Ryo 530d e61 [regenafvoer fix & mpakket p4]
Re: 2004 530d Touring
Ik heb het laten doen bij signcentrum in groningen. Van buiten ziet dat zwarte er super uit. Jammer dat je die cilrcletjes aan rand van raam nog wel ziet., nadeel van folie tov coating. Ook iets waar ik me op had verkeken hoe veel minder je ziet als het donker is.
Hele dag al dikke stormbui, ben voor zekerheid even gaan kijken in mijn kofferbak. En ja hoor... kleine plas water in de zijbakjes. Ligt dus aan die buisjes van panoramadak. Ik vond het gisteren al verdacht vochtig.
Heb op dit forum gelezen dat je de bumper moet verwijderen om die rare filters aan die buizen te cleanen. Ik las op een ander forum dat het ook kan via de binnenkant zonder de bumper eraf te halen. Dus dat heb ik gedaan. Achter het stof en de metalen plaat erachter (kun je gewoon met de hand bij) zit een buis. Trek die er helemaal uit. Dan valt het filter-dopje er gewoon aan de onderkant van de auto uit.
Wel even een doek preparaat houden want bij mij kwam er links een beste lading water uit. En rechts kwam er een vies spul uit en daarna wat water. Daarna de buisjes weer terug steken en klaar. Ik houd het voor de zekerheid komende dagen nog in de gaten ivm de regen die gaat vallen. Maar hopelijk is het hiermee opgelost. Gelukkig was er nog geen water bij de modules onderin gekomen.
Heb op dit forum gelezen dat je de bumper moet verwijderen om die rare filters aan die buizen te cleanen. Ik las op een ander forum dat het ook kan via de binnenkant zonder de bumper eraf te halen. Dus dat heb ik gedaan. Achter het stof en de metalen plaat erachter (kun je gewoon met de hand bij) zit een buis. Trek die er helemaal uit. Dan valt het filter-dopje er gewoon aan de onderkant van de auto uit.
Wel even een doek preparaat houden want bij mij kwam er links een beste lading water uit. En rechts kwam er een vies spul uit en daarna wat water. Daarna de buisjes weer terug steken en klaar. Ik houd het voor de zekerheid komende dagen nog in de gaten ivm de regen die gaat vallen. Maar hopelijk is het hiermee opgelost. Gelukkig was er nog geen water bij de modules onderin gekomen.
Op verzoek van Burp hier wat plaatjes waar je de buisjes kunt vinden, zo heeft wellicht een ander er ook wat aan:
Links (bestuurderskant):

Iets dichterbij bestuurderskant:

Rechterkant (pasagierskant) achter de zekeringen:

Het gaat dus om de zwarte rubber buizen. Je kunt ze eruit trekken zeg maar. Houd dan een doek paraat om eventuele vocht op te vangen. (vooral passagierskant ivm electronica). De filter dopjes vallen onder de auto (links althans, rechts zit wss nog ergens vast bij mij).
Links (bestuurderskant):

Iets dichterbij bestuurderskant:

Rechterkant (pasagierskant) achter de zekeringen:

Het gaat dus om de zwarte rubber buizen. Je kunt ze eruit trekken zeg maar. Houd dan een doek paraat om eventuele vocht op te vangen. (vooral passagierskant ivm electronica). De filter dopjes vallen onder de auto (links althans, rechts zit wss nog ergens vast bij mij).
Top, zo te zien simpel de bekleding verwijderen. Even voor mijn orientatie want dat kan ik op de foto niet zien, is het de bekleding helemaal aan de achterkant in de hoek dus dicht tegen de klep aan?
pfff na de sleutel die het niet doet. heb ik sinds vandaag ook een airbag probleem. sleutel denk ik dat het aan de kabel boom ligt omdat sleutel het helemaal niet doet. ook niet dichtbij spoiler. maar airbag is nieuw. had het vandaag na wegrijden. wellicht doordat passagier met de stoel zat te spelen, maar weet niet zeker. en nu dit weer.
wordt er zo langzamerhand wel moe van al die mankementen...
Zelfde melding als hier:
http://www.bimmerportal.nl/e60-e61-tech ... ml#p172894" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet ik nu op stoel gaan slaan en kabel checken? Als het daaraan ligt gaat de melding dan weg? Of moet alsnog reset worden bij dealer?

wordt er zo langzamerhand wel moe van al die mankementen...

Zelfde melding als hier:
http://www.bimmerportal.nl/e60-e61-tech ... ml#p172894" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet ik nu op stoel gaan slaan en kabel checken? Als het daaraan ligt gaat de melding dan weg? Of moet alsnog reset worden bij dealer?
Hoi,
Je hebt waarschijnlijk een kabelbreuk boven aan bij de kofferklep, heb ik ook gehad, is al gerepareerd.
Je hebt waarschijnlijk een kabelbreuk boven aan bij de kofferklep, heb ik ook gehad, is al gerepareerd.
Bij mij deed de sleutel ook niets meer, auto kon niet op slot, het is de voorstaand rechter kabelboom bij de dakspoiler.
Re: Ryo 530d e61 [regenafvoer fix & mpakket p4]
Ziet er zeker goed uit, jammer dat hij niet Tital Silver is 
Top bak!

Top bak!
Re: Ryo 530d e61 [regenafvoer fix & mpakket p4]
Thanks mensen...
en weer een ander probleem ontdekt: accu is snel leeg. las al op forum dat dit meerdere oorzaken kan hebben. is er geen manier om dit te checken zodat ik zeker weet wat ik moet repareren/vervangen? mijn bluetooth doet het iig wel.
dus problemen so far:
1: afstandsbediening doet het niet (ga hopelijk weekend kabelgoten weer checken)
2: airbag lampje (ga zo'n obd kabel halen en hopelijk na zelf resetten weg)
3: accu ontlading
mooi werk van de duitsers.
en weer een ander probleem ontdekt: accu is snel leeg. las al op forum dat dit meerdere oorzaken kan hebben. is er geen manier om dit te checken zodat ik zeker weet wat ik moet repareren/vervangen? mijn bluetooth doet het iig wel.
dus problemen so far:
1: afstandsbediening doet het niet (ga hopelijk weekend kabelgoten weer checken)
2: airbag lampje (ga zo'n obd kabel halen en hopelijk na zelf resetten weg)
3: accu ontlading
mooi werk van de duitsers.