Idrive scherm blijft hangen

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Ger91
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2018, 09:35

Idrive scherm blijft hangen

Bericht door Ger91 » 03 feb 2019, 17:13

Wie kan mij helpen.. ?

Ik heb sinds een aantal dagen dat mijn scherm opstart en zodra er BMW komt te staan blijft hij hangen.
Ik heb ook geen radio. Nu heb ik vernomen dat dit de bluetooth module kan zijn die de optische route onderbreekt.

Wie weet hoe ik dit kan uitsluiten of hoe ik dit kan oplossen?

Groeten
525D

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Idrive scherm blijft hangen

Bericht door ehombie » 04 feb 2019, 17:58

Ergens een "most loop" kopen en erop te zetten door deze te ontkoppelen bij je mulf of tcu wat je in de kofferbak hebt zitten. Dan kun je volgens mij de de bluetooth module uitsluiten (als deze het probleem veroorzaakt).
Even kijken of je mqnnelijk of vrouwelijke stekker nodig hebt. (Ik denk vrouwelijk)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2834
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Idrive scherm blijft hangen

Bericht door Source » 05 feb 2019, 00:00

Je hebt inderdaad een vrouwelijke stekker nodig.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Gebruikersavatar
Ralph
Berichten: 1420
Lid geworden op: 04 apr 2008, 14:17
Locatie: Botlek

Re: Idrive scherm blijft hangen

Bericht door Ralph » 07 feb 2019, 13:08

Ga naar de dealer en vraag om onderdeelnummer 61136931507.
Kosten weet ik niet meer , maar in de orde van 2 tientjes.

Zoals hierboven beschreven:
Haal de Optische most kabel (kabel met 2 rode lampjes) uit de BT module en klik de stekker op de kabel.
Hierdoor bypass je de BT module.
Als je nog steeds geen geluid hebt is je radio/navi kapot.
Maar in de meeste gevallen is het de BT module
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Ger91
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2018, 09:35

Re: Idrive scherm blijft hangen

Bericht door Ger91 » 07 feb 2019, 19:54

Bedankt voor de reacties. Zojuist heb ik de kabel binnen en ik ben begonnen bij de BT module achterin maar helaas niet de oplossing. Achter de CCC module en de stekker van de BT module gewoon rood licht dus alles lijkt hier in orde te zijn.

Wat zijn nu de volgende opties die ik heb?

Kan ik willekeurig een andere CCC module van een andere E60 aansluiten in mijn bmw of werkt dat niet?

Eventueel een android systeem uit China? hoe zijn hier de ervaringen mee?

Ik hoor het graag want al een week zonder radio begint nu echt vervelend te worden lol.
525D

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Idrive scherm blijft hangen

Bericht door ehombie » 07 feb 2019, 20:08

Kan ik willekeurig een andere CCC module van een andere E60 aansluiten in mijn bmw of werkt dat niet?
Dat zou kunnen als je hem maar codeerd (met jouw optielijst)
ccc laten fixen bij iemand die het kan....ik meen dat bepaalde condensatoren hetsnel begeven bij de eerste generaties
cic laten monteren kan ook maar dat kost ook al snel meer 1000 euro

Eventueel een android systeem uit China? hoe zijn hier de ervaringen mee?
werkt alleen met een werkend ysteem ivm aux geluid overdracht. Voor ervaring...zie topic in andere sectie
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Gebruikersavatar
Ralph
Berichten: 1420
Lid geworden op: 04 apr 2008, 14:17
Locatie: Botlek

Re: Idrive scherm blijft hangen

Bericht door Ralph » 08 feb 2019, 15:37

Mee eens met bovernstaande post.

Een CCC geeft alleen de opties weer van de de auto waar hij uit komt.

Als die auto bijv, logi7 geluid had, en jou auto heeft geen logic7, dan zul je helemaal geen geluid hebben.
Zo zijn er tal van opties die niet hetzelfde kunnen zijn.
Daarom moet de CCC gecodeerd worden met de opties van jou auto.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Ger91
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2018, 09:35

Re: Idrive scherm blijft hangen

Bericht door Ger91 » 11 feb 2019, 08:49

GeraldvanSambeek schreef:Eventueel een android systeem uit China? hoe zijn hier de ervaringen mee?
werkt alleen met een werkend ysteem ivm aux geluid overdracht. Voor ervaring...zie topic in andere sectie
Oke dus als ik het goed begrijp werkt zo’n Chinees android scherm niet zolang mijn CCC module stuk is? Ik dacht namelijk dat alles van bmw kwam te vervallen als er een android voor in de plaats komt.

Betreft de originele functies van idrive geef ik nu even niks om, zolang ik maar muziek kan streamen via bluetooth / spotify.

