Stoelverwarming gat in de bekleding gebrand....

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Darinka

Stoelverwarming gat in de bekleding gebrand....

Bericht door Darinka » 22 jan 2013, 13:45

Hallo allemaal,

Ik ben Darinka en sinds 2 weken trotse eigenaar van een E60 uit 2003. Nu ging ik vanochtend naar mijn werk en zette de stoelverwarming aan (hoogste stand). Nu ging het een beetje vreemd ruiken...brandlucht...dus heb ik hem weer uitgezet, met het idee...hij is vast een tijd niet gebruikt dus vandaar dat het een beetje apart ruikt.

Maar toen ik uit stapte zat er dus een brandplek in m'n stoel ter grootte van een 20 cent munt en ook een bruine geschroeide streep, HOE KAN DIT????

Is er iemand die dit ooit eerder heeft mee gemaakt?
Wat kan ik er aan doen?
Waardoor kan het zijn gekomen?

Ik schrok me kapot, voor het zelfde geld was hij in de brand gevlogen?!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes,
Darinka

BMW318I

Re: Stoelverwarming gat in de bekleding gebrand....

Bericht door BMW318I » 22 jan 2013, 14:06

Precies zelfde gehad ik had toen ook geschrokken ben toen naar dealer gegaan en komt vaker voor zijden ze Het komt door de warmtelint die verkreukeld word naar jaren en dat die te veel belast wordt, ze zijden dat er nieuwe lint in moest maar die was prijzig en nu heb ik de kabel getrokken onder de stoel.
BMW Bayerische Motoren Werke

Darinka

Bericht door Darinka » 22 jan 2013, 15:31

Oke, ja ik had na wat reseach ook al begrepen dat er een terugroep actie is geweest voor dit probleem, maar dat gold voor onze auto alleen voor de rugleuning verwarming. Maar ik moet nog maar even gaan verzinnen hoe ik dit ga oplossen. Maar een kabel onder de stoel? Hoe werkt dat dan precies?

BMW318I

Bericht door BMW318I » 22 jan 2013, 15:50

Onderde stoel zit een kabel van de stoelvervarming als je die loshaalt dan werkt hij niet meer.
BMW Bayerische Motoren Werke

Darinka

Bericht door Darinka » 22 jan 2013, 19:18

Oke dat wist ik niet. Nou super dan ga ik die eerst opzoeken en loshalen voor er echt ongelukken gebeuren!

tom_il

Bericht door tom_il » 22 jan 2013, 19:43

Dit blijkt een probleem te zijn met er eerste E60, is verbeterd in de latere als ik mij niet vergis.
ik zet mijn stoelverwarming zowieso niet te lang op om het leer niet te warm te laten worden en daar ik kortere afstanden doe ook de batterij niet te fel wil belasten. Is wel heerlijk bij koude dagen, dan mis ik wel een verwarmd stuurwiel dat zou perfect zijn.
525d E61 2007 pre-LCI

PorschefanRoel

Bericht door PorschefanRoel » 04 okt 2019, 11:10

Okej, ik weet dat dit een erg oud topic is ondertussen. Maar mijn auto heeft ook dit probleem, E60 525i uit 2003. Een jaar geleden kwam de rook al een keer uit de passagiersstoel, sinds dien deze gewoon niet meer aangezet. Maar nu lijkt de bestuurdersstoel dit ook te gaan doen, en daar ben ik toch wat minder blij mee. Nu het weer wat kouder gaat worden en met leer de stoelverwarming dan toch echt wel lekker is :whistle:

Gezien ik misschien toch over wil op comfort stoelen en hier gezegd wordt dat dit geld voor de eerdere E60's, is dat dan voor alle Pre-LCI E60's het probleem of alleen de allereerste (Als het alleen de allereerste zijn, tot welk bouwjaar heeft dan dit probleem :P )?
Volgens mij is namelijk een retrofit naar Pre-LCI comfort stoelen makkelijker als naar LCI comfort stoelen in mijn auto. Dan weet ik van welk bouwjaar de vervangende stoelen ten minste moeten komen.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 12 nov 2019, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”