Ik heb gister mijn BMW 320d e90 laten tunen bij Tunex in 's-heerenberg.
Het was een stukje rijden maar dat was het ook zeker waard.
Toen ik aan kwam werd ik vriendelijk ontvangen en mocht ook mee de werkplaats in om mee te kijken en een uitgebreide uitleg te ontvangen van een van de medewerkers.

Hierbij werd mij een helder verhaal verteld over hun wijze van tuning en dat hun ook daadwerkelijk op maat tunen. Hoewel veel bedrijven dit vermelden maar dit uiteindelijk niet doen. Bij Tunex word er dus wel op maat ge-tuned. Alle gegevens/waardes worden uitgelezen en op hun server geplaatst, en van daar uit worden ze herschreven.
Mocht je binnen 30 dagen niet tevreden zijn dan kun je terug en plaatsen ze de oude gegevens/waardes weer terug, en krijg je jouw volledige bedrag terug.
Ze hebben een testbank, hoewel ik hier geen gebruik van hoefde te maken. Het ging mij om het resultaat in de praktijk, niet de technische feiten

Ze hebben een grote wachtruimte met tv en mocht je je vervelen kun je altijd alvast hierop gaan racen.
In totaal hebben ze er 1/1,5 uur over gedaan.

Ik had er zelf geen tijd voor, ik was te druk bezig met ouwe hoeren en informeren bij de tuners. Ik wist voor 90% zeker dat ik geen roetfilter had d.m.v. onderzoek bij het rdw en meerdere bmw garages, maar ik wilde het toch 100% zeker weten. Ze hebben in de gegevens van de auto gekeken en daar stond hij uitgeschakeld. Had ik dus toch het gelukt dat de roetfilter net 2 maanden nadat de mijne uit de fabriek kwam rollen het productie proces in is gegaan.
Jullie zullen je wel afvragen wat de resultaten zijn.
Hiervoor heb ik een video gemaakt waarbij ik de tijden ook heb geklokt.
Naar mijn weten klopt het allemaal maar ik kan er ook een paar honderdste naast zitten.
Voor tuning: 163pk - 330nm
(Verkeerd vermeld in het filmpje, daar staat 350)
Na tuning: 195pk - 420nm
0-100km/h (1,2-1,4 seconden sneller)
0-140km/h (3,0-3,2 seconden sneller)
Ik vind het een top resultaat!
Buiten dat is me verbruik ook verbeterd.
Niet echt te vergelijken maar een ritje Halsteren > Zandvoort voorheen +/- 1 op 18 en een ritje na tuning van 's-Heerenberg > Halsteren +/- 1 op 20 volgens de auto. Dus dat scheelt pak hem beet 100km op een volle tank.
Kosten tuning: €225,- (Aanbieding dus als je dit leest kan het al afwijken maar dit heb ik er voor betaald).
Als jullie nog vragen hebben hoor ik het graag.