Automaatbak kapot?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
erhan54
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2018, 23:54

Automaatbak kapot?

Bericht door erhan54 » 20 aug 2018, 15:59

Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van een bmw e93 335i uit 2007. OP de teller staat 210.000 km.

Paar weken geleden maakte de auto eerst een vreemd geluid. Op youtube zijn er filmpjes waarbij ze het whining noemen. Eerst was het alleen bij hoge toerental en later eigenlijk continu. Sinds gisteren begon de auto vreemd te schakelen van de 5 naar 6. Eerst bleef het haken en later maakte het ook nog een schokkende beweging waarna ik een transmission faulty melding kreeg. Nadat ik de auto opnieuw had opgestart was de foutmelding verdwenen. Helaas heb ik nu constant last van deze probleem en schiet de auto continu in een noodloop. Mijn automaatbak is eerder niet gespoeld. Ik vraag me af waar het probleem zit. Uitlezen heb ik nog niet laten doen maar dat zal ik zo snel mogelijk gaan doen. Heeft iemand misschien een idee waar het probleem zou kunnen zitten? Ik heb verhalen gelezen dat sommige het probleem nog steeds hebben na zelfs het bak gereviseerd te hebben. Ik hoor graag jullie mening.

Mvg Erhan

vester86
Berichten: 235
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:50

Re: Automaatbak kapot?

Bericht door vester86 » 20 aug 2018, 22:02

niet verder mee rijden, laten uitlezen en aan de hand daarvan stappen ondernemen....

wellicht is het alleen maar een lekkage (leeggelopen bak) wellicht is het probleem erger..

mijn bak lekte ook via een pakking aan de onderkant, gelukkig op tijd kunnen spoelen bij ZF en meteen die pakking vervangen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”