Wat zijn mijn opties?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
beamerbakker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mar 2020, 20:59

Wat zijn mijn opties?

Bericht door beamerbakker » 14 mar 2020, 18:25

Welke opties op gebied van (bluetooth) connectiviteit heb ik nu precies wanneer onderstaande optielijst geldig is?

Ik heb m'n 120i vorige week gereden en gekocht en ga deze komende zaterdag ophalen. Ik zie een multifunctioneel stuurwiel, hierop zitten knoppen voor spraak/telefoon. Maar er zit ook een standaard business radio in. Dus geen bluetooth? Ik snap eigenlijk niet zo goed wat ik nu heb... :P Wie kan me helpen op basis van onderstaande optielijst?

Afbeelding
maart 2010, 120i 1ER REIHE, handgeschakeld

beamerbakker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mar 2020, 20:59

Re: Wat zijn mijn opties?

Bericht door beamerbakker » 17 mar 2020, 13:31

Ik heb zelf nog even wat gezocht op het net. Als het gaat om bluetooth/navigatie aftermarket is er al veel geschreven. een topic van 2013 wil ik niet een nieuw leven inblazen. Dan dit topic maar aanvullen.

In een Duitstalige forum kom ik het volgende tegen voor navigatie.
Afbeelding
bron: https://www.1erforum.de/threads/nachrue ... ic.174590/

Het portable deel spreekt me wel aan. Ook het feit dat het opbergvak gebruik wordt en niet, lager, in de middenconsole (1din/2din) spreekt me aan. In de contacthistorie van de auto zie ik dat dit systeem ook al in de auto heeft gezeten maar dat dit er na 2-3 jaar weer uit is gehaald (kaarten abonnement wellicht verlopen).

Ik zie dat de Ekris shop deze houder gewoon verkoopt:
https://bmwshop.ekris.nl/50146-bmw-120i ... id=03_2456
Voor € 105 ben je dan klaar. Inbouwen zal niet ingewikkeld zijn, gok ik.
Naast inbouwen zal er software matig nog wat moeten worden gewijzigd. Is dat zo?

Nu is het type Tomtom niet meer te koop. Misschien tweede hands nog ergens maar dan zit je waarschijnlijk met oude kaarten.
Kan ipv de Go 1015 ook een huidig model hierop worden aangesloten zonder modificaties?
Laatst gewijzigd door beamerbakker op 29 mar 2020, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
maart 2010, 120i 1ER REIHE, handgeschakeld

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2839
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Wat zijn mijn opties?

Bericht door Source » 19 mar 2020, 13:16

Zit inderdaad geen bluetooth op.
Ik zou een TomTom of telefoonhouder kopen, ben je veel goedkoper uit en werkt beter.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

beamerbakker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mar 2020, 20:59

Re: Wat zijn mijn opties?

Bericht door beamerbakker » 19 mar 2020, 21:49

Ik denk inderdaad een TomTom te gaan kopen echter is nu dus de vraag of die houder, waarnaar ik in de openingspost refereerde, ook de compatible is met de huidige versies van TomTom GO. Er zit namelijk een connector op met contactpunten waaraan weer bedrading zit die het dashboard in gaan.
maart 2010, 120i 1ER REIHE, handgeschakeld

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2839
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Wat zijn mijn opties?

Bericht door Source » 20 mar 2020, 14:05

Ik verwacht van niet wellicht kan je de klantenservice van TomTom bellen? Die kunnen daar duidelijkheid over geven.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

beamerbakker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mar 2020, 20:59

Re: Wat zijn mijn opties?

Bericht door beamerbakker » 29 mar 2020, 11:18

In het verlengde van mijn originele vraag; ik zoek een nette manier om mijn telefoon én op te laden én in het zicht te hebben om te kunnen navigeren. Het vervelende is dat ik geen USB aansluiting in de cockpit heb anders dan een splitter in mijn eerste bekerhouder. Ik vind het te lelijk om hier een USB kabel te laten lopen naar bijvoorbeeld het ventilatierooster in de middenconsole.

Wat is jullie oplossing?

Misschien kan ik een extra USB aansluiting permanent ergens wegwerken in de middenconsole? Zijn daar voorbeelden van? Ik kan ze niet vinden in dit forum.
maart 2010, 120i 1ER REIHE, handgeschakeld

beamerbakker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mar 2020, 20:59

Re: Wat zijn mijn opties?

Bericht door beamerbakker » 29 mar 2020, 15:56

Source schreef: 19 mar 2020, 13:16 Zit inderdaad geen bluetooth op.
Ik zou een TomTom of telefoonhouder kopen, ben je veel goedkoper uit en werkt beter.
Even de mogelijkheden van alleen een smartphone onderzoekend:
Wat als ik nu het bestaande opbergvak gebruik om m'n smartphone te plaatsen. Dit wil ik dan doen met een magnetische bevestiging icm Qi draadloos opladen. Telefoon in de houder zetten en navigatie starten. Niks geen omkijken naar een usb (oplaad)kabel en of onhandige klem-mechanisme.
Voorbeeld van zo'n magnetische Qi oplader: https://youtu.be/RCU5GUy3Fko

De navigatie zou automatisch kunnen starten wanneer ik een bluetooth/aux combi in de auto heb liggen. Contact starten, bluetooth connectie wordt herkend, Android Auto wordt gestart.

Is er iemand die zo'n combinatie heeft?
maart 2010, 120i 1ER REIHE, handgeschakeld

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Audio, Navigatie en iDrive”