Help!! Bluetooth werkt niet, Geen aux aansluiting. Evt inbouwem van dension gateway 500? Help!

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Jorie60
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2021, 10:31

Help!! Bluetooth werkt niet, Geen aux aansluiting. Evt inbouwem van dension gateway 500? Help!

Bericht door Jorie60 » 15 mar 2021, 19:27

Beste leden,

Ik ben nieuw hier! Sinds kort in het bezit van een e60 523i uit 2005.

Nou zat ik te hannesen met de audio en ben er eerlijk gezegd ook nog niet zo bekend mee betreft de systemen van BMW.. Maar ik wou graag een bluetooth systeem inbouwen of eventueel progameren want hij geeft wel aan dat er aux en bluetooth opzitten? Maar er zit onder de armsteun geen aansluiting van de aux. En bluetooth moet geactiveerd worden maar doet dat ook niet.

Ik kom er niet uit mensen! En had al een aantal dingen opgezocht, en daar kwamen een aatal dingen uit...
Een dension gateway 500 inbouwen, of aan de bestaande audiospeler een of andere quadlock stekker inbouwen met bluetooth ontvangst (Al lijkt mij dit nou niet echt ideaal).

Hopelijk zijn er nog andere mogelijkheden want ik wil zsm lekker muziek kunnen luisteren op mn telefoon.

Mocht iemand verstand hebben van het inbouwen van zo'n systeem of handige tips hebben, hoor ik t graag.

Alvast bedankt!!!

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Help!! Bluetooth werkt niet, Geen aux aansluiting. Evt inbouwem van dension gateway 500? Help!

Bericht door tom_il » 15 mar 2021, 21:14

Standaard bluetooth op een op een pre-lci is alleen voor het bellen.

Wil je muziek via bluetooth kan je niet anders dan aftermarket of het LCI systeem inbouwen.
525d E61 2007 pre-LCI

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Help!! Bluetooth werkt niet, Geen aux aansluiting. Evt inbouwem van dension gateway 500? Help!

Bericht door ehombie » 15 mar 2021, 22:03

er zijn enkele mogelijkheden, wat is je budget?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Jorie60
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2021, 10:31

Re: Help!! Bluetooth werkt niet, Geen aux aansluiting. Evt inbouwem van dension gateway 500? Help!

Bericht door Jorie60 » 16 mar 2021, 13:03

Bedankt voor de reacties,

Het budged maakt niet zo veel uit. Liefste zo makkelijk mogelijk, maar als de kwaliteit veel beter is bij wat meer budged, kies ik toch echt voor de duurdere optie.. Wat zijn de opties?

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Help!! Bluetooth werkt niet, Geen aux aansluiting. Evt inbouwem van dension gateway 500? Help!

Bericht door ehombie » 16 mar 2021, 18:05

aux + Bluetooth dongle (goedkoopst)
android systeem
dension
cic +combox retrofit (duurst 1500-2000)

gezien je geen aux of cd wisselaar hebt moet je aan de bak met codereren.

android systeem is plugin play mits aux aanwezig
over de mogelijkheden zijn wel topics te vinden.

prijzen zijn indicatie.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2839
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Help!! Bluetooth werkt niet, Geen aux aansluiting. Evt inbouwem van dension gateway 500? Help!

Bericht door Source » 16 mar 2021, 18:43

Een nbt system voor €2000,- zou haalbaar moeten zijn.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”