Handschoenenkastje bestuurderskant.

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 3 Serie zijn hier te vinden
Gebruikersavatar
MarkOh
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 okt 2009, 20:10

Handschoenenkastje bestuurderskant.

Bericht door MarkOh » 19 apr 2014, 16:59

In mijn E46 Touring had ik diverse opbergmogelijkheden, EHBO boxen onder beide voorstoelen, klein vakje aan de bestuurderskant, in de middenconsole ook voldoende ruimte, dus toen ik mijn huidige wagen in ontvangst nam, viel de opbergruimte voorin behoorlijk tegen. Daarom deze mod, het handschoenenvakje aan de bestuurderskant. Eerst heb ik een kijkoperatie uitgevoerd om te zien of ik het vakje kon plaatsen, dat kon er zat geen electronica of schuim achter.
(In de US versie zit er een blok piepschuim achter) Wat heb je nodig:

Afbeelding

Een doosje met inhoud, er zitten geen schroeven bij het kastje, die heb ik er zelf bijbesteld, inclusief die metalen c-clipjes. Schroeven en clipjes voor 30 cent/stuk. Hanschoenen vakje was €47,65 incl. BTW.

Afbeelding

Eenvoudig gereedschap, ik heb de schroevendraaiers gebruikt voor het loshalen van de sierlijst en lichtunit en de torx heb je nodig voor het vastdraaien van de schroefjes. Verder had ik een accu boormachine met een 3mm en 8mm metaalboor en een ijzerzaag.

Eerst heb ik met losse stukjes papier een mal gemaakt en die overgenomen op wat stugger karton.

Afbeelding

En dan gaat het gebeuren. mooi weer vanmiddag en een beetje nerveus, tja je zet toch de zaag in het dashboard! :whistle:

Afbeelding

De plek des onheils :ja:

Afbeelding

Ventilatierooster en lichtunit verwijderen dan kun je de draden van de verlichting unit in de gaten houden en de clips die het vakje vast zetten.

Afbeelding

Oh ja, schilderstape had ik ook gebruikt om de plek des onheils aan te geven.

Afbeelding

Sjabloon er op en aftekenen.

Afbeelding

Aarrggh.... Zaag in het dashboard! :nee: Eerst de hoeken voorgeboord met de 3mm, en voor wat ruimte voor de zaag de 8mm er in. Wel met beleid zagen, er zitten draden en electronica achter hoor! Dus goed opletten!

Afbeelding

Afbeelding

Dan passen en meten, het paste niet in een keer, dat komt omdat het dashboard veel dikker is als een stukje karton. Sommige plaatsen, zoals bovenaan waar de schroeven zitten, zaten niet lekker. Die plaatsen markeren op het sjabloon, dat er weer tegen aan en dan alleen de bekleding van het dashboard wegsnijden, Niet de kunststof onderlaag, want die heb je nodig voor de c-clips.

Afbeelding

Dan is dit het gat voor het kastje, gaatjes voor de schroeven en daar heb ik van die metalen c-clips voor gebruikt die je ook bij luidspreker setjes wel ziet.

Afbeelding

Zo kastje er in, schroeven aandraaien..

Afbeelding

Lichtunit en ventilatierooster weer terug en na een rustige twee uurtjes rommelen zat het spul er in. Tussendoor ook af en toe even het zaagsel opruimen want het waaide en alles vloog door de auto.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MarkOh op 28 jul 2017, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
G20 320i Sedan 2019 Portimao blau
F31 320i Touring 2013 Saphirschwarz - sold
E91 320i Touring 2006 Saphirschwarz - sold
E46 318i Touring 2002 Turmalin Violet- sold
E46 318i Sedan 1998 TiAg - sold
E34 520i Sedan 1991 Brokatrot - sold

Supremerob
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 apr 2014, 09:29

Re: Handschoenenkastje bestuurderskant.

Bericht door Supremerob » 23 apr 2014, 16:31

Ziet er netjes uit!
Supremerob BMW 328i Gran Turismo, F34, M-sport edition
Historie:
AUDI A6|2.0TDI|S-line
Mitsubishi|Outlander PHEV
BMW|E92|320i|corporate lease exec
BMW|E87|118i|High Executive
Volkswagen|Golf|IV|GTI|TDI|Highline
Rover|200|Si

Gebruikersavatar
izzy
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 aug 2008, 13:50
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: Handschoenenkastje bestuurderskant.

Bericht door izzy » 22 jul 2014, 16:54

GOEDE DIY

Ben ik blij dat ik express heb gezocht naar een uitvoering met opbergpakket. Bekerhouders en vakje naast stuur. Dit had ik niet gedurfd namelijk
BMW e91 LCI 320da Individual

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) DIY: Do It Yourself”