E91 325d | 265pk - 570nm! | DPF delete

Show je BMW E90 / E91 / E92 / E93. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.

E91 325d

Berichtdoor Leooo » 29 maart 2016, 08:43

Afgelopen weekend ben ik de eerste twee probleempjes tegengekomen.
1. Ruitenwisser van de achterklep ging heel erg traag en uiteindelijk deed hij niks meer
2. Geen geluid, maar de radio werkt wel. En nee hij stond niet op mute;)

Probleem nummer 1 was vrij makkelijk te verhelpen aangezien dit een goed gedocumenteerd kwaaltje is van de E91;
www.bimmerforums.com/forum/showthread.p ... -wiper-fix

Probleem 2 kwam waarschijnlijk voort uit het activeren van de startonderbreker. Althans, ik startte de auto en hoorde een luide piep. De auto startte uiteindelijk wel maar geen geluid. Ik heb meteen de auto uitgelezen met de MyCarly app en het bleek dat de startonderbreker had ingegrepen. Zelfs na een aantal keren de auto geheel uit en aan gezet te hebben incl starten en op slot te hebben gedaan maakte dit geen verschil.
Tijdens het testen van de ruitenwisser deed hij het ineens weer.
Ik heb de accu los gehad dus dat kan de fix zijn geweest.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Leooo
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 15 mei 2014, 20:34
Woonplaats: Groningen

Re: E91 325d

Berichtdoor Leooo » 06 jun 2016, 10:24

Weer tijd voor een update'.

De afgelopen tijd aardig wat kilometers gereden. En jawel, afgelopen vrijdag kwam de teller op 200.000 te staan.

Afbeelding


Recentelijk geen mankementen gehad. Wel beginnen de remschijven krom te trekken. Dit merk je bij het zachtjes remmen. Dit kwaaltje had mijn E46 ook, daarnaast heeft een kennis van mij met een E91 LCI 330d hetzelfde probleem.

De achterruitenwisser is nu een paar keer vast blijven zitten. Deze heb ik goed schoongemaakt en ook even het rubbertje vervangen. Hij doet het weer super.

Vorige week kreeg ik ook de melding dat DCS het niet meer deed. Waarna ik meteen de Carly scanner erop heb gezet. Wat blijkt, mijn accu heeft een piekspanning van over de 18V gehad. Terwijl hij nu steeds netjes binnen de waarden fungeert. Als dit probleem weer voorkomt zal ik de originele accu ook maar eens vervangen. Die van de e46 ging 12 jaar mee;) Maar dat zal vast een uitzondering zijn geweest.

Ook zag ik bij de scan dat mijn gloeibougie van de 1e cylinder kapot is. Dus bij de volgende beurt ook maar meteen de gloeibougies meenemen.

Al met al, erg goedkope kilometers gehad. Ik heb zelfs kunnen testen hoe zuinig ik kon rijden, 1300 kilometer op 1 tank dat is gewoon 1 op 21,5. Dit waren allemaal snelwegkilometers tussen de 100 en 110 km/h. Dit heb ik overigens maar één keer gedaan. Normaliter rij ik 1 op 16, de motor moet wel af en toe goed schoon branden;)
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Leooo
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 15 mei 2014, 20:34
Woonplaats: Groningen

Re: E91 325d

Berichtdoor Leooo » 08 aug 2016, 16:02

Weer tijd voor een update;
Er staat nu 210.000 op de teller. Dus het was weer tijd voor een grote beurt.
De remmen begonnen lichtelijk krom te trekken dus de schijven heb ik vervangen voor Brembo schijven.
Daarnaast waren mijn achterbanden bijna kaal, dus die heb ik ook even vervangen.
Verder het gebruikelijke;
Motorolie + filter
Remolie
Luchtfilter
Cabinefilter
Multiriem preventief vervangen
Nieuwe vloermatjes
En de bakolie vervangen.

Verder rijdt de auto nog super, nergens last van.
Ik rij 6000km per maand en het blijft een geweldige auto, op naar de 500.000km.

