Lederen interieur reinigen

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Gebruikersavatar
Seb83
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 nov 2017, 13:37

Re: Lederen interieur reinigen

Bericht door Seb83 » 17 mei 2018, 10:55

Gliptone setje + borstel is besteld! Van het weekend ga ik ermee aan de slag. Ben benieuwd...

Gebruikersavatar
Seb83
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 nov 2017, 13:37

Re: Lederen interieur reinigen

Bericht door Seb83 » 20 mei 2018, 19:33

Vanochtend ben ik aan de slag gegaan met Gliptone. Paar dingen die me opvielen:
- de reiniger is vrij dik, de meerwaarde van de borstel is me niet helemaal duidelijk. Tegen de tijd dat ik het middel heb aangebracht met een doek lijkt er niet meer zoveel in te borstelen
- bij het verwijderen van de reiniger met een vochtige doek bleek er nog vrij veel te blijven zitten, dus twee a drie keer afnemen was wel nodig
- het inbrengen van de conditioner gaat erg eenvoudig
- vrijwel alle vlekken waren direct verdwenen (op 1 klein wit vlekje na, is denk ik niet vuil maar iets anders), mooi resultaat dus
- het ruikt inderdaad lekker naar leer, maar niet te sterk

Kortom, ik ben behoorlijk tevreden met deze eerste poging. De auto ziet er weer netjes uit en ik ben niet al teveel tijd en geld kwijt.

Voor en na (foto na had iets andere lichtinval waardoor het leer een andere kleur lijkt maar dat is niet zo):
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd

Gebruikersavatar
kenza750
Berichten: 161
Lid geworden op: 02 jun 2016, 08:30

Re: Lederen interieur reinigen

Bericht door kenza750 » 20 mei 2018, 20:38

Als je de borstel regelmatig nat maakt, dan merk je weldegelijk dat de cleaner beter zn werk doet. Schuimt niet echt maar wel een klein beetje als je de borstel goed vochtig houdt.
BMW 525d 2007 E61 preLCI
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: Lederen interieur reinigen

Bericht door Jeremy » 22 mei 2018, 08:43

Ziet er keurig uit! Mooi dat je tevreden bent! Dit is mijn resultaat met Poorboys Leather Stuff;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Seb83
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 nov 2017, 13:37

Re: Lederen interieur reinigen

Bericht door Seb83 » 22 mei 2018, 10:31

@Kenza: ik was vergeten de borstel vochtig te maken. Daarna heb ik wel volgens de aanwijzigingen op de fles het middel afgenomen met een vochtige doek, waardoor het alsnog begon te schuimen. Heb dus min of meer hetzelfde effect bereikt, behalve dat de borstel beter in de nerven komt dan de doek. Volgende keer ga ik met een vochtige borstel aan de slag.

@Jeremy: mooi resultaat. Strakke achterbank ook!

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: Lederen interieur reinigen

Bericht door Jeremy » 22 mei 2018, 13:18

Klopt, de wagen heeft 2122xx gelopen momenteel maar dit is niet te zien aan het interieur. Ik heb alleen die soort plooien en vouwen in de voorstoel, maar geen instapschade of krassen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling”