Martien's BMW E92 320i

Show je BMW E90 / E91 / E92 / E93. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
Martien97
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 aug 2017, 20:47
Locatie: Zuid-Holland

Martien's BMW E92 320i

Bericht door Martien97 » 20 jul 2020, 20:32

Heb de 320i inmiddels al een tijdje maar had er nog geen showroom topic van gemaakt. Dus hier nu wat foto's/info van mijn huidige BMW.

Merk: BMW
Variant: E92
Type: 320i
Motor: N43B20 170PK
Versnellingsbak: Handgeschakeld
Kleur: Titan Silver Metallic
Zomerset velgen: BMW Style 704M
Winterset velgen: BMW Style 360
Afbeelding
Spoiler: Laat zien
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Interieur
Afbeelding
Custom uitlaat systeem van WS Exhaust Systems uit Goes.
Afbeelding
Foto's gevonden op hun facebook pagina en dateert uit 2016, auto had toen blijkbaar wel witte angel eyes (wil ik nu ook weer).
Ook ben ik met de 320i op vakantie geweest naar Füssen in Beieren, dus heb de auto goed kunnen testen. En natuurlijk ook het BMW Museum en BMW Welt bezocht in München. En op de terugweg kwam ik ook nog langs de Nürburgring, dus heb ook maar gelijk een rondje op de Nordschleife gedaan :) .
Afbeelding
Spoiler: Laat zien
Afbeelding

Afbeelding
Heb nog niet echt grote plannen met de auto maar zijn wel een paar dingetjes zoals, achteruit tinten in zelfde tint als de zijruiten, kleur angel eyes aanpassen, kleine plekjes op voorbumper aanpakken (of misschien een :///m: bumper ???), gordelaangever passagierskant repareren, en verder gewoon bijhouden.

Tot nu toe nog niet echt problemen tegen gekomen, heb een xenon lamp vervangen (stuk moeilijker als bij de E46), bekerhouder bestuurder gerepareerd, en twee nieuwe achterbanden (nadat ik er een lek had gereden)en gelijk een winterset erbij gekocht, een nieuwe zekering voor de 12v socket nadat de oplader van mijn tomtom er in stukjes in viel :gek:.

Verder hoop ik veel plezier van deze auto te hebben :driving:
Laatst gewijzigd door Martien97 op 21 jul 2020, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Martien's BMW E92 320i

Bericht door Bart70 » 21 jul 2020, 06:15

Nette wagen zo te zien :duim:

M-bumper zou hem wel erg goed staan

Gebruikersavatar
Martien97
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 aug 2017, 20:47
Locatie: Zuid-Holland

Re: Martien's BMW E92 320i

Bericht door Martien97 » 14 okt 2022, 20:40

Na een lange tijd niks gepost te hebben vond ik het tijd voor een update.

Op 21 april in 2021 raakte m'n achterscherm beschadigd, maar dit had gekker af kunnen lopen. Ik werd s'ochtends wakker van een vreemd geluid. Ik deed de gordijnen open en zag dat het huis van de buurman in brand stond. Snel naar buiten gegaan om de auto in veiligheid te brengen, deze stond vlakbij het huis geparkeerd. Toen ik net weg scheurde kwam de politie er net aan, die moesten ff checken waarom er een BMW zo hard weg reed :whistle: De auto had ik verderop geparkeerd en dacht dat ie veilig stond maar de brandweer moest een meting doen. Daarbij hebben ze waarschijnlijk m'n auto aangetikt. De auto is hierna weer netjes hersteld bij Mak Auto & Techniek.

Afbeelding
De brandweer op m'n parkeervak.

Afbeelding
De auto op de "veilige plek"

Later dat jaar (31 augustus om precies te zijn) werd ik wederom wakker van een vreemd geluid en had een deja vu. Nu midden in de nacht. Deed de gordijnen weer open, en ja hoor :gek: Nu stond de schuur bij de buurman in lichterlaaie, heel bijzonder in mijn mening. De brandweer moest weer bij ons over het gazon en had de BMW maar alweer snel weggereden. Dit keer geen schade aan de auto gelukkig. Wel aan andere dingen.

