Verwarming werkt weinig tot niets..
-
Bmw 525 Berline
Verwarming werkt weinig tot niets..
Jongens ik weet niet wat het is maar ik had men wagen een kwartiertje laten opwarmen en dacht lekker warm in te stappen en de voorruit ontdooid enzo maar helaas pindakaas.. ik stap in de auto en het is er ijskoud!! De verwarming werkt eig bijna niet!! Het geeft niets!! Ook niet in autostand of iets anders.. heb juist rondgereden met de auto en het geeft soms een minimaal aan warme lucht.. . Zelfs in maximale stand reageert hij niet!!
Wat zou dit kunnen zijn?
Wat zou dit kunnen zijn?
Re: Verwarming werkt weinig tot niets..
je kachelweerstand is kapot.
gr
kotje
gr
kotje
-
Bmw 525 Berline
Bedankt voor je reactie maar is dat duur zoiets en komt er ook veel werk bij kijken? Als het dat is natuurlijk...kotje schreef:je kachelweerstand is kapot.
gr
kotje
Eerst (laten) checken of er een foutmelding is. Ik vermoed eerder een probleem met een sensor.
Wagen laten voorwarmen is trouwens niet zo goed voor de motor. Deze warmt te traag op waardoor je hogere slijtage krijgt.
Wagen laten voorwarmen is trouwens niet zo goed voor de motor. Deze warmt te traag op waardoor je hogere slijtage krijgt.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Bmw 525 Berline
Hey Tom,tom_il schreef:Eerst (laten) checken of er een foutmelding is. Ik vermoed eerder een probleem met een sensor.
Ja ik heb afspraak gemaakt voor morgen om 10u 's morgens dus dan weet ik meer... . Hoop niet 'te hoge kosten' want heb pas de tandpijn autotaks betaald...
kijk in je idrive of hij niet op koude stand staat als dat zo is moet je met je idrive het naar warme stand brengen.
BMW Bayerische Motoren Werke
-
Bmw 525 Berline
Nee maar dat ken ik hoor... hij staat al op warm. Het probleem is dat hij niet blaast.. ook niet op max.!! Je hoort helemaal niets!!BMW318I schreef:kijk in je idrive of hij niet op koude stand staat als dat zo is moet je met je idrive het naar warme stand brengen.
Dat is iets heel anders, je zegt dat hij niet warmt. Maar het is de ventilator die niet draait. Volgende keer wat duidelijker zijn.
Eert zekeringen nakijken. Kan ook de ventilator zijn. Ventilator vervangen is een hele klus.
Eert zekeringen nakijken. Kan ook de ventilator zijn. Ventilator vervangen is een hele klus.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Bmw 525 Berline
Yeps.. ventilator draait helemaal niet zodus ook geen warmte!!tom_il schreef:Dat is iets heel anders, je zegt dat hij niet warmt. Maar het is de ventilator die niet draait. Volgende keer wat duidelijker zijn.
Ben juist naar twee verschillende garages geweest en beiden zeggen 99% ventilatorkachel!! Zekeringen zijn gecontroleerd maar dat kon het eig ook niet zijn aangezien de verlichting van de ventilatorknopjes wel werken... .
Ze hebben zelfs met computer geprobeerd om de ventilator rechtstreeks aan de gang te krijgen maar zelfs dat mocht niet baten!!
Nu ga ik auto in de week binnen doen en moeten ze heel de dashoard losmaken en kijken.... verdomme wat een miserie!!!(voor mij toch!!). Het schijnt dat je bij bmw zelf alleen aan kosten ongeveer 600€ betaald??
Ps: het schijnt dat het wel een 'ziekte' is bij bmw.....
Dan kan je evengoed zeggen de wagen gaat niet vooruit gaat als de motor niet draaitBmw 525 Berline schreef:Yeps.. ventilator draait helemaal niet zodus ook geen warmte!!tom_il schreef:Dat is iets heel anders, je zegt dat hij niet warmt. Maar het is de ventilator die niet draait. Volgende keer wat duidelijker zijn.
Ventilator kan je zelf vervangen, maar het halve dashboard moet open. ik heb er een handleiding van als je wil.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Bmw 525 Berline
Raar maar waar maar nu juist ben ik snel naar iemand gereden voor te laten kijken en onderweg is de verwarming WEL beginnen te werken maar dan blaast die veel dan minder dan terug meer.. . Warm lucht komt er wel uit. Dus ik kan wel even verder en over een week gaat die persoon het vervangen
Hij heeft gezegd dat niet hele dashbord eruit moet maar een klein deel onder de handschoenkastje.
Hij zei ook dat die stuk iets van 109€ kost... . Dat valt wel gerust mee. Den andere zei 400€ en het gaat om hetzelfde dtukje(ventilatorkachel)..... . Och ja de stealers moeten het ergens halen hé... .
Iets van 20min. werk schat hij dus al bij al ben ik nu een 'gelukkige'!!
Hij heeft gezegd dat niet hele dashbord eruit moet maar een klein deel onder de handschoenkastje.
Hij zei ook dat die stuk iets van 109€ kost... . Dat valt wel gerust mee. Den andere zei 400€ en het gaat om hetzelfde dtukje(ventilatorkachel)..... . Och ja de stealers moeten het ergens halen hé... .
Iets van 20min. werk schat hij dus al bij al ben ik nu een 'gelukkige'!!
Betwijfel dit heel sterk. Bij de E39 was dit idd weinig werk, maar niet zo bij de E60.
Is hij wel bekend met de E60 ?
525d E61 2007 pre-LCI
ik zou echt niet zomaar de hele dashboard open gaan gooien. de goedkoopste en makkelijkste manier is om de kachelweerstand als eerst vervangen. als dat niet helpt kun je altijd verder kijken.
een kachel weerstand kost je hoog uit 70 a 80 euro. dat is toch wat anders dan 600 euro.
gr
kotje
een kachel weerstand kost je hoog uit 70 a 80 euro. dat is toch wat anders dan 600 euro.
gr
kotje
Dat komt door de rij-windBmw 525 Berline schreef:onderweg is de verwarming WEL beginnen te werken
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
-
Bmw 525 Berline
Je hoeft niet te twijfelen 'Einstein'.. het is gewoon zo!! Heb vandaag ook naar een heel groot BMW service gebeld en die mekaniekers hebben hetzelfde gezegd!! Het zit daar!!!tom_il schreef:Betwijfel dit heel sterk. Bij de E39 was dit idd weinig werk, maar niet zo bij de E60.