Een zowel sportief als nog net beschaafd geluid

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Limmerick
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2018, 11:58

Een zowel sportief als nog net beschaafd geluid

Bericht door Limmerick » 01 mar 2018, 20:02

Hallo, ik heb mij onlangs voorgesteld als nieuw forumlid. Ik ben bezig met de invoer vanuit Oostenrijk van een 325i xDrive Touring uit 2010 met zo'n beetje alle opties en met 50.000 km op de teller. Ik ben voornemens de 19" m performance velgen eronder te zetten en het onderstel te voorzien van de Bilstein B12 set. Ik hou van sportief rijden en tot nu toe gedaan in een Audi A4 3.0 V6 Quattro S-line. Een wat sportiever geluid kan ik wel waarderen maar op mijn leeftijd en met mijn grijze haren en naast mij mijn echtgenote moet dit nog wel leuk en "netjes sportief" zijn als zoiets bestaat (geen Sjonnie-geluid zoals anderen dit wel noemen). Een M.Performance einddemper/uitlaat is net wat teveel van het goede. Gaarne jullie inbreng en ervaringen.
Groet, Bram

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: Een zowel sportief als nog net beschaafd geluid

Bericht door Jeremy » 01 mar 2018, 20:17

Hi bram,

Waar kom je vandaan? Ik heb een custom uitlaat onder mijn E90 330i. Deze klinkt wat sportiever dan standaard, zonder op de snelweg irritant te worden. Bij 2000 toeren heb ik wel een klein beetje resonantie, maar goed dan rijd ik maar 100 in z’n 5 hahaha. Je bent altijd welkom in Middelburg om eens te komen proefrijden.

Kun je gelijk die B12 proberen... ik vind ‘m erg stug, zeker icm 19” dus ik weet niet of ik het weer ga doen. Mijn cabrio staat op OEM dempers met Eibach veren en dit rijdt toch stiekem comfortabeler :emo:

Groetjes,
Jeremy

Limmerick
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2018, 11:58

Re: Een zowel sportief als nog net beschaafd geluid

Bericht door Limmerick » 01 mar 2018, 22:07

Hallo Jeremy, ik woon in Groningen dus niet naast de deur. Ik realiseer mij dat de Bilstein B12 set samen met 19" velgen en runflat banden aardig stug is (ik heb de combinatie reeds kunnen ervaren), meer dan het sportonderstel vd Audi S-line. Maar ik rij vnl op asfalt en de strakke sportieve wegligging en rijeigenschappen ervan spreken mij meer aan dat de nadelen van een dergelijk stug onderstel.

Gebruikersavatar
Marvin 328iT
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 feb 2008, 15:01
Locatie: Rotterdam e.o.

Re: Een zowel sportief als nog net beschaafd geluid

Bericht door Marvin 328iT » 28 mei 2018, 15:19

Hallo Bram,

Kijk eens naar een Fox einddemper, of een Simons Jetex.
Daar heb ik ook wel eens naar gekeken, ook omdat het van mij nèt ff sportiever mag maar niet tè.

simons jetex
https://www.youtube.com/watch?v=qMnFnI094H0

Fox
https://www.youtube.com/watch?v=rDlzSwCGFys

Je kan ook iets meer geluid krijgen door een K&N vervangingsfilter te monteren, en de originele inlaatslang(waar een dempertje in zit) te vervangen door een siliconen uitvoering zonder demper.
Heb ik pas ook gedaan (je hebt ze van Mishimoto, en van Rev Motoring)
Bijkomend voordeel is dat de gasrespons ook iets verbetert.
viewtopic.php?f=281&t=56681

gr.
Marvin

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Styling”