkope mod. Draadloos kan wel eens minder stabiel zijn, maar dan bouw ik gewoon een USB-kabel met termination unit in mijn middenconsole. Kan ik daar kabels wisselen naar gelang gebruik.

Jeroensum
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jul 2020, 10:00
Locatie: IJmuiden

Re: E91 (2006): Android Auto headunit inbouwen

Bericht door Jeroensum » 13 apr 2021, 15:38

Edward schreef: 12 apr 2021, 15:16 Jeroensum, ik heb zo'n vermoeden (en ik weet het wel zeker als ik zijn voorstelbericht lees) dat er geen navigatie (CCC) in zijn auto zit... de zogeheten tweede bobbel op het dashboard mist dus en dan heb je niets aan de Andream.
-_- Stom, compleet overheen gelezen. Maar inderdaad als je die 2e bobbel mist dan wordt het um niet.

Je kunt overigens de gok wagen een Andream (of iets soortgelijks) in te bouwen, behoudens orgineel systeem. Ik heb het ding nu een tijd en hij blijft goed bevallen. Wireless carplay heb ik helaas geen ervaring mee en kan ik dus niks over zeggen.
BMW E61 - 530d High Executive

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”