Quoten van bovenstaand bericht is onnodig, komt de overzichtelijkheid niet ten goede, je reageert immers op het voorgaande bericht, als je op een eerder bericht reageert, dan kun je quoten, daar is het voor bedoeld. Zo blijft de boel iets overzichtelijker hier--help schreef: Beste Bart70, wat is eigenlijk de reden dat dit niet is 'toegestaan' eigenlijk? Heeft het forum hier problemen mee dat het stuk gaat? Of is het een gevalletje "omdat het kan" ... Ben wel benieuwd namelijk hier nog naar, heb het wel eens gevraagd maar nooit een duidelijk antwoord gekregen.
Rudi 550i
Re: nieuwe auto
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 13 feb 2015, 13:21
- Locatie: Nome AQ
Re: Rudi 550i
Heb hem nou bijna 2 jaar en het blijft bijzonder,wat een heerlijke rij machine is dit toch.Zitten 4 nieuwe sloffen op en afgelopen week de complete remmerij vernieuwd voor en achter, dus kan er weer even tegen
Zit nog wel te denken aan carbon interieurlijsten, vind ik mooier,maar 2e hands amper te vinden....en voor de rest hou ik hem origineel.
Heb wel de door led projectors er in gezet,staat wel gaaf in het donker.
Zit nog wel te denken aan carbon interieurlijsten, vind ik mooier,maar 2e hands amper te vinden....en voor de rest hou ik hem origineel.
Heb wel de door led projectors er in gezet,staat wel gaaf in het donker.
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 13 feb 2015, 13:21
- Locatie: Nome AQ
Re: Rudi 550i
Nog een paar dagen en dan ga ik er mee naar Z Frankrijk. ..heb er wel zin in...genieten dus.
Zitten 2 nieuwe draagarmen onder ( voor ) de achterste doe ik na de vakantie....
.....maar wacht s even....die hoefden toch niet volgens Joep van Carrec technocenter?
rubbers zitten los in de draagarmen maar dat was normaal bij een E60?
wat een azijnpisser is dat zeg.....een auto van 11 jaar oud en dik 3 ton op de teller en dan een duim omlaag om wat olie lekkages cq verbruik?oja een een defect spiegelglas. ....vorige week stond daar een roestbak van een 106 op de brug,met een waslijst aan mankementen en dan geen duim omlaag?
ik kan hem niet meer serieus nemen heb nog even met d eigenaar gepraat en hij gaf me ook gelijk om nog even te wachten met de koprevisie....geen geld uitgeven als het niet perse moet....auto heeft er geen directe schade van dus dat kan later wel.Ik doe het stap voor stap lijkt me dat elk weldenkend mens dat doet!
automaat had hij ook wat over te zeuren. ....nou die schakeld messcherp en doe ik dus niets aan..oja dat spiegelglas,die kost 400euro s even kijken of ik die in Duitsland goedkoper kan krijgen bij de dealer.....
.....remmerij komt bij offenga weg dus...ja....volgende week even kijken hoe die zich houden, kan er altijd nog geperforeerde schijven op doen....ze zijn altijd nog 2keer zo groot als van een nieuwe 5serie dus om het nou een downgrade te noemen.....?
gelukkig w a s autoweek zelf wel positief
Zitten 2 nieuwe draagarmen onder ( voor ) de achterste doe ik na de vakantie....
.....maar wacht s even....die hoefden toch niet volgens Joep van Carrec technocenter?
rubbers zitten los in de draagarmen maar dat was normaal bij een E60?
wat een azijnpisser is dat zeg.....een auto van 11 jaar oud en dik 3 ton op de teller en dan een duim omlaag om wat olie lekkages cq verbruik?oja een een defect spiegelglas. ....vorige week stond daar een roestbak van een 106 op de brug,met een waslijst aan mankementen en dan geen duim omlaag?
ik kan hem niet meer serieus nemen heb nog even met d eigenaar gepraat en hij gaf me ook gelijk om nog even te wachten met de koprevisie....geen geld uitgeven als het niet perse moet....auto heeft er geen directe schade van dus dat kan later wel.Ik doe het stap voor stap lijkt me dat elk weldenkend mens dat doet!
automaat had hij ook wat over te zeuren. ....nou die schakeld messcherp en doe ik dus niets aan..oja dat spiegelglas,die kost 400euro s even kijken of ik die in Duitsland goedkoper kan krijgen bij de dealer.....
.....remmerij komt bij offenga weg dus...ja....volgende week even kijken hoe die zich houden, kan er altijd nog geperforeerde schijven op doen....ze zijn altijd nog 2keer zo groot als van een nieuwe 5serie dus om het nou een downgrade te noemen.....?
gelukkig w a s autoweek zelf wel positief
- jwbakkenes
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47
Re: Rudi 550i
Voor binnenkort, een fijne en veilige vakantie toegewenst. Aan het rijplezier zal het niet liggen met die lekkere V8!
Mocht het zijn dat je een koprevisie overweegt dan weet ik iemand die dat kan voor een fractie wat de stealer of specialist vraagt. Ik hoop voor je dat het niet nodig is maar ik wilde je het toch zeggen.
Mocht het zijn dat je een koprevisie overweegt dan weet ik iemand die dat kan voor een fractie wat de stealer of specialist vraagt. Ik hoop voor je dat het niet nodig is maar ik wilde je het toch zeggen.