Chiptuning heb ik nog steeds niet gedaan ivm de verbouwing. Wel heb ik een keuze gemaakt, het wordt VVT in Groningen.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Leooo
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 15 mei 2014, 20:34
Woonplaats: Groningen

Re: E91 325d

Berichtdoor Mikkie » 10 aug 2016, 11:48

6k per maand tikt aardig aan voor je tellerstand, dan gaat het wel hard! 1:16 is overigens erg netjes voor een zespitter zeg. Dat haal ik met m'n vierpitter ook als ik aardig doorrij. Bij normaal rijden (Vmax + marge) haal ik een ruime 1:17. Binnenkort moet ik me ook nog een keer zetten tot een hele tank cruisen @ 100km/h. Eens kijken wat ik dan kan halen. Ik betwijfel of ik de rust ervoor heb :D
Mikkie
 
Berichten: 2199
Geregistreerd: 17 aug 2010, 09:36

Re: E91 325d

Berichtdoor Leooo » 16 okt 2016, 21:05

Tijd voor een update, nu 230dk op de teller. Loopt helemaal prima geen rare geluiden.
Alleen afgelopen vrijdag was er iemand die niet van andermans spullen af kon blijven :bang:.
In de parkeergarage La Vie in Utrecht hebben ze mijn achterruit ingetikt en mijn macbook gejat. Alles lag uit het zicht dus was pure pech, laptop stond uit.

Afbeelding

Jammer genoeg is het niet even carglass bellen en klaar. Ze hadden de ruit niet op voorraad omdat het niet alleen een ruit is maar ook een stuk elektronica. Aangezien ik mijn auto nodig heb voor woon werk verkeer ben ik zaterdag even naar Offenga gereden, geweldige service en ze hadden nog een ruit van een sloopauto.

Afbeelding

In totaal toch nog 4 uurtjes bezig geweest want overal lag glas en er is geen youtube filmpje van :P

Vorige week heb ik ook nog een mooi setje winterwielen (style 193m) op de kop kunnen tikken in Duitsland :gekdoen:

Afbeelding

Plan is om deze winterset op te rijden en dan hiervan mijn zomervelgen te maken.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Leooo
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 15 mei 2014, 20:34
Woonplaats: Groningen

Re: E91 325d

Berichtdoor Quadrantz » 17 okt 2016, 13:04

Pfff stelletje klootzakken!! Ziet eruit als flinke schade :(

Top dat Offenga het snel/goed voor je heeft kunnen oplossen! Ik ga daar ook altijd heen voor de beurten ook al is het 1,5u rijden :duim:
Avatar gebruiker
Quadrantz
 
Berichten: 3051
Geregistreerd: 29 mei 2011, 18:57
Woonplaats: Waddinxveen

Re: E91 325d

Berichtdoor Leooo » 20 okt 2016, 20:56

Ik had toch voor de zekerheid even de ODB scanner er aan gezet en de auto uitgelezen. Het verbruik was redelijk toegenomen dus het ging een beetje knagen.
Toch nog twee foutcodes die blijven staan maar opmerkelijker was de temperatuur van de KVS en het motorblok.
KVS kwam niet boven de 60 graden, en het blok niet boven de 70 graden. Dit was op de snelweg +/- 120km/h.
Naar aanleiding van onderstaande foutcodes ben ik toch maar even verder gaan zoeken op internet;

Afbeelding


Ik kwam al snel op een kapotte EGR thermostaat en de main thermostaat.
Dus snel bij Offenga een bestelling geplaatst en meteen gisteren avond er in gezet;

Afbeelding


Afbeelding


Het viel toch een beetje tegen, duurde in totaal 3 uur om alles te vervangen en bij te vullen.
Hieronder het verschil, nieuw links, oud rechts;

Afbeelding


Je ziet dat de oude thermostaat al redelijk ver open staat waardoor de motor niet warm kan worden.

Vandaag had ik een afspraak in Arnhem dus dat is een mooi stukje rijden vanaf Groningen waarbij ik meteen de EGR klep heb laten regenereren. Hij gaf inderdaad aan dat hij schoon werd maar liep uiteindelijk toch weer op;

Afbeelding


Nu schommelt hij rond de 3-5gram.

