temperatuur sensor lekt
temperatuur sensor lekt
Goedendag
Bij mijn e61 lekt de temperatuursensor van de terugloop, dat is als je voor de auto staat links onder van de radiateur.
Daar zit een plastic pijp met een T stuk waar de sensor in zit.
Hoe is deze sensor daarin bevestigd? zit die er in geschroefd, gelijmd ???? In de partlist is die los getekend.
Nr. 3
http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E6 ... ter_hoses/
Hoe kan ik deze lekkage verhelpen?
Bij mijn e61 lekt de temperatuursensor van de terugloop, dat is als je voor de auto staat links onder van de radiateur.
Daar zit een plastic pijp met een T stuk waar de sensor in zit.
Hoe is deze sensor daarin bevestigd? zit die er in geschroefd, gelijmd ???? In de partlist is die los getekend.
Nr. 3
http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E6 ... ter_hoses/
Hoe kan ik deze lekkage verhelpen?
E61 type 525i M-uitvoering carbon zwart
Jaguar MK2 3.4 british racing green 1965
Jaguar XK140DHC 1956
Jaguar MK2 3.4 british racing green 1965
Jaguar XK140DHC 1956
Re: temperatuur sensor lekt
Verwacht dat met de volgende video het wel moet lukken. BMW Coolant Leak - Temp Sensor O-Ring Fix
Even skippen naar 1:20.
Even skippen naar 1:20.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: temperatuur sensor lekt
@h3b bedankt
Ja dat moet wel lukken, maar eerst moet het water afgelaten worden, is daar ook een trucje, zit er een kraantje ergens
Ja dat moet wel lukken, maar eerst moet het water afgelaten worden, is daar ook een trucje, zit er een kraantje ergens
E61 type 525i M-uitvoering carbon zwart
Jaguar MK2 3.4 british racing green 1965
Jaguar XK140DHC 1956
Jaguar MK2 3.4 british racing green 1965
Jaguar XK140DHC 1956
Re: temperatuur sensor lekt
Er zit onderaan de radiateur een kraantje,Bij mij tenminste( E60- 530i)
ik heb het toevallig 2 weken geleden ook gedaan, ik wist ook niet hoe de sensor eruit ging en had bij de dealer
een nieuwe slang gehaald en sensor.
Achteraf zag ik dat dit eigenlijk niet nodig was geweest
Gr.Joop
ik heb het toevallig 2 weken geleden ook gedaan, ik wist ook niet hoe de sensor eruit ging en had bij de dealer
een nieuwe slang gehaald en sensor.
Achteraf zag ik dat dit eigenlijk niet nodig was geweest
Gr.Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
Re: temperatuur sensor lekt
@Joop, ik ga het volgende week eens proberen
E61 type 525i M-uitvoering carbon zwart
Jaguar MK2 3.4 british racing green 1965
Jaguar XK140DHC 1956
Jaguar MK2 3.4 british racing green 1965
Jaguar XK140DHC 1956
Re: temperatuur sensor lekt
Als je met z'n 2e ben dan zou je niet eens de koelvloeistof af hoeven te tappen, gewoon een bakje eronder.
Als je de sensor eruit klik, houd de ander zijn vinger in het gaatje van de sensor, kan jij de O-ring vervangen,
de ander vinger eruit en je klikt de sensor weer terug.
Wel doen met een koude motor natuurlijk.
Gr.Joop
Als je de sensor eruit klik, houd de ander zijn vinger in het gaatje van de sensor, kan jij de O-ring vervangen,
de ander vinger eruit en je klikt de sensor weer terug.
Wel doen met een koude motor natuurlijk.
Gr.Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
Re: temperatuur sensor lekt
Als ik dat met mijn vrouw doe dan krijgt ze de vinder er niet meer uit en dan ben ik verder van huis.
E61 type 525i M-uitvoering carbon zwart
Jaguar MK2 3.4 british racing green 1965
Jaguar XK140DHC 1956
Jaguar MK2 3.4 british racing green 1965
Jaguar XK140DHC 1956
Re: temperatuur sensor lekt
Het is gelukt en ging eigenlijk eenvoudig. Ik heb de koelvloeistof afgelaten en gelijk vervangen. De O-ring voor de temperatuursensor heeft het partnr.1743299 (staat niet afzonderlijk in de onderdelenlijst).
Bij BMW vroegen ze waarvoor het was.
Wat je wel moet doen is ontluchten gedurende 12min. met een accu van min 13V.
Allen bedankt
Bij BMW vroegen ze waarvoor het was.
Wat je wel moet doen is ontluchten gedurende 12min. met een accu van min 13V.
Allen bedankt
E61 type 525i M-uitvoering carbon zwart
Jaguar MK2 3.4 british racing green 1965
Jaguar XK140DHC 1956
Jaguar MK2 3.4 british racing green 1965
Jaguar XK140DHC 1956