Coderen/programmeren mogelijk?
Coderen/programmeren mogelijk?
Ik kom zelf vanuit een Vag auto waarbij van alles mogelijk was mbt. aanpassingen aan de auto (Vag-Com), ik rijd nu in een E91 uit 2007 pre-LCI en vroeg mij af of het bij deze auto ook mogelijk is het een en ander aan te passen dmv coderen zoals:
- Comming/Leaving home verlichting.
- Verlichting voetruimte aan tijdens rijden.
- Gordelmelding uitschakelen.
- Lichtsensor aanpassen overdag angel-eyes s'avonds xenon.
- Needle sweep
Ik hoor het graag van jullie, ben nog niet thuis hierin namelijk.
- Comming/Leaving home verlichting.
- Verlichting voetruimte aan tijdens rijden.
- Gordelmelding uitschakelen.
- Lichtsensor aanpassen overdag angel-eyes s'avonds xenon.
- Needle sweep
Ik hoor het graag van jullie, ben nog niet thuis hierin namelijk.
Re: Coderen/programmeren mogelijk?
1) noop
2) noop
3) yep
4) noop
5) noop
tav punt 1 en 4 kan je een frm2 module monteren dan kan het wel. Coming home kan enkel handmatig.
2) noop
3) yep
4) noop
5) noop
tav punt 1 en 4 kan je een frm2 module monteren dan kan het wel. Coming home kan enkel handmatig.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Bedankt voor de reactie, jammer dat dit niet zo makkelijk gaat. Had ik beter VAG kunnen blijven rijden
Waar kan ik zo'n FRM2 module vinden? Hoe moeilijk is dit te installeren en wat zal dit ongeveer gaan kosten?
Waar kan ik zo'n FRM2 module vinden? Hoe moeilijk is dit te installeren en wat zal dit ongeveer gaan kosten?
En als ik dan zo'n module heb, hoe kan ik deze features dan aanzetten? Of is dat dan al automatisch aan?
Denk het niet hoor...VAG komt niet in de buurt van een echte BIMMERDikkeE91 schreef:Had ik beter VAG kunnen blijven rijden
Pakket
mijn showroom
mijn showroom
- Superretard
DikkeE91 schreef:Had ik beter VAG kunnen blijven rijden
Zo'n module kan je van een sloper halen of bij de dealer.DikkeE91 schreef: Waar kan ik zo'n FRM2 module vinden? Hoe moeilijk is dit te installeren en wat zal dit ongeveer gaan kosten?
En als ik dan zo'n module heb, hoe kan ik deze features dan aanzetten? Of is dat dan al automatisch aan?
De module en features moet worden gecodeerd.
Volgens mij is er wel een aftermarket module zodat de lampen aanblijven als je uitstapt.
Bij BMW draait het niet om gebruiksvriendelijkheid maar om het rijden.
Inhakend op dit topic,
Kan iemand mij vertellen wat er zoal te coderen valt?
Ik heb zelf sinds kort een 318d uit 2006.
Inmiddels heb ik ontdekt dat het coderen mogelijk is met een Carly BMW app. Ik heb zelf ooit een goedkope OBD adapter gekocht, maar geen idee of het daar mee kan.
Ik stel deze vragen om te kijken of het voor mij de moeite is zo'n setje aan te schaffen.
Kan iemand mij vertellen wat er zoal te coderen valt?
Ik heb zelf sinds kort een 318d uit 2006.
Inmiddels heb ik ontdekt dat het coderen mogelijk is met een Carly BMW app. Ik heb zelf ooit een goedkope OBD adapter gekocht, maar geen idee of het daar mee kan.
Ik stel deze vragen om te kijken of het voor mij de moeite is zo'n setje aan te schaffen.
Check even op http://support.mycarly.com/knowledge-ba ... paign=home.
F10 (520i) met Essing tuning (235PK-325NM)
Precies wat ik zocht, dankjewel!
Iemand enig idee of dit ook mogelijk is met een andere adapter? (niet van Carly)
Iemand enig idee of dit ook mogelijk is met een andere adapter? (niet van Carly)
Ik heb geen idee. Maar mocht het nodig zijn, wil ik je wel helpen met mijn setje hoor
F10 (520i) met Essing tuning (235PK-325NM)
Wat ik een beetje jammer vind bij Carly is het volgende:
je koopt eerst een adapter, en daarna ga je de app software downloaden,
dit blijkt dan een light versie (gratis) te zijn waar je relatief weinig mee kunt, niet eens een error rapport naar je mail adres sturen,
daarna ga je over tot het downloaden van de prof versie ( € 49,95 Apple)
dan kun je vrij veel, ook rapporten mailen,
maar...wil je bepaalde zaken coderen, of iDrive instellingen wijzigen, accu inleren enz. dan moet je weer een voor elk item een afzonderlijke update aanschaffen.
Zou beter zijn om gewoon een totaal pakket voor een bepaalde prijs aan te bieden, dan weet je waar je aan toe bent. Of van te voren laten weten wat alle kosten totaal zijn.
je koopt eerst een adapter, en daarna ga je de app software downloaden,
dit blijkt dan een light versie (gratis) te zijn waar je relatief weinig mee kunt, niet eens een error rapport naar je mail adres sturen,
daarna ga je over tot het downloaden van de prof versie ( € 49,95 Apple)
dan kun je vrij veel, ook rapporten mailen,
maar...wil je bepaalde zaken coderen, of iDrive instellingen wijzigen, accu inleren enz. dan moet je weer een voor elk item een afzonderlijke update aanschaffen.
Zou beter zijn om gewoon een totaal pakket voor een bepaalde prijs aan te bieden, dan weet je waar je aan toe bent. Of van te voren laten weten wat alle kosten totaal zijn.
Pakket
mijn showroom
mijn showroom
Oh oké,
Dus als ik het goed begrijp betaal je zo'n 45 euro voor een adapter, 50 euro voor de app en dan kun je eigenlijk nog niets coderen? Jammer is dat.
Zijn er geen alternatieven?
Dus als ik het goed begrijp betaal je zo'n 45 euro voor een adapter, 50 euro voor de app en dan kun je eigenlijk nog niets coderen? Jammer is dat.
Zijn er geen alternatieven?
Ja wel idrive codering, maar een aantal andere opties nog niet.
Hier staat meer info:
http://support.mycarly.com/knowledge-ba ... l-version/
Hier staat meer info:
http://support.mycarly.com/knowledge-ba ... l-version/
Pakket
mijn showroom
mijn showroom
Er is zeker een alternatief.....mij inhuren