Bmw M verlagingsveren
Bmw M verlagingsveren
Ik heb geïnformeerd naar het verlagen van mijn 1 serie,
Het ene bedrijf wilde het niet doen omdat het bij een 1 serie blijkbaar moeilijker is als andere auto's( ruimte en iets met de bandenstand)+ nog nooit gedaan. Nu een bmw specialist benaderd, deze werken alleen met bmw onderdelen en kunnen de veren van het m- onderstel monteren op mijn auto, voor 450e rondom. Dit levert een verlaging van 1.5 a 2 cm op. Dit klinkt voor mij weinig. Nu is mijn vraag of iemand een vergelijkbare verlaging heeft gedaan en voor welke prijs en of het een echte upgrade is en niet een teleurstelling
Alvast bedankt
Het ene bedrijf wilde het niet doen omdat het bij een 1 serie blijkbaar moeilijker is als andere auto's( ruimte en iets met de bandenstand)+ nog nooit gedaan. Nu een bmw specialist benaderd, deze werken alleen met bmw onderdelen en kunnen de veren van het m- onderstel monteren op mijn auto, voor 450e rondom. Dit levert een verlaging van 1.5 a 2 cm op. Dit klinkt voor mij weinig. Nu is mijn vraag of iemand een vergelijkbare verlaging heeft gedaan en voor welke prijs en of het een echte upgrade is en niet een teleurstelling
Alvast bedankt
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 16 mar 2013, 09:31
- Locatie: Wezep
Re: Bmw M verlagingsveren
Kan er geen schroefset onder? Lijkt me wel! Setje van V-max bijvoorbeeld. Zou daar eens op zoeken.
BMW E87 118D | 2009 | 2.0 TDI 136pk 6 bak |
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Bmw M verlagingsveren
Je gaat toch geen v maxx op een 1 serie gooien...
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Bmw M verlagingsveren
Bij het aanpassen van een onderstel is het vooral belangrijk wat je ervan verwacht. Grofweg heb je twee opties, die in een bepaalde mate samen gaan.
1) je wilt de looks verbeteren,
2) je wilt het weggedrag van de auto verbeteren.
In het eerste geval zou ik opteren voor een schroefset. Je kan dan de verlaging naar wens bepalen en voor en achter gelijk afstellen. Merk en type (en daaraan gekoppelt vaak ook prijs) bepalen de mate waarin het weggedrag verbetert. Een set als Vmaxx is, wat ik ervan heb ervaren, relatief hard en dat komt comfort en weggedrag niet ten goede. Een set als KW presteert op het vlak van weggedrag vaak (veel) beter.
In het tweede geval kan je ook prima voor een vaste verlaging (veren en eventueel schokdempers) kiezen. Geeft minder flexibiliteit en finetuning voor wat betreft de looks, maar levert vaak wel een hele goede balans tussen weggedrag en comfort op. De verlaging varieert sterk per merk/type veer. Het beste kan je foto's op internet zoeken van een auto die ze eronder heeft zitten. Vaste verlagingen zijn bovendien, met name in geval van enkel veren, prijstechnisch een stuk gunstiger.
Bij jouw overweging om te kiezen voor M-veren zou ik simpelweg kijken naar een 1-serie welke deze set er standaard onder heeft zitten. Stel vervolgens zelf vast of deze verlaging voor jou voldoende is. Vervolgens zou je een proefrit in een auto met een dergelijk onderstel kunnen maken. Bij mijn auto zit het er af fabriek onder en ik vind het voor een fabrieksonderstel echt heel erg goed en tevens goed voor dagelijks gebruik. Verlaging is subtiel, maar voor mij voldoende.
1) je wilt de looks verbeteren,
2) je wilt het weggedrag van de auto verbeteren.
In het eerste geval zou ik opteren voor een schroefset. Je kan dan de verlaging naar wens bepalen en voor en achter gelijk afstellen. Merk en type (en daaraan gekoppelt vaak ook prijs) bepalen de mate waarin het weggedrag verbetert. Een set als Vmaxx is, wat ik ervan heb ervaren, relatief hard en dat komt comfort en weggedrag niet ten goede. Een set als KW presteert op het vlak van weggedrag vaak (veel) beter.
