E91 320d met m-onderstel

Show je BMW E90 / E91 / E92 / E93. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.

320d laten chiptunen?aanraders voor een goed adres

Berichtdoor bmw320dHK » 29 nov 2017, 12:32

Beste mensen, wil me auto laten chippen, omdat ik de standaart 163pk toch wat minder vind.
Nu zit ik te denken om er ook een 335d uitlaat(einddempers)eronder zetten plus sportfilter en even de intercooler en erg openmaken en alles grondig te schoonmaken en weer in elkaar zetten! :ja:
En dan pas laten chippen,omdat de auto dan misschien net iets anders zal zijn met al deze mods,of maakt het volgens jullie niks uit?
En de andere vraag aan jullie is waar hebben jullie, jullie autos gechipt en de ervaringen/prijzen en noem maar op?
Ik heb al de zoekfunktie gebruikt maar kom verschillende meningen tegen en daarom is het me nou eenmaal niet helemaal duidelijk wat belangrijk/goed is(duur-op maat of standaard laten chippen voor lagere prijs) :gek:
bmw320dHK

Mijn BMW: 320d

Re: E91 320d met m-onderstel

Berichtdoor bmw320dHK » 04 dec 2017, 19:04

Gisteren even bezig geweest en de swirl flaps verwijderd voor goed!!
Viel me fies tegen, bij een e46 320d was het toch veel makkelijker..

Hierbij wat fotos
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De erg was niet zo erg..

Afbeelding

Afbeelding

Wat me opviel is dat deze niet van plastik warrn maar metaal,maar er zat toch redelijk wat spelling op!
Afbeelding

En ik heb gelijk ook maar de bougies vervangen :ja: ze zagen er niet best uit maar waren wel allemaal netjes droog
Afbeelding

Dat was het een beetje, ben van plan om het volgende jaar nog eenkeer loshalen en echt Goed schoonmaken,omdat ik er toch niet echt heel veel tijd voor had gisteren,en eigenlijk wou ik alleen de flaps demonteren. Maar dat doe ik dan gelijk met de m bumper die deraankomt en daarbij ook gelijk de intercooler schoonmaken en nieuwe klemmen deropzetten. Omdat ik vermoed dat die wen beetje lekt/zweet bij de aansluitingen.
bmw320dHK

Berichtdoor Bassyyyy » 05 dec 2017, 11:59

heb je nog iets speciaals gedaan met de gloeiers ? mbt loshalen ?
Groet,

Bas Jan.

Klik op de banner voor mijn oude E87 en Nieuwe E91 Project

Afbeelding
Afbeelding
Bassyyyy

Mijn BMW: E91 320DA

Berichtdoor bmw320dHK » 06 dec 2017, 00:27

Yep.Gelijk toen ik de inlaatspruitstuk af had eff ingespoten met wd40,motor was nog lekker warm. Dan na ong. 1,5 uur tijd(schoonmaken van egr uit/inbouwen,paar kopjes koffie en 2 cigaretten :whistle: ) Met momentsleutel op 20nm maar even geprobeerd en ging als warme mes door de boter heen!alle 4. Heb dit trucje ooit op youtube gezien, als het niet zou lukken,even inspuiten met nog wat wd40 en dan de boel in elkaar zetten,dagje rijden en dan weer proberen bij warme motor vooral.
bmw320dHK

Berichtdoor bmw320dHK » 06 dec 2017, 00:41

Een kleine update.
vandaag de carly OBD uitleesapparatuur met ing. Wifi binnen gekregen. Tot nu toe bevalt het super. Heb nog niet alles geprobeerdt maar ben nu eindelijk af van dat irritante foutmelding over de aftermarket led achterlichten!

Daarnaast nog even uitgelezen en alle oude fouten verwijderd.
Enige dat blijft terugkomen is een fout over trekhaak en airbag :roll:
Maar overigens vind ik de carly die 90 euro wel waard.
Ik kijk uit om de live logs van de auto te kunnen zien straks(motor temp.,water temp., turbo boost en noem maar op..
bmw320dHK

Berichtdoor MindWarp » 06 dec 2017, 01:00

Lekker bezig zo ... :amen:

Die Carly zat ik ook al naar te kijken, die bevalt dus wel zie ik..

Afbeelding

"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"
MindWarp

Mijn BMW: E90 335i LCI

Berichtdoor erdem » 09 dec 2017, 21:59

bmw320dHK schreef:Een kleine update.
vandaag de carly OBD uitleesapparatuur met ing. Wifi binnen gekregen. Tot nu toe bevalt het super. Heb nog niet alles geprobeerdt maar ben nu eindelijk af van dat irritante foutmelding over de aftermarket led achterlichten!

Daarnaast nog even uitgelezen en alle oude fouten verwijderd.
Enige dat blijft terugkomen is een fout over trekhaak en airbag :roll:
Maar overigens vind ik de carly die 90 euro wel waard.
Ik kijk uit om de live logs van de auto te kunnen zien straks(motor temp.,water temp., turbo boost en noem maar op..

Ik heb hem nu ook sinds vandaag, en de ProApp. Alleen kan ik maar niet vinden waar ik de Welkom lichten kan instellen ( bij unlocken sleutel Angeleyes + Mistlampen aanzetten). Heb verschillden dingen aan/uit gezet en werkt idd best easy. Je moet voor sommige functies wel in app aankopen doen ook al heb je de app van 50 eu aangeschaft :jack:

Weet iemand van jullie waar het staat ? zeg me niet dat het bij mij niet kan :nee:
erdem

Mijn BMW: E61 535d

Berichtdoor bmwmobiel » 09 dec 2017, 22:26

de Carly heb ik ook, maar volgens mij kun je de welkomstlichten gewoon instellen via het iDrive menu. Of vergis ik mij?
bmwmobiel

Mijn BMW: E91 318i CL M SP. ED

Vorige

Keer terug naar BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Showroom