Gat in de zuiger. Inpa meet resultaten
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Gat in de zuiger. Inpa meet resultaten
Beste heren,
Ik heb een kapotte verstuiver cilinder 4, en een gescheurde uitlaatspruitstuk.
Heb ik nu een aluminum of een gietijzeren uitlaatspruitstuk?, kan ik deze ook laten lassen?
De verstuiver kan ik nergens vinden de nummers komen niet overeen.
deze nummers zitten erop:
0445110 131
88kuh1 G1 7 789 661
Ik kan deze nergens vinden, is dit origineel BMW of niet?
Bosch nummer: 0445110 131 BMW nummer:7 789 661 deze kan ik wel vinden maar 88kuh1 G1 deze nummers niet, wat houd dit in?
Ik heb een kapotte verstuiver cilinder 4, en een gescheurde uitlaatspruitstuk.
Heb ik nu een aluminum of een gietijzeren uitlaatspruitstuk?, kan ik deze ook laten lassen?
De verstuiver kan ik nergens vinden de nummers komen niet overeen.
deze nummers zitten erop:
0445110 131
88kuh1 G1 7 789 661
Ik kan deze nergens vinden, is dit origineel BMW of niet?
Bosch nummer: 0445110 131 BMW nummer:7 789 661 deze kan ik wel vinden maar 88kuh1 G1 deze nummers niet, wat houd dit in?
Laatst gewijzigd door Schmiedmann530 op 09 mei 2013, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Verstuiver en uitlaatspruitstuk kappot
He je had toch aangepaste injectoren i.v.m. je tuning? Volgens mij heeft elke injector een calibratie code die moet doorgegeven worden aan het DDE om de correctie uit te voeren. Misschien is dat die onbekende code.
F10 N57N
Re: Verstuiver en uitlaatspruitstuk kappot
Wat betreft je spruitstuk, standaard is gietijzer. Maar gezien je tuning zou ik toch eens aan een performance spruitstuk denken, dat zal het wat langer volhouden. Lassen zou ik niet doen want uit ervaring is gebleken dat het naast de las gewoon weer scheurt.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: Verstuiver en uitlaatspruitstuk kappot
Gietijzer is het zeker niet, is volgens mij van inox.
Dit kreeg na enkele seconden googlen
: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=186461
Dit kreeg na enkele seconden googlen
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Verstuiver en uitlaatspruitstuk kappot
Jij hebt ook altijd pech zeg.
BMW Bayerische Motoren Werke
Re: Verstuiver en uitlaatspruitstuk kappot
Pech zou ik niet durven zeggen, als je zo zwaar tuned is het normaal dat je zulke dingen gebeuren. Je kan niet verwachten dat als je dingen bunnen hun limiet gebruikt dat ze zo lang meegaan als normaal.
Uitlaatspruitstuk is zowieso al een zwak punt dat zal dus alleen nog vlugger stuk gaan.
Uitlaatspruitstuk is zowieso al een zwak punt dat zal dus alleen nog vlugger stuk gaan.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Verstuiver en uitlaatspruitstuk kappot
Dan is het een performance spruitstuktom_il schreef:Gietijzer is het zeker niet, is volgens mij van inox.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: Verstuiver en uitlaatspruitstuk kappot
Neen standaard is het E60 spruitstuk van inox. In de E39 was dit van gietijzer.
ik spreek hier over de diesel, geen idee van de Benzine.
Oude Gietijzer stuk was veel beter.
ik spreek hier over de diesel, geen idee van de Benzine.
Oude Gietijzer stuk was veel beter.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Verstuiver en uitlaatspruitstuk kappot
Voor de 525 en 530 kan je het uitlaatspruitstuk van de E39 gebruiken waardoor het probleem opgelost is. Dit gaat helaas niet voor de 535d met zijn 2 turbo's.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Verstuiver en uitlaatspruitstuk kappot
Uitlaatspruitstuk kan ook van e39 3.0d plaatsen.