Echter kan ik nu weer makkelijk 1 op 20 rijden en is het blokje weer op normale temperatuur;

Afbeelding


Heeft iemand een idee wat het 'filter issue' kan zijn? Glow plug is logisch :P
Zal ik de EGR ook maar eens laten reinigen? (of zelf proberen, geen idee of dat bijvoorbeeld met remreiniger zou kunnen)
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Leooo
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 15 mei 2014, 20:34
Woonplaats: Groningen

Re: E91 325d

Berichtdoor Proximus » 21 okt 2016, 08:50

EGR is opzich zelf schoon te maken, zijn wel veel filmpjes van te vinden op YT.
Ik wil bij mijn eigen E91 kijken of ik de EGR er tussen uit kan krijgen.

Je woont aardig dichtbij mij, dus wie weet kunnen we elkaar eens helpen ofzo :)

VVT is een goede tuner! Zeker een aanrader om heen te gaan!
Proximus
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 19 aug 2016, 09:34

Re: E91 325d

Berichtdoor Leooo » 09 jan 2017, 12:01

Even weer tijd voor een update.

Afgelopen tijd aardig wat moeten doen aan de E91.

Ik heb een setje winterbanden uit Duitsland weten te halen;

Afbeelding


Maar hij vertoonde ook wat raar gedrag.
Zo trilde de voorwielen bij het afremmen, ook al had ik mijn schijven recentelijk vervangen.
Maakt hij een zoemend geluid zodra ik boven de 100km/u kom.
Ratelende koppeling zodra ik mijn koppelingspedaal helemaal indrukte.
Daarnaast heb ik een KVS lekkageS
EGR regenereert niet helemaal top meer.
Handrem deed het niet meer goed.
Linker angel eye deed het niet meer.
Gloeibougie van 1e cilinder is kapot.

Dus tussen kerst en O/N maar de auto aanpakken.
Ik zou graag willen zeggen dat ik een topmonteur ben en alles gaat goed, maar onderstaande laat het tegendeel zien :P

To do lijstje was;
Angel eyes vervangen met leds
Remblokken voor en achter vervangen
Handremschoenen vervangen
Drukgroep en koppeling vervangen
Hardyschijf vervangen
Verse motorolie + filter
Differentieelolie vervangen
Bakolie vervangen
Brandstoffilter vervangen
Lucht en cabine filter vervangen
Gloeibougies vervangen

Zo gezegd zo gedaan, dus alle onderdelen besteld.
Echter had ik nog geen problemen met het vliegwiel en aangezien die dingen €1000,- kosten had ik de gok genomen om deze niet meteen mee te bestellen.

To do lijstje is uiteindelijk geworden;
Angel eyes vervangen met leds
Remblokken voor en achter vervangen
Handremschoenen aangespannen
Drukgroep, koppelingsplaat EN vliegwiel vervangen
Kurkassensorwiel(?) vervangen
Verse motorolie + filter
Lucht en cabine filter vervangen

Jammer genoeg had ik geen 4 of 2 koloms brug tot mijn beschikken dus heb ik alles op bokken gedaan, (noooooit weer :bang: ).

Aangezien ik wist dat de bak er onder weg krijgen verreweg het lastigste was zonder brug zijn we daar maar mee begonnen.

Het ging vlotjes totdat ik alle bouten er af had behalve de startmotor bouten en de bovenste bout er uit moesten.
Ik had gelukkig extra lange verlengstukken gekocht zodat ik er wel bij kon maar de bovenste startmotor bout moest met een op maat gemaakt sleuteltje;

Spoiler: Laat zien
Afbeelding


Spoiler: Laat zien
Afbeelding


Spoiler: Laat zien
Afbeelding


Toen we eindelijk alles los hadden (na veel gepiel) kregen we de bak er niet onder weg want kennelijk heeft de E91 een erg gek ontwerp van de 'lower shifter arm'. Er zit een uitsteeksel naar beneden wat er voor zorgt dat de bak er niet onder weg kan voordat deze volledig is verwijderd;

Afbeelding


Dus de bak moest weer op de motor gezet worden.
En toen dachten we oke dit hebben we zo los, nou niet dus. Want wat blijkt er zit een pakking tussen het vliegwiel en de motor welke nog wordt vastgehouden met 1 piep klein boutje die je erg snel over het hoofd ziet.
maar de pakking was al dusdanig gebogen dat je geen dop meer op dit boutje kon zetten, laat staan een sleutel.
Dus dan maar de pakking wegkappen.

