Aansluiten dashcam

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 1 Serie zijn hier te vinden
Wolluv
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2022, 19:01

Aansluiten dashcam

Bericht door Wolluv » 08 aug 2022, 19:09

Beste,
Ik ben nieuw op dit forum. Sinds enige tijd wel de trotse bezitter van een bmw 1 serie cabriolet uit 2008 (e88). Helaas heeft onlangs iemand met zijn auto tegen mijn geparkeerde auto gebotst met schade aan het portier als gevolg. Ik heb daarom besloten om een dashcam in te bouwen met parkeerfunctie zodat in de toekomst dergelijke botsingen direct gefilmd worden. Ik heb daarvoor een Nordval dashcam gekocht. Deze kan met een speciale kabel direct in de zekeringenkast aangesloten worden. De rode kabel op een geschakelde zekering en de gele kabel op een zekering die constant 12v geeft, dus ook als de auto geparkeerd is.
Nu dan mijn vraag: op welke zekering kan ik de gele kabel inprikken zodat er doorlopend 12v op de camera staat, ook als de auto gesloten is. Ik heb er al een aantal geprobeerd, maar de meeste zekeringen geven na enige tijd geen stroom meer na het sluiten van de auto.
Hoor graag van jullie 👍

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Aansluiten dashcam

Bericht door ehombie » 09 aug 2022, 12:25

Welke zekering (of oog) weet ik even niet. Zal ik ook moeten opzoeken.
Ik weet niet of jouw BMW een IBS heeft...als die bij uitgeschakelde auto (met dashcam) boven 50 mA komt. Ga je evt melding krijgen van lekstroom.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) DIY: Do It Yourself”