Display Professional radio vervangen

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 1 Serie zijn hier te vinden
Wing
Berichten: 251
Lid geworden op: 11 jan 2014, 22:34
Locatie: Elburg

Display Professional radio vervangen

Bericht door Wing » 30 apr 2018, 18:23

We hebben en E88 uit 2008. Vorige week reed ik met het kapje open toen het zo bloedheet was. Op een gegeven moment zag ik dat de tekst op mijn radio nauwelijks meer te lezen was. Eenmaal afgekoeld kon je het weer goed lezen.

Op internet even gesurfd en al gauw kwam ik tot de ontdekking dat de display aan vervangen toe was. Het blijkt een vaker voorkomend probleem te zijn bij de Professional. Ik twijfelde eerst of ik een 2e-handse professional zou kopen. Maar dan is de kans groot dat het probleem heel snel weer terugkeert. Aangezien ik een paar jaar geleden de display van mijn Porsche 911 ook zelf vervangen had en op youtube genoeg DIY video's te vinden zijn heb ik zo'n display uit Bulgarije besteld (dat is goedkoper dan uit de VS omdat je dan waarschijnlijk ivoerrechten moet betalen).

Vandaag de boel gedemonteerd. Video instructies gevolgd en pakweg een uurtje later had ik weer een goed functionerende radio. Het lastigste was nog wel het soldeer verwijderen van de voorplaat. De rest was eigenlijk piece of cake.
F31 320DA en E88 120i cabrio

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) DIY: Do It Yourself”