Het past P&P,goedkoop,een ben je van de rommel af
Deze code 88kuh1 is alleen voor dde intoevoeren.
Belangrijk is Bmw nummer 7 789 661.
Het past P&P,goedkoop,een ben je van de rommel af
Deze code 88kuh1 is alleen voor dde intoevoeren.
Belangrijk is Bmw nummer 7 789 661.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Re: Verstuiver en uitlaatspruitstuk kappot
Ik was het ook niet van plan, tom_il. Mijn 535d heeft power zat voor mij, heb last van andere probleempjes.tom_il schreef:Voor de 525 en 530 kan je het uitlaatspruitstuk van de E39 gebruiken waardoor het probleem opgelost is. Dit gaat helaas niet voor de 535d met zijn 2 turbo's.
Maar inox is dat hetzelfde als rvs ??
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: Verstuiver en uitlaatspruitstuk kappot
sry inox (afkorting voor inoxidabel) is misschien niet gekend in nederland
, is idd rvs.
http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/inoxidabel
http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/inoxidabel
525d E61 2007 pre-LCI
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: Verstuiver en uitlaatspruitstuk kappot
Ik heb idd, heel erg veel pech. De oude spruitstukken zijn van gietijzer, nieuwe van aluminium. Een kameraad heeft de oudere erop gemonteerd bij zijn gescheurde spruitstuk en zij dat dit goed te voelen is met vermogen verlies.
Mijn injectoren (verstuivers) zijn al vervangen 6 stuks van evo 3 met titanium nozzle. Ik weet begot niet waar de oude eigenaar deze heeft gekocht heb ook geen contactgegevens van hem.
Heb er een gevonden in Amsterdam wordt morgen opgestuurd, deze is een originele maar maakt voor mij verders ook niet uit want auto gaat de deur uit.
Over de uitlaatspruitstuk gietijzeren zijn overal verkrijgbaar, helaas op mp vind ik er geen 1 meer. Kan ik deze ook laten lassen bij een prof bedrijf die weet hoe alles moet? als de auto maar rijdbaar is want hij gaat echt binnen een weekje de deur uit.
Of als iemand een spruitstuk heeft laat me weten.
Edit:
Nu hoor ik ook van m'n kameraad dat inlaatspruitstuk injectoren ook los moeten om je uitlaatspruitstuk eraf te kunnen halen, lijkt mij eigenlijk bullshit..
Mijn injectoren (verstuivers) zijn al vervangen 6 stuks van evo 3 met titanium nozzle. Ik weet begot niet waar de oude eigenaar deze heeft gekocht heb ook geen contactgegevens van hem.
Heb er een gevonden in Amsterdam wordt morgen opgestuurd, deze is een originele maar maakt voor mij verders ook niet uit want auto gaat de deur uit.
Over de uitlaatspruitstuk gietijzeren zijn overal verkrijgbaar, helaas op mp vind ik er geen 1 meer. Kan ik deze ook laten lassen bij een prof bedrijf die weet hoe alles moet? als de auto maar rijdbaar is want hij gaat echt binnen een weekje de deur uit.
Of als iemand een spruitstuk heeft laat me weten.
Edit:
Nu hoor ik ook van m'n kameraad dat inlaatspruitstuk injectoren ook los moeten om je uitlaatspruitstuk eraf te kunnen halen, lijkt mij eigenlijk bullshit..
Re: Verstuiver en uitlaatspruitstuk kappot
Gelieve mijn eerste post te lezen en op de link te klinken
. En neen het is NIET van aluminium.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Verstuiver en uitlaatspruitstuk kappot
blijft lastig heb het al vaker gezien dat het niet lukt.
Maar de gok nemen zou ik doen als ie toch weg gaat ...
Maar de gok nemen zou ik doen als ie toch weg gaat ...
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d

