Cassette speler omwisselen naar CD-speler

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Titus
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 apr 2021, 10:12

Cassette speler omwisselen naar CD-speler

Bericht door Titus » 08 okt 2021, 08:09

Ik ben in het bezit van een BMW E39 520i met een niet werkende cassette speler. Daarom leek het mij een goed idee om deze te vervangen voor een CD-speler. Via Marktplaats heb ik van iemand een CD-speler overgenomen, volgens hem werkte de CD-speler nog goed. Nu heb ik hem gisteren proberen in te bouwen, cassette speler met moeite afgekoppeld (blok ging er aan de achterzijde lastig uit) en hetzelfde blok aan de CD-speler gekoppeld. Vanaf dat moment was de hele radio niet meer te bedienen, niet aan of uit, helemaal niks. Op de achtergrond hoorde je wel een radiozender, maar die kon je ook niet uitzetten. Vanalles geprobeerd maar het hele audiosysteem deed niks meer.
Dus de CD-speler afgekoppeld, de cassette speler weer aangekoppeld en alles werkte weer naar behoren. Weet iemand wat er mis gegaan kan zijn? Kan er kortsluiting of iets dergelijks zijn? Want de achterkant van de CD-speler heeft precies dezelfde aansluitingen als de cassette-speler. Of ben ik weer eens bedonderd op Marktplaats.

Gebruikersavatar
Marcel RSD
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37

Re: Cassette speler omwisselen naar CD-speler

Bericht door Marcel RSD » 11 okt 2021, 07:45

Heb ooit ook eens omgewisseld naar een mp3 CD speler.
Zou eigenlijk plug-play moeten zijn, geen codering nodig.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Titus
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 apr 2021, 10:12

Re: Cassette speler omwisselen naar CD-speler

Bericht door Titus » 14 okt 2021, 09:53

Ik heb degene geappt waar ik de CD-speler van gekocht had en volgens hem kon het ook liggen aan de radio die in de auto zit. Dat deze niet gekoppeld kan worden met een CD-speler. Hij zou mij eventueel ook de radio kunnen leveren die bij de CD-speler hoort, misschien dat ie het dan wel doet. Moet ik dat doen?

martindebelitos
Berichten: 533
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25

Re: Cassette speler omwisselen naar CD-speler

Bericht door martindebelitos » 14 okt 2021, 11:06

hallo ik zou naar die man toe ryden en het daar proberen. als ie het dan doet is het opgelost. doet ie het dan nog niet kan je meteen je geld terug vragen toch mooi. succes mart

Titus
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 apr 2021, 10:12

Re: Cassette speler omwisselen naar CD-speler

Bericht door Titus » 14 okt 2021, 14:23

Ik woon in Limburg, hij in Rotterdam. Dan ben ik al 70 euro kwijt alleen aan benzine. Dat is geen optie voor mij.

Gebruikersavatar
Marcel RSD
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37

Re: Cassette speler omwisselen naar CD-speler

Bericht door Marcel RSD » 14 okt 2021, 15:26

CD en radio zou 1 combinatie moeten zijn.

Afbeelding
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Titus
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 apr 2021, 10:12

Re: Cassette speler omwisselen naar CD-speler

Bericht door Titus » 26 okt 2021, 19:39

Opgelost! Ik heb de bijbehorende radio die oorspronkelijk bij de cdspeler hoorde eraan gekoppeld en nu werkt alles naar behoren. Blijkbaar kan je niet zomaar een cassette speler vervangen voor een cdspeler, de radio moet wel de functie hebben om ook een cdspeler te kunnen koppelen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”