En toen kwam de bak er eindelijk af met redelijk veel as op de grond.

Afbeelding


Het demonteren ging vrij makkelijk met een luchtsleutel.

Maar toen bleek het oppervlak van het vliegwiel aardig glad te zijn, niet gek met 248k op de teller. maar toch had ik gehoopt dat hij nog wat langer mee kon gaan. Mijn schatting zou zijn dat hij nog 50k mee kon. Aangezien mijn doel is om hier 500k mee te gaan rijden heb ik er maar een nieuwe op gezet.
Gelukkig kon BMW Dijker erg snel het vliegwiel leveren (16:45 besteld en volgende dag om 08:30 ophalen)

De koppelingsplaat was wel gek afgesleten;

Afbeelding


Maar de BMW dealer adviseerde ook nog wat extra lagertjes mee te nemen. Tevens zag ik ook dat de pakking van de schakelstang(?) lekkage gaf dus deze had ik ook maar meteen besteld.

De schakelstang pakking moest je er uit pielen met een schroevendraaier, na 10 minuten was dit gelukt.
Zodoende ging ik verder met de toplager(?)/Kruskaslager(?) om deze te verwijderen met een schroevendraaier.
Spoiler: Laat zien
Afbeelding

Spoiler: Laat zien
Afbeelding

Maar dit lukte voor geen meter. Uiteindelijk de dealer opgebeld om te vragen hoe dit er uit moest.
Dit duurde even want de monteur wist het ook niet zeker.
Wat bleek nou, je hebt een speciale vetpers nodig om dit er uit te persen :bang: , speciale tooltje kost €1800 en nergens in het Noorden was hij te leen. Want BMWs waarbij dit vervangen moet worden komen niet meer bij de dealer voor onderhoud :ja: .

De dealer had ook geen idee hoe we het anders moesten doen.
Dan maar zelf en vetpers maken;

Afbeelding


Busje er in en rammen maar.
Maar wij faalden hier ook in omdat ik met de schroevendraaier het rubberen randje kapot had gemaakt.

Dus dan maar naar de BMW specialist waar ik ook heen ga voor mijn circuit auto.
Gelukkig had hij het er in 1.5 uur er uit.

Ondertussen had mijn compagnon het vliegwiel al vastgezet.
Bij terugkomst ging ik de drukplaat er op zetten en ik dacht te lezen dat hij met 98nm vast gezet moest worden.
Het vliegwiel moest met 120nm dus ik dacht dat is prima. (ik had alleen niet er aan gedacht dat ik een 8mm boutje vast ging zetten).
Dus bij 60nm zei deze knap :rolf:

En natuurlijk heb ik geen linksom draadtappertje voor 4mm :gekdoen:
Tevens waren alle winkels dicht op nieuwjaarsdag dus dat werd hem ook niet.
Weekend erna eindelijk het juiste gereedschap;
Spoiler: Laat zien
Afbeelding

Spoiler: Laat zien
Afbeelding


En hij ging er vrij makkelijk uit :amen:

Tijdens deze week kwam ik er achter dat er een busje zit in het wiel van de krukassensor. En mijn compagnon had hier waarschijnlijk geen rekening mee gehouden.
Spoiler: Laat zien
Afbeelding


Dus toch ook maar even nieuwe vliegwielbouten besteld en het wiel van de krukassensor incl busje.

Toch maar even het vliegwiel losgetrokken en inderdaad het busjes was helemaal plat gedrukt.
Gelukkig kwam het wiel er makkelijk uit en heb deze dus ook maar snel vervangen.

Alles weer gemonteerd, ditmaal met het correcte aanhaalmoment.

Spoiler: Laat zien
Afbeelding


Dus toen de volgende uitdaging, de bak er weer onder.
Op Youtube doet iedereen dat in 20 seconden met een 2/4 kolomsbrug, maar wij hebben daar lekker 3,5 uur over gedaan. Met krikken, op mijzelf gelegd en bankdrukken, niks bleek te werken. Keer op keer, erg voorzichtig geprobeerd. Totdat het 23:45 was en we het op wilden geven, maar ik bedacht me, die bak zit er niet recht voor, hoe kan ik die recht krijgen? Wat nou als we het motorblok naar beneden trekken lukt het dan?
Ja hoor dat ging toen klik pats boem klaar.
Dus of mijn motorsteunen zijn niet meer helemaal 100% stijf, of wij deden weer wat verkeerd, 1 van de 2 maar het is gelukt :amen:

