@Edgar: Ik houd het op wolf voorlopig
Tenzij het roetfilter stuk gaat, dan zal het wel die EGR - Roetfilter - Tuning combo gaan worden, maar dat hoop ik eerlijk gezegd voorlopig nog niet te hoeven doen.
Het hout laat ik lekker zo, ik ben een beetje ouderwets wat dat betreft, ik vind dat hout hartstikke mooi staan juist.
Wat betreft mod plannen: alleen nog de witte verlichting met rode wijzers van de klokken in het dashboard en wellicht nog eens wat sterkere LEDs in de angel eyes ringen. De huidige ringen vind ik nu zo zwakjes afsteken naast de xenon..
@Quadrantz: die pook heb ik
hier vandaan. Ze hebben daar de LCI look en de 2014 STYLE look (die ik dus gekozen heb).
Ik vind die LCI look ook wel wat hebben, maar het feit dat daar 2 knoppen op zitten waarvan er maar eentje werkt, dat stond me tegen...
Je krijgt er een doorlus kabelsetje bij. Er is ook een
instructievideo van.
De stekkertjes van onze auto's zijn lichtjes anders dan die in de video, maar met gezond boerenverstand kom je er wel uit. Ik vond voornamelijk de brute kracht waarmee je de pook moet lostrekken nog het meest griezelige om te doen.
@avdakker: Ik heb al ontdekt dat de koelvloeistof niet op temperatuur komt. Op de snelweg komt de temp niet boven de 68 graden uit. Ook doet de automaat lichtjes "zagen" / op en neer dansen in het toerengebied onder de 2000 rpm. Dit gebeurt zowel bij constant gas (cruise control) als bij optrekken met weinig gasgeven.
Deze dingen heb ik meteen gemeld bij de garage, daar gaat donderdag naar gekeken worden. Ik heb 6 maanden garantie, ik ben vast van plan om de auto tip top in orde te laten zijn voordat die termijn verstreken is.
Die temp zullen ze snel kunnen oplossen met een paar nieuwe thermostaten, maar dat zagen... dat heb ik ook wel eens gehad met een Volvo V70 T5 en dat hebben ze nooit kunnen oplossen...
Vandaag even wat gespeeld met de hidden menu's om de koelvloeistof temp te meten, maar ook om de snelheid digitaal weer te geven. Wat me daar bij opvalt, is dat die snelheid gewoon de échte kilometers zijn!
Ik heb m'n navigatie er naast gehad en die snelheden kwamen exact overeen. Ik heb zelfs even 180 gereden, omdat dan een percentuele afwijking wat beter zichtbaar zou zijn, maar de snelheid blijft spot-on met de navi.
Zou dat de snelheid zijn die door de BMW navi wordt gemeten misschien?
Morgen ga ik de automaat-reset procedure doen. Kijken of me dat nog wat gaat brengen.