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 13 feb 2015, 13:21
- Locatie: Nome AQ
Re: Rudi 550i
dank je.....zit er wel aan te komen maar kijk nog even wanneer ik dat ga doen.Als straks de katalysators kapot zijn kost het me 3000 euro plus 2 lambdasondes
Ik heb wel iemand die dat voor me ka n doen....maar een extra adres is nooit weg,bedankt alvast.
Ik heb wel iemand die dat voor me ka n doen....maar een extra adres is nooit weg,bedankt alvast.
- jwbakkenes
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 13 feb 2015, 13:21
- Locatie: Nome AQ
Re: Rudi 550i
Ik breng hem dan toch naar een specialist tzt..ook ivm met garantie.Dan vervangen ze gelijk de distributiekettingen etc.ook mee....word een mooi 'Edd China ' restauratie project ,maar dat was ook de bedoeling
Uit voorzorg (en behoud) laat ik komende dinsdag de versnellingsbak nakijken en spoelen,inclusief nieuwe olie en filter.Dan zou hij bij langzaam rijden ook van dat 'af en toe nukkige schakelen ' genezen moeten zijn.
Al met al grote bewondering voor de kwaliteit van BMW, alles werkt en blijft gewoon heel....dat heb ik in het verleden wel anders meegemaakt,en dat met dik 3 ton op de klok
Uit voorzorg (en behoud) laat ik komende dinsdag de versnellingsbak nakijken en spoelen,inclusief nieuwe olie en filter.Dan zou hij bij langzaam rijden ook van dat 'af en toe nukkige schakelen ' genezen moeten zijn.
Al met al grote bewondering voor de kwaliteit van BMW, alles werkt en blijft gewoon heel....dat heb ik in het verleden wel anders meegemaakt,en dat met dik 3 ton op de klok
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 13 feb 2015, 13:21
- Locatie: Nome AQ
Re: Rudi 550i
heb ze blauw gemaakt
Laatst gewijzigd door Edward op 26 jun 2020, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende link naar afbeelding verwijderd.
Reden: Niet werkende link naar afbeelding verwijderd.
- jwbakkenes
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47
Re: Rudi 550i
Ik kan het niet goed zien maar ik denk dat je je remmerij bedoelt.
Gespoten of geverfd?
Ik zag vanavond het filmpje van autoweek op YouTube over je auto, vond het een leuke rapportage.
Gespoten of geverfd?
Ik zag vanavond het filmpje van autoweek op YouTube over je auto, vond het een leuke rapportage.
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 13 feb 2015, 13:21
- Locatie: Nome AQ
Re: Rudi 550i
thnx ja de remklauwen,voor en achter....alles los gehad.
gespoten..
gespoten..
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 13 feb 2015, 13:21
- Locatie: Nome AQ
Re: Rudi 550i
Het was mijn bedoeling om de originele M5 velgen er onder te kopen,die 5 spaaks,maar De Beier weet niet of het gaat passen. Weet iemand van hier dat misschien. Hij had het over 2580euro maar nu blijken ze ineens 800 per stuk te kosten..dat is wel erg veel. ..ze willen niet dat iedereen op die velgen gaat rijden...vreemd want bmw doet er momenteel alles aan om het M embleem de nek om te draaien
Re: Rudi 550i
Wat De Beier zegt is de meest grote onzin die je kan roepen en zij zijn de enigen die het merk “de nek omdraaien”. Echt weer een dealer die gewoon praat.
Alles is de laatste maanden flink duurder geworden bij BMW, ik merk het aan de onderdelen die ik bestel.
Alles is de laatste maanden flink duurder geworden bij BMW, ik merk het aan de onderdelen die ik bestel.
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 13 feb 2015, 13:21
- Locatie: Nome AQ
Re: Rudi 550i
Mijn olie lampje was met geen mogelijkheid meer te resetten en ik wist al dat mijn oliesensor niet goed meer werkte.Volgens de garage kon het dat wel eens zijn, en dus ook meteen maar de nieuwe carter pan eronder....maar de software wou nog niet mee werken.het zou weleens met de hoge km stand te maken kunnen hebben? Dat BMW het dan niet meer ondersteund...vreemd verhaal...maar goed de olie reset er uit gehaald, ik hou sowieso alle onderhoud zelf bij.
Al aardig. wat gedaan aan de auto, ondermeer nieuwe shocks en draagarmen en de automaat gespoeld, nieuwe olie en onlangs nog laten uitlezen...het was allemaal goed dus hopelijk blijft het zo.
Ben nog steeds onder de indruk van de auto, dat gewoon alles heel blijft...alleen gewoon slijtage...maar dat was met die Volvo' s wel anders.
Op naar de volgende 3 ton
Al aardig. wat gedaan aan de auto, ondermeer nieuwe shocks en draagarmen en de automaat gespoeld, nieuwe olie en onlangs nog laten uitlezen...het was allemaal goed dus hopelijk blijft het zo.
Ben nog steeds onder de indruk van de auto, dat gewoon alles heel blijft...alleen gewoon slijtage...maar dat was met die Volvo' s wel anders.
Op naar de volgende 3 ton
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 13 feb 2015, 13:21
- Locatie: Nome AQ
Re: Rudi 550i
klopt...ik heb trouwens al een e39 5 serie gezien op de e60 M5 velgen en een 3 serie...zo zie je maar.
Ik heb er nu wel bijna alleen origineel BMW onderdelen op zitten mbt de revisie...ben er erg gelukkig mee nu.