UPDATE: De BMW specialist belde mij nog even om te vragen of alles gelukt was. Ik legde hem het gewurg uit met de bak er weer op te krijgen waarop hij reageerde ja je moet een L vormig stukje hout maken wat je tussen het blok en het chassis zet zodat het blok niet naar achteren gaat hangen. Dus voor de volgende keer even een blokje hout maken :gek:

Afbeelding


Dus toen kon ik eindelijk beginnen met de rest.
Dat ging gelukkig allemaal volgens plan, behalve de angel eyes, deze passen niet in de bestaande plastic bolletjes. Althans de weerstandmodule niet. Dus uiteindelijk deze er buiten gemonteerd, alles afgekit en ingetapet en tywraps er omheen, daar komt geen druppeltje meer in 8)


Ook had ik mijzelf nog een klein cadeautje gedaan.
Vorig jaar tijdens de wintersport ergerde ik me dood aan het feit dat ik niet harder mocht dan 120-140km/h ivm de dakkoffer die eigenlijk maar 90km/h mocht.

Dus na wat speurwerk op het net eentje gevonden die 200km/h DEKRA getest was;

Spoiler: Laat zien
Afbeelding


Spoiler: Laat zien
Afbeelding


Afbeelding


Ik zal binnenkort hem wel even op de auto zetten voor een plaatje incl de angel eyes.
De angel eyes zien er erg gaaf uit al zeg ik het zelf.

Alles doet het weer, maar ik moet nog wel een paar kleine dingen doen.
Dus over een week of 2 maar weer aan de slag. Pas eind Q1 denk ik weer tijd te hebben voor de E46 :hug:
Laatst bijgewerkt door Leooo op 10 jan 2017, 09:13, in totaal 1 keer bewerkt.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Leooo
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 15 mei 2014, 20:34
Woonplaats: Groningen

Re: E91 325d

Berichtdoor BMWe46Mike » 10 jan 2017, 08:37

Respect voor het werk en geduld!
Gelukkig dat alles het weer doet zoals het moet doen!
BMWe46Mike
 
Berichten: 485
Geregistreerd: 18 nov 2010, 21:32

Re: E91 325d

Berichtdoor Leooo » 10 jan 2017, 09:14

Proximus schreef:EGR is opzich zelf schoon te maken, zijn wel veel filmpjes van te vinden op YT.
Ik wil bij mijn eigen E91 kijken of ik de EGR er tussen uit kan krijgen.

Je woont aardig dichtbij mij, dus wie weet kunnen we elkaar eens helpen ofzo :)

VVT is een goede tuner! Zeker een aanrader om heen te gaan!



Lijkt me een goed plan!
Heb jij in de tussentijd je EGR er al uitgesloopt?
Zo ja, wat heb je allemaal moeten vervangen?
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Leooo
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 15 mei 2014, 20:34
Woonplaats: Groningen

Re: E91 325d

Berichtdoor Source » 12 jan 2017, 16:45

Leuke foto's.
Heb je er ook eentje waar de auto op blokken staat voordat je de bak er af ging halen?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy || Voor het retrofitten, uitlezen, coderen, programmeren, software updates vrijschakeling op chassisnummer, isn code enz.
Avatar gebruiker
Source
 
Berichten: 1992
Geregistreerd: 22 apr 2014, 13:30
Woonplaats: Rotterdam

Re: E91 325d

Berichtdoor Leooo » 19 jan 2017, 22:10

Ik heb geen foto van de auto op bokken. Maar hij stond ongeveer 70cm van de grond.

Afbeelding


Auto is wel een beetje vies maarja dat heb je met dit weer :gek:
Ik heb de dakkoffer drie weken geleden eventjes getest en hij blijft er inderdaad op zitten met 200km/u op de klok :whistle:
En er past ook echt veel in, twee skikoffers passen er precies in, zitten ski's + gear in van 4 personen.