Afbeelding
De tweede keer, met de BMW geëvacueerd.

April dit jaar reed ik met de BMW richting m'n werk kreeg ik de melding dat ik een lekke band zou hebben. Dit klopte, er zat een flinke schroef in m'n voorband. Gelukkig voor, want achter was al recent vervangen. Maar besloten om gelijk beide voorbanden te vervangen bij m'n (ex)garage. Toen ik thuis kwam met twee nieuwe banden erom, viel mij wat op bij de velgrand. Ik dacht vuil, maar helaas 5 putten op beide velgen op de velgrand van 2 a 3 mm diep. Ik de garage gebeld van wat er mis gegaan was, maar die waren zich van geen kwaad bewust. Bij een garage (Mak) in de buurt van m'n werk gevraagd wat hun dachten, waarschijnlijk is het mis gegaan met het verwijderen van de oude band was de conclusie. Daarna m'n eigen garage hier mee geconfronteerd en hopend op een goed oplossing, maar verder als een polijstmachine kwam het niet. Na het verliezen van m'n vertrouwen in de garage heb ik de velgen laten herstellen bij Mak en nieuw laten spuiten. Gelijk de auto een beurt gegeven en nog een deukje uit het dak laten verwijderen die mij opeens opviel, geen idee wat hiermee gebeurd is :|

Afbeelding
Schroef in m'n band

Afbeelding
Een van de beschadigingen op de velgen

Hierna ook nog een professionele foto laten maken -_-
Afbeelding

Eind juli, begin augustus ben ik op vakantie geweest samen met m'n partner op rondreis door Denemarken, Zweden en Noorwegen. Heel veel plezier gehad en geen enkel probleem met de BMW. Me ook nog flink vermaakt op de autostranden in Denemarken. Achterwielaandrijving + zand = driften :driving: , iets wat ik beter geleerd heb te doen tijdens de BMW Driving Experience in een BMW G20 320i.

Afbeelding
Mooie ronde km-stand richting Oslo

Afbeelding
Op de parkeerplaats bij het Kraftmuseet vlakbij Odda, Noorwegen

Afbeelding
Op de veerboot onderweg naar Stavanger, Noorwegen

Afbeelding
Goed gezelschap in Stavanger

Afbeelding
Op het strand in Denemarken

Na de vakantie dacht ik dat het misschien toch wel een tijd werd voor iets anders. Denkend aan de inruilwaarde en grotere afstanden die ik tegenwoordig afleg (en daardoor snel hoog oplopende km-stand), en iets nieuwer model en meer comfort wilde. Wist eerst nog niet precies wat ik wilde, had bij een 428i gekeken maar had er geen goed gevoel over. Totdat ik opeens een BMW F30 320i in Estoril blauw zag bij Van Wees :D. Had besloten om hier maar te gaan kijken, de E92 dacht er anders over die raakte de dag ervoor over verhit. Conclusie; waterpomp en thermostaat kapot. Dit in m'n laatste week bezit, alsof ie het aanvoelde. Heb uiteindelijk besloten om de F30 te kopen, hopelijk later hier meer over. In ieder geval komt de zomerset van de E92 er weer onder :shine:

Afbeelding
De nieuwe aanwinst.

Als er interesse in de E92 is, die staat op dit moment te koop bij Van Wees in Beesd. Ik heb in ieder geval enorm genoten van alle kilometers die ik afgelegd heb in deze BMW, nu hopen dat de volgende net zo betrouwbaar is :zwaai:

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Martien's BMW E92 320i

Bericht door ehombie » 14 okt 2022, 22:29

Mooi geschreven, en veel plezier met je nieuwe aanwinst
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Showroom”