Modificatie inlaat 325i (N52) ervaring

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gebruikersavatar
Marvin 328iT
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 feb 2008, 15:01
Locatie: Rotterdam e.o.

Modificatie inlaat 325i (N52) ervaring

Bericht door Marvin 328iT » 27 mei 2018, 12:51

Heb er in de showroom al iets over geschreven, maar zal hier een iets vollediger verslag ervan doen.

Heb omdat ik elke keer internet af zit te zoeken naar verbeteringen voor mijn 325i een lijstje gemaakt met "betaalbare" upgrades voor mijn auto.
Performance intake's, AFE intake's….hartstikke mooi, maar dat vind ik iets te veel geld...het moet wel leuk blijven.
Dus op het volgende lijstje uitgekomen:

-K&N vervangingsfilter E-2022 (+/-65 euro)
-Mishimoto/Rev siliconen intake boot (+/-80 euro)
-Air scoops (+/-50 euro ex. verzenden)

Het hele zaakje heb ik gemonteerd, en dat was simpel plug 'n play.
Het K&N filter moet een iets betere doorlaat geven, en voor mijn gevoel doet hij dat ook.
Ik merk hoewel hij in een gesloten airbox zit dat hij een iets voller aanzuiggeluid geeft, en ook de gasrespons is iets verbeterd.
Voor de MIshimoto zeggen ze dat het een voller aanzuiggeluid geeft omdat hij de oem intake boot vervangt(waar dus een demper in zit!), en dat ook de gasrespons verbeterd doordat je geen "harmonica" gedeelte meer hebt, en ook niet die aftakking naar de demper.
En ja, ook hier voelde, en hoorde ik weer verbetering :duim:
De airscoops kan ik eigenlijk geen verbetering van merken, het kan er best zijn maar op hogere snelheid is het verschil misschien gewoon te klein.
Theoretisch zou je bij hogere snelheden een soort ram-effect moeten hebben, maar dat zou je dan eigenlijk moeten meten.
Al met al is het voor mij een goede upgrade geweest, en een aardig verschil met "standaard"...de auto maakt een wat mooier geluid zonder overdreven te worden, de gasrespons is verbeterd, en hij rijdt nu net ff wat lekkerder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik denk dat het qua performance niet onder doet voor een oem BMW Performance intake...alleen voor een vriendelijker prijsje ;)

Gebruikersavatar
Blue Raccoon
Berichten: 211
Lid geworden op: 26 mei 2017, 20:58

Re: Modificatie inlaat 325i (N52) ervaring

Bericht door Blue Raccoon » 27 mei 2018, 13:08

Ziet er goed uit :duim:

Zie de E9X Showroom voor m'n BMW 318 E90 LCI Sedan

Kamiel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Locatie: Maastricht

Re: Modificatie inlaat 325i (N52) ervaring

Bericht door Kamiel » 25 sep 2018, 12:26

Vet!! Heb je een Pm gestuur met een vraag Waar je die michimoto buis hebt gekocht.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Performance en tuning”