I-Drive CCC opnieuw programeren

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
evilikke
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 dec 2018, 08:23

I-Drive CCC opnieuw programeren

Bericht door evilikke » 16 okt 2023, 21:53

Hoi allemaal,


ik ben al een langere tijd aant zoeken naar een oplossing voor de verwarming/AC problemen op te lossen.
ik kan mijn stand kachel niet meer vinden in het menu, en ik kan mijn kachel/AC niet meer fatsoenlijk instellen

ik heb nu 2 keer problemen gehad met mijn CCC module.
de eerste keer was in de zomer (3 jaar geleden) toen bleef de CCC in een BOOT loop hangen (enkel het BMW logo op het scherm te zien).
CCC is toen gerepareerd door verotronics (ik dacht dat zij ook de software en instellingen terug zouden zetten).
in de winter viel mij op dat mijn stand kachel uit het menu was verdwenen (had toen niet gedacht dat dit aan de CCC zou kunnen liggen).
daarna is door eigen toedoen de CCC nog eens stuk gegaan en ook weer gerepareerd door verotronics.
daar heb ik toen gevraagd welke instellingen zij inladen.
dit blijkt een random iets te zijn. waarop ik gevraagd heb of het mogelijk is dit zo in te stellen dat al mijn functies weer beschikbaar zijn. zij hebben toen uit een andere module in mijn auto de instellingen gehaald, en deze in de CCC gezet (ik ben totaal niet bekend met het programmeren van deze modules dus weet er niet meer over te vertellen).
toen had ik een aantal functies terug maar nog steeds niet allemaal.
intussen heb ik ook de verwarmings-module (die met de draai knoppen) controle module moeten vervangen wegens een storing hierin.

nu ben ik opzoek hulp met het terug zetten van mijn instellingen in de auto.
ik heb totaal geen ervaring met het programmeren van auto's (daarom is mijn CCC module de 2e keer stuk gegaan).
ik weet dat ik een lijst uit de CCC module kan halen, en deze moet aan passen.
ik heb geen idee hoe.
ook weet ik niet hoe ik kan achterhalen welke instellingen juist zijn voor mijn auto.

kan iemand mij helpen, of dit mogelijk voor me doen (tegen betaling natuurlijk)?
tips voor bedrijven die dit kunnen (liefst bij Venlo, Eindhoven of daar tussen in) zijn ook welkom!

alvast bedankt,

groet

Loek

Jeroensum
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jul 2020, 10:00
Locatie: IJmuiden

Re: I-Drive CCC opnieuw programeren

Bericht door Jeroensum » 25 dec 2023, 19:02

Voor zover het nog relevant is.. Er zitten hier een paar mensen op het forum die coderen als dienst aanbieden, zoek daar even naar. Ik meen dat o.a. Source dat doet.
BMW E61 - 530d High Executive

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”