M5 of een 550i

Specifieke vragen of gewoon praten over het E60 / E61 ///M5 model.
BMW-Ron
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 mar 2014, 23:40

Re: M5 of een 550i

Bericht door BMW-Ron » 29 dec 2015, 17:55

Vandaag is er een nieuwe schakelkast in de stuurkolom gezet. Moet nog ingeleerd worden. Hoop morgen het verlossende telefoontje te krijgen dat ie weer toetert.

Proefrit was een belevenis, maar wil er nou toch graag zelf in rijden........... Geduld wordt op de proef gesteld.......
Maar komt goed !

Gr Ron

Gebruikersavatar
EricM5
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 mei 2015, 09:37

Re: M5 of een 550i

Bericht door EricM5 » 29 dec 2015, 22:26

Jammer dat het een apk dingetje is die toeter.
Ik schakel meestal 2 of 3 tandjes terug, werkt stuk beter dan een toeter !!

Veel plezier en leer soepel te schakelen door het gas iets te liften bij het schakelen. Als je goed rijd is er echt niets mooiers dan een v10 m.....

BMW-Ron
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 mar 2014, 23:40

Re: M5 of een 550i

Bericht door BMW-Ron » 29 dec 2015, 23:01

Ik had hiervoor een M3 E46 SMG II, geniaal dat/die SMG. De M3 had wel CSL software en REV-Matching. Met SMG moet je leren rijden, is geeeeeeeeeeen automaat. Dus idd iets liften tijdens schakelen, blijft alles langer heel en schakel je zonder een schokje. De keuze voor een M5 V10 was mede de aanwezigheid van SMG icm de V10.

Gr Ron
Laatst gewijzigd door Bart70 op 30 dec 2015, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

Gebruikersavatar
EricM5
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 mei 2015, 09:37

Re: M5 of een 550i

Bericht door EricM5 » 30 dec 2015, 22:43

Super goed, helemaal mee eens.

PS Ik heb 180.000 op de m5 staan met originele koppeling !!!! Het kan natuurlijk allemaal eerder kapot maar het hoeft niet.

Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 821
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47

Re: M5 of een 550i

Bericht door jwbakkenes » 31 dec 2015, 00:22

En Ron, wordt ie nog afgeleverd voor het nieuwe jaar?
Met vriendelijke groet,
Jan Willem

Mijn showroom

BMW-Ron
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 mar 2014, 23:40

Re: M5 of een 550i

Bericht door BMW-Ron » 31 dec 2015, 10:51

Haal de M5 volgende week op, met bijbehorende doos vervangen onderdelen. Zal eens een beruchtje in de showroom plaatsen, er is nogal veel gedaan aan de M5 wbt (preventief) onderhoud.

Gr Ron

Hoax
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 nov 2014, 00:32

Re: M5 of een 550i

Bericht door Hoax » 21 jan 2016, 01:01

Ik heb ondertussen zelf de M5 min of meer weg moeten doen. Ik rijd in een andere snelle auto nu waarvan ik liever niet vertel wat precies omdat ik niet weet wie er mee leest. Het gezonde verstand waar je het zelf over had eerder was later bij mij ver te zoeken. Om een lang verhaal kort te houden, de politie was niet al te blij met mij en dat lieten ze me maar al te graag weten door zelfs normale ritjes van mij in de buurt flink te vergallen. Werd aangehouden zonder reden en vaak achtervolgd. Tijdens de laatste dagen zijn ze vrolijk 10 minuten lang voor en achter me gaan rijden (je zit dan 10 minuten in angst om te zien of the bordje van "stop/volgen politie" weer aan gaat wetende dat ze je willen pakken. Snel een blokje om en dan opnieuw achter mij aan komen om van een afstand te zien of ze me ergens op kunnen pakken waren ze ook goed in. Ze hebben me nooit gepakt maar Ik denk dat er bij mij in de buurt veel geklaagd is en daardoor extra in de gaten werd gehouden.

Echt heel erg bont heb ik het niet eens gemaakt, de auto klinkt sowieso standaard al als een formule 1 auto waar mensen al van op de weg rende om me te gebaren zachter te rijden terwijl ik gewoon 30 reed ofzo (wel altijd in zn 1 omdat het zo lekker klonk). Voetgangers en fietsers die zich lam schrikken als je op trekt terwijl ze je alleen kunnen horen en niet zien.

De positieve aandacht is leuk maar de negatieve aandacht heb ik toch zwaar onderschat. Ik doe het bij mij in de buurt en vooral met de familie in de auto maar lekker rustig aan. Auto valt qua looks en geluid niet eens zoveel op al zijn er altijd wel kenners die de auto even van dichtbij willen zien en horen.

Ik heb nog een setje winterbanden liggen van de M5 en een paar zomer achterbanden (leuk om af te raggen met burnouts of driften). Mocht er iemand interesse in hebben laat me dan even een prive berichtje achter. Maten zijn origineel.

