BMW E60 520i

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
Rowan
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jan 2012, 23:51

BMW E60 520i

Bericht door Rowan » 21 jun 2020, 00:00

Hierbij maar eens weer een update, daar ik een en ander aan de wagen heb laten doen :)

In januari van dit jaar een Android navimodule besteld en ingebouwd. Tot op heden geen problemen met de module gehad. Gebruik diverse functies door elkaar (doorgaans Google Maps, Flitsmeister en Spotify). Het enige minpunt was dat de bijgeleverde achteruitrijcamera het niet deed. Heb hiervoor in de plaats een kleine camera hangen boven de kentekenplaat. Dit werkt prima via bluetooth. M.b.t. het vrij coderen van de Aux functie (en ook wat andere functies) ben ik goed geholpen door Dennis (van dit forum).

Afgelopen week mijn stoffen bekleding vervangen voor leder. In eerste instantie gezocht naar een sportset, maar genoegen genomen met de normale variant. Wat een groot verschil in zitcomfort..
De deurpanelen die hierbij werden aangeboden waren dusdanig gebruikt, dat ik de originele deurpanelen maar heb laten zitten. Ook daar er in de achterportieren privacyschermen in de deurpanelen zitten. Deze optie zat niet op de "lederen" versie. Voor nu is het wel prima zo.

Aandachtspunt hierbij is dat de originele passagiersstoel op een gegeven moment niet meer omhoog of omlaag wilde (hoort een klik, maar er gebeurt niks). Het omwisselen van de stoel heeft het probleem niet verholpen. Zal nog eens rondkijken op dit forum. Tips/adviezen zijn uiteraard welkom!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afgelopen week ook mijn ramen laten blinderen (voorportieren 65% - achterportieren 23% ongeveer en achterruit 15%).
Ben er zeer tevreden mee. Bij de eerstvolgende controle zal blijken of de voorportieren niet te donker zijn :)
Afbeelding

Afbeelding



Tot slot nog een OBD2 bluetooth scanner aangeschaft: ELM327 V1.5. Ben nog aan het puzzelen met de Scanmaster en Torque Lite app.
Afbeelding



Plannen voor de komende tijd:
- automaatbak laten spoelen + nieuw filter bij ZF in Delfgauw
- stuurwiel upgrade (moeilijk te vinden)
- mogelijk spacers en de wagen iets laten zakken om de gaten op te vullen
- facelift koplampen + xenon en achterlichten
- lak aanpakken en/of wrappen (denk zelf aan antraciet/ donker grijs of zwart)
"De bijrijder zit er altijd naast.."

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”