In het tweede geval kan je ook prima voor een vaste verlaging (veren en eventueel schokdempers) kiezen. Geeft minder flexibiliteit en finetuning voor wat betreft de looks, maar levert vaak wel een hele goede balans tussen weggedrag en comfort op. De verlaging varieert sterk per merk/type veer. Het beste kan je foto's op internet zoeken van een auto die ze eronder heeft zitten. Vaste verlagingen zijn bovendien, met name in geval van enkel veren, prijstechnisch een stuk gunstiger.
Bij jouw overweging om te kiezen voor M-veren zou ik simpelweg kijken naar een 1-serie welke deze set er standaard onder heeft zitten. Stel vervolgens zelf vast of deze verlaging voor jou voldoende is. Vervolgens zou je een proefrit in een auto met een dergelijk onderstel kunnen maken. Bij mijn auto zit het er af fabriek onder en ik vind het voor een fabrieksonderstel echt heel erg goed en tevens goed voor dagelijks gebruik. Verlaging is subtiel, maar voor mij voldoende.
Re: Bmw M verlagingsveren
ik zou een schroefset steken
ik heb zelf op mijn e92 een weitec schroefkit zitten
weitec wordt gemaakt door kw maar is wel goedkoper
met een schroefset moet je altijd wat comfort inboeten maar een weggedrag word wel 10x beter
en je draait de wagen zo hoog of zo laag je zelf wild
ik heb zelf op mijn e92 een weitec schroefkit zitten
weitec wordt gemaakt door kw maar is wel goedkoper
met een schroefset moet je altijd wat comfort inboeten maar een weggedrag word wel 10x beter
en je draait de wagen zo hoog of zo laag je zelf wild
BMW E46 320D sold
BMW E92 325i sold
BMW E92 325i sold
Re: Bmw M verlagingsveren
Weitec staat idd ook goed bekend. Beiden gereden, geen grote verschillen gemerkt eigenlijk. Wel een verschil is het feit dat KW V1 in Inox te verkregen is, de Weitec uit mijn hoofd gezegd niet. Anderzijds; gaat beiden lang genoeg mee tot de volgende aanschaf
Re: Bmw M verlagingsveren
Zelf heb ik ervaring met het verlagen middels verlagingsveren. Dit was op mijn Ibiza 6L. Ik heb toen gekozen voor de veren van H&R. Ik moet zeggen dat die uitstekend zijn bevallen. Qua comfort verloor ik weinig, maar de verlaging van +/- 3 cm was genoeg voor een sportief uiterlijk.
Als je op zoek bent naar een oplossing om 'echt' laag te willen moet je altijd voor schroefveren gaan. De verlaging middels veren zal je dan waarschijnlijk teleurstellen. Wil je een meer sportief uiterlijk, dan zijn veren voldoende.
Als je op zoek bent naar een oplossing om 'echt' laag te willen moet je altijd voor schroefveren gaan. De verlaging middels veren zal je dan waarschijnlijk teleurstellen. Wil je een meer sportief uiterlijk, dan zijn veren voldoende.
Re: Bmw M verlagingsveren
als het geld niet zo een probleem is
daarmee wil ik zeggen 400euro voor veren of 800 voor een schroefkit
zoals raymannnl schrijft zal het weggedrag van de wagen beter worden
maar persoonlijk zou ik toch voor een schroefset gaan
de wegligging van een schroefkit is toch nog een stuk beter dan gewoon veren
enkel is het comfort iets minder
daarmee wil ik zeggen 400euro voor veren of 800 voor een schroefkit
zoals raymannnl schrijft zal het weggedrag van de wagen beter worden
maar persoonlijk zou ik toch voor een schroefset gaan
de wegligging van een schroefkit is toch nog een stuk beter dan gewoon veren
enkel is het comfort iets minder
BMW E46 320D sold
BMW E92 325i sold
BMW E92 325i sold