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: M5 of een 550i

Bericht door Quadrantz » 21 jan 2016, 10:39

Jammer dat je hem hebt weg moeten doen! Ik denk dat je hier wel kan posten welke andere snelle auto je nu rijdt zolang je je woonadres er niet bij post ;).

Bizar dat de politie je ritten zo gaat vergallen!! Echt te gek voor woorden! Ik reed vanochtend 130 waar je 100 mocht en toen ik naar rechts ging kwam er ook een V70 politie auto langs die al een tijdje achter me zat (kon ik niet zien vanwege de mist), sh** dacht ik nu ben ik de sjaak maar hij reed mooi door gelukkig (ok het was wel vroeg, 6.30) :).

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: M5 of een 550i

Bericht door dw70 » 21 jan 2016, 12:14

Hoax schreef:
Echt heel erg bont heb ik het niet eens gemaakt, de auto klinkt sowieso standaard al als een formule 1 auto waar mensen al van op de weg rende om me te gebaren zachter te rijden terwijl ik gewoon 30 reed ofzo (wel altijd in zn 1 omdat het zo lekker klonk). Voetgangers en fietsers die zich lam schrikken als je op trekt terwijl ze je alleen kunnen horen en niet zien.

De positieve aandacht is leuk maar de negatieve aandacht heb ik toch zwaar onderschat.
Helaas voor ons werkt een "BMW met een sportuitlaat", voor sommige personen als een rode lap op een stier. Ooit vloog er een delegatie van gepensioneerde hangouderen voor mijn destijds e30 touring, met een gloednieuwe Schnitzer uitlaat en dwong me zo tot stoppen. Wat ik me wel niet in mijn hoofd haalde krijg je dan door je ruitje naar binnen geslingerd. Ik wees naar de roze suzuki alto voor me. Zie je haar rijden? Zij rijdt minimaal 60 nu want ze loopt gigantisch op me uit. Alleen hoor je haar niet. Lekker onopvallend! Ik draai de bocht hier om tussen de huizen, mij hoor je wel en veroordeel je gelijk. Terwijl ik nog geen 30-35 op de naald rijdt! Sterker nog, de kinderen in deze straat horen mij en stoppen met spelen en letten op.
Die vrouw in de Alto hebben ze niet gehoord, niet gezien en knalt lekker onverantwoordelijk langs de kids, met dik 60 en trekt zich geen bal aan van spelende kinderen.

De hangouderen dropen af. Het verhaal was duidelijk.

En persoonlijk vind ik het ook niet tof als ik een BMW (even op het eigen merk betrekken, de rest van de merken daargelaten die dit ook doen) met 80 door de stad zie rijden en accelereert als een malloot. Dan denk ik: "man, moet dat nou hier?"
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: M5 of een 550i

Bericht door matheeuwissen » 21 jan 2016, 12:47

Hier in de buurt ook zo'n idioot. In het buitengebied hebben ze een 60 zone en hij woont daar. Staat zo'n bord met snelheidsmeter voor de deur. Ik kom daar afgelopen zomer aan met de motor in zijn 2 redelijk hoog in de toeren natuurlijk want een zixxer met akra klinkt gewoon lekker. Ging hij midden op straat staan ik kon hem nog net ontwijken. Ik reed nog geen 70. Stel zogenaamde wereldverbeteraars.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 821
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47

Re: M5 of een 550i

Bericht door jwbakkenes » 21 jan 2016, 15:36

Misschien was het een idee geweest om zo een bypass erop te zetten, dan kan jezelf beslissen wanneer hij meer/minder geluid geeft.
Wel jammer dat je hem niet meer hebt.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem

Mijn showroom

Gebruikersavatar
EricM5
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 mei 2015, 09:37

Re: M5 of een 550i

Bericht door EricM5 » 22 jan 2016, 15:11

Ik snap er geen bal van Hoax.

Maar als jij nu tevreden bent met de oplossing is dat natuurlijk het belangrijkste :duim:
Ik ben wel benieuwd wat de waardige vervanger is geworden voor de m5

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: M5 of een 550i

Bericht door Vintiem » 14 jun 2016, 20:22

Misschien is het verhaal wel een 'hoax' :gekdoen:

snoep
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 aug 2016, 07:25

Re: M5 of een 550i

Bericht door snoep » 18 jan 2017, 23:31

Voor mij is het een M5 geworden. Vooral vanwege de rijeigenschappen en de V10 motor.
Initiatiefnemer/oprichter BMW M Club Nederland

Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 821
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47

Re: M5 of een 550i

Bericht door jwbakkenes » 19 jan 2017, 00:37

Fooooootoooo's zijn wij gek op.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem

Mijn showroom

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) ///M5”