Spoiler: Laat zien
Afbeelding


Echter is mijn auto de afgelopen weken een steeds harder zeurend zoem-geluid aan het maken.
Ik zag al dat er een aardig groot oliespoor zat bij het differentieel. Echter kon ik niet goed horen of het het differentieel was of een wiellager. Dus gisteren snel langs de bmw specialist gegaan voor een snelle diagnose.
Het was 100% zeker het differentieel want de olielekkage is dusdanig groot dat het differentieel zonder olie is komen te staan. Dat gaat vrij rap aangezien er maar 1,2L in zit.

Een nieuw diff kost >2k. Van mijn E46 wist ik dat een differentieel zo rond de 200 euro wel te krijgen moet zijn.
Maar ik heb natuurlijk een eindoverbrenging van 2,35 en dat komt niet vaak voor. Dus na veel zoekwerk heb ik maar een 330d automaat differentieel gekocht met een eindoverbrenging van 2,81.
Dit zorgt er voor dat mijn theoretische topsnelheid van 299 naar 250 gaat. En met het vermogen van een 325d zonder chip (ja dat moet nog steeds :bang: ) zal ik denk ik max 200 kunnen rijden met deze eindoverbrenging, des te meer reden om toch die chip maar te laten komen, MITS er niet nog meer dure grapjes om de hoek komen kijken.

Resultaat;

Spoiler: Laat zien
Afbeelding


Een tripje naar de jongens van Dparts in Winneweer.

Wel moet ik de software aan laten passen want de auto denkt dat ie sneller een kilometer aflegt dan dat hij daadwerkelijk doet.

Heb dit weekend alleen geen tijd om het te fixen, dus hopen dat de auto het nog 1000km uit houdt met dat differentieel :whistle:
Volgend weekend het volgende maar doen;
'Nieuwe' differentieel voorzien van nieuwe rubbers en olie
Differentieel vervangen
Spanrol vervangen
Brandstoffilter vervangen
Gloeibougies vervangen
EGR schoonmaken
KVS lekkage oplossen

Hopen dat alles gaat lukken in 1 dag, heb zo'n vermoeden van niet aangezien die gloeibougies best diep zitten :P

Oja! En een tip voor iedereen op dit forum, koop nooit Brembo schijven, na 10dkm is mijn remschijf rechtsvoor al weer krom, ik dacht redelijk goede schijfjes op de kop getikt te hebben maar niet dus. Dus binnenkort maar even de EBC schijfjes kopen die ik ook op mijn E46 heb zitten.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Leooo
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 15 mei 2014, 20:34
Woonplaats: Groningen

Re: E91 325d

Berichtdoor Mooggie » 21 jan 2017, 17:01

Leooo schreef:
Oja! En een tip voor iedereen op dit forum, koop nooit Brembo schijven, na 10dkm is mijn remschijf rechtsvoor al weer krom, ik dacht redelijk goede schijfjes op de kop getikt te hebben maar niet dus. Dus binnenkort maar even de EBC schijfjes kopen die ik ook op mijn E46 heb zitten.


Welke type schijven waren dat precies?

Ik heb zelf in augustus van dit jaar namelijk 4 nieuwe Brembo schijven en 2 sets Brembo remblokken onder mijn wagen laten leggen, maar heb er tot nu toe 14.000 km probleemloos mee rondgereden.
E90 330dA LCI 2010 245 pk Saphirschwarz M-pakket (2016-heden) Afbeelding
eerder:
E60 535d pre-LCI 2005 272 pk Carbonschwarz M-pakket (2010-2016)
E46 330d pre-LCI 2002 184 pk Saphirschwarz (2006-2010)
Avatar gebruiker
Mooggie
 
Berichten: 1596
Geregistreerd: 22 sep 2007, 15:48
Woonplaats: Lisse

Re: E91 325d

Berichtdoor Leooo » 24 jan 2017, 14:00

Het waren deze schijfjes;
09.A259.11 Brembo

Ik moet wel zeggen dat er ook een kans bestaat dat de blokken icm de schijven het probleem veroorzaken.
Echter op aandringen van mijn BMW specialist, die er overigens geen baat bij heeft, heb ik net EBC schijven en red stuff blokken besteld. Zonde van het geld, maar goed voorbeeldje van goedkoop is duurkoop.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Leooo
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 15 mei 2014, 20:34
Woonplaats: Groningen

VorigeVolgende

Keer terug naar BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Showroom

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten