Geen import contacten

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
bas2017
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2017, 16:54

Geen import contacten

Bericht door bas2017 » 23 jun 2017, 10:39

Hallo,

Ik ben van plan om een e91 met Navi Professional CIC te kopen.

Bij de proefrit kwam ik erachter dat mijn telefoon wel goed verbind met Bluetooth, maar geen contacten importeert.

Na het koppelen gaf het scherm aan bezig te zijn met het importeren van contacten, dit duurde een tijd, maar vervolgens kreeg ik de melding "geen import".

Mijn telefoon is een Samsung Galaxy S7.
De contacten op mijn telefoon zijn gesynchroniseerd met Gmail, mocht dat van belang zijn.

Overigens werkte het bellen prima.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Mvg,

Bas

bas2017
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2017, 16:54

Re: Geen import contacten

Bericht door bas2017 » 14 jul 2017, 09:39

Ter info, mocht iemand hetzelfde probleem tegenkomen:

Bij het ophalen van de auto heb ik het nogmaals verbinding gemaakt, mijn telefoon vroeg toen om toestemming voor toegang tot de contacten, hierna werden alle contacten netjes geïmporteerd. In de tussentijd heb ik wel een Android update gedraaid, maar ik kan me niet voorstellen dat dit de oorzaak was.
Ik heb gelezen dat het uit- en inschakelen van Bluetooth op je telefoon soms helpt, m.a.w. nog een keer proberen.
Een E91 LCI met Navi Prof(S609) kan dus contacten Synchroniseren met een Samsung S7.

Verder heb ik geen Audiostreaming BT module omdat het bouwjaar 2009 is.
Dit heb ik opgelost met een Homespot NFC Bluetooth adapter:
http://www.homespotdigital.com/nfc-enab ... car-audio/

Deze past netjes in de armsteun zodat je deze niet ziet en is daar aangesloten op de AUX-in.
De adapter is zonder batterij en gaat gelijk aan wanneer je de sleutel in het contact doet. Je stapt dus in en hebt gelijk connectie (als bluetooth op je telefoon aanstaat).
M'n telefoon kan gelijktijdig verbinding maken met met 2 bluetooth profielen, één is verbonden met met de ingebouwde BMW bluetooth en ingesteld voor "Oproepaudio", het andere profiel is verbonden met de HomeSpot Bluetooth adapter en ingesteld voor "Media-Audio"
Dit kan ook met een iPhone https://support.apple.com/en-ca/HT204091

Telefoons met NFC kunnen kunnen heel makkelijk verbinding maken:
Armleuning open, telefoon erop leggen en verbonden! Leuk als je vrienden meeneemt die hun eigen muziek willen.

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2835
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Geen import contacten

Bericht door Source » 04 aug 2017, 20:20

Bedankt voor de terugkoppeling :duim:
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”