Kan iemand mij vertellen of ik een Chinese scherm kan gebruiken voor muziek zonder een werkend CCC module?
525D

Gebruikersavatar
PorschefanRoel
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 aug 2014, 17:21

Re: Idrive scherm blijft hangen

Bericht door PorschefanRoel » 11 feb 2019, 09:02

In principe maken zo goed als alle Chinese Android schermen gebruik van de AUX ingang op de CCC of CIC. Dus zal een werkend systeem nodig zijn om ten minste geluid uit het Android Scherm te kunnen krijgen.

De weg die het geluids signaal af legt is dus alsvolgt: Android Systeem-> Aux Ingang -> CCC -> Boxen.

Ik geloof best dat het Android Systeem aan zal gaan zonder een werkende CCC of CIC. Maar of je hem dan ook met de CCC/CIC knop zult kunnen bedienen vraag ik mij af?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 31 jan 2020, 08:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Halve quote verwijderd, onnodig en foute quote
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

Gebruikersavatar
Ralph
Berichten: 1420
Lid geworden op: 04 apr 2008, 14:17
Locatie: Botlek

Re: Idrive scherm blijft hangen

Bericht door Ralph » 11 feb 2019, 09:32

Bij de android systemen is het wel de voorwaarde dat het bestaand systeem werkt.
De CCC is niet alleen puur een radio navigatie maar ook het infocentrum om tal van andere dingen in te stellen in de auto.

In plaats van een andere CCC (of reparatie) zou je een bijv ook een business radio/navi kunnen installeren en daar overheen het Android systeem.
Ik heb eventueel nog een BMW business systeem liggen, omdat ik een CIC heb laten inbouwen.
Stuur maar een PB als je interesse hebt.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Ger91
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2018, 09:35

Re: Idrive scherm blijft hangen

Bericht door Ger91 » 16 feb 2019, 08:10

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb inmiddels het multimedia scherm binnen en het geluid werkt inderdaad niet.
Nu dus even opzoek naar een CCC module of reparatie.

Betreft het scherm werkt wel alles erg gemakkelijk en snel
525D

Ger91
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2018, 09:35

Re: Idrive scherm blijft hangen

Bericht door Ger91 » 27 feb 2019, 20:44

Goedeavond,

Het is gelukt om dit bovenstaand probleem te verhelpen. Ik heb Ralph zijn mask module overgenomen en het vervolgens bij gk5 laten coderen/inleren. Alles lijkt hierdoor weer perfect te werken.

Ook heb ik het Android systeem hieraan gekoppelt maar hier ben ik niet helemaal over te spreken.
*De scroll button van bmw werkt er niet op
*Wanneer ik bluetooth koppel schakelt hij 9 v/d 10x zelf over naar radio funtie wanner ik spotify aanzet
*opstarten van het android systeem duurt eeuwen
* beeldresolutie is erg laag waardoor je op een zonnige dag niks ziet

Kortom rommel als je het mij vraagt!

Bedankt voor jullie hulp
525D

Nanne1988
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jun 2019, 19:41

Re: Idrive scherm blijft hangen

Bericht door Nanne1988 » 21 jun 2019, 16:07

Goedemiddag, hier hetzelfde probleem ik heb een e87 uit 2005 professionele dvd/Cd sleuf. Bij het opstarten blijft ie steeds hangen bij de tekst BMW en dan weer opnieuw en opnieuw. Al een hoop gezocht van inbouwnavigatie.com tot een bedrijf wat met een update het systeem weer aan de praat denkt te kunnen krijgen en alles ertussen in (AliExpress bijvoorbeeld) maar zo der ccc unit heen android begrijp ik hieruit. Dus heeft er iemand een goede optie om wel alle functies te blijven behouden. Mvg Nanne

yoni1
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mei 2008, 09:11

Re: Idrive scherm blijft hangen

Bericht door yoni1 » 28 jan 2020, 18:22

Hi,

Ik heb een E91 325, 2006, CCC Professional.

Ik heb sinds vandaag het probleem dat het scherm blijft hangen op het iDrive hoofdmenu, met het tekentje onderin dat het geluid op Mute staat (volumeknop indrukken helpt niet).
Ook staan er streepjes op de plekken waar normaal de tijd en datum staan ( - -.- - )
De iDrive knop kan ik ronddraaien, voel geen weerstand zoals normaal wel het geval is.

Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Is het op te lossen door de software te updaten?
Als dat het geval is, bij welk bedrijf kan ik het beste terecht?
Ik woon in Almere.

Thx alvast! :)
Past: -E46 323Ci
-E92 330i
-X5 4.4i
Present: -F31 318i
-E91 325i
Future: -?

Gebruikersavatar
E61_Stuiver
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 dec 2012, 00:58
Locatie: Drachten

Re: Idrive scherm blijft hangen

Bericht door E61_Stuiver » 30 jan 2020, 23:15

In de meeste gevallen is jullie CCC bezig met overlijden, de pre-lci systemen krijgen daar allemaal last van.
Ik zelf heb dat ook gehad en heb hem laten repareren bij Electrofix Arnhem (ff Googelen). Kosten zijn ongeveer €350 met een jaar garantie.
Succes,
Klaas
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”