DVN-E39

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
523 i touring
Berichten: 73
Lid geworden op: 31 jan 2010, 18:55

Re: DVN-E39

Bericht door 523 i touring » 03 jan 2011, 20:33

Hoi,
ik heb helaas geen fotos maar ik kan je verzekeren dat het systeem geen afbreuk doet aan het geheel. Het past gewoon erg mooi qua kleur en lettertype op de knopjes.
Wat ik erg onhandig vond was dat er niet aangegeven wordt hoe je de navi software moet installeren. Maar kijk ook eens op youtube op DVN-e39, daar wordt je heel veel wijzer van!! :)
Succes met de evt inbouw.

EDWIN G.

Re: DVN-E39

Bericht door EDWIN G. » 04 jan 2011, 18:36

Ik zat vandaag eens te denken (jaaaa , dat komt wel eens voor! ;) )

Ben je nou je gehele BC kwijt , of alleen de bediening via de middenconsole (midi).
In dat geval zou je de BC namelijk nog kunnen bedienen via de stuurstengel (!?) links (die van je richting/grootlicht).

Als dat het geval is, ben ik weer terug qua interesse ! :P

Gebruikersavatar
Marcel RSD
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37

Re: DVN-E39

Bericht door Marcel RSD » 06 jan 2011, 09:17

Je kunt via de richtingaanwijzer wel de info opvragen, maar niet meer instellen. Daar heb je je midi voor nodig. Een optie zou zijn om deze naar onderen te verplaatsen. Dus waar de knoppenbalk en bekerhouders zitten.
Dit is dus voor mij de reden dat ik afgehaakt ben. Nu schijnt deze wel iets te kunnen bieden. maar na 6 maanden hebben ze nog steeds geen verkoopbaar product. Dus of het er ooit gaat komen. Kwestie van afwachten.
http://www.tv-in-motion.co.uk/bmw_headunit.html
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Gebruikersavatar
B46
Berichten: 4196
Lid geworden op: 21 aug 2007, 16:49
Locatie: Achter het stuur
Contacteer:

Re: DVN-E39

Bericht door B46 » 12 jan 2011, 18:04

Ik vind deze unit dan vele malen mooier dan de DVN...
Afbeelding
www. M3 register .nl

Gebruikersavatar
bjornc
Bouwer van BimmerPortal
Berichten: 13918
Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
Locatie: die Heimat

Re: DVN-E39

Bericht door bjornc » 12 jan 2011, 18:55

Precies wat ik bedoel B! : Klik

Titus

Re: DVN-E39

Bericht door Titus » 15 jan 2011, 11:10

Heren,
Ik lees dat een enkeling reeds een DVN-E39 heeft ingebouwd. Binnenkort ga ik er 1 aanschaffen en inbouwen in m'n E53.
Ik heb wel eea gelezen over slechte ervaringen met de leverancier(s) dus ga ik hem in ieder geval zelf ophalen zodat ik weet waar ik terecht kan voor eventueel garantie problemen. ;)
Heeft ondertussen nog iemand nieuwe updates mbt. dit product?
Mits op prijs gesteld zal ik mijn (inbouw+gebruikers) ervaring natuurlijk met jullie via dit forum delen.

Alvast bedankt voor eventuele updates.

gr,
Titus 8)

Titus

Re: DVN-E39

Bericht door Titus » 16 jan 2011, 21:27

Gents,

Het is nog stil aan de overkant..... :?
Niemand onlangs een DVN E39 gekocht/ingebouwd?
Heb ondertussen een (nieuwe?) locale dealer gevonden:
http://www.shopperstop.nl/?p=18&s=&opt=2&id=62
Ga hier binnenkort naartoe, keep you all posted.

gr,
Titus 8)

EDWIN G.

Re: DVN-E39

Bericht door EDWIN G. » 16 jan 2011, 21:57

Lees ik nu op de site dat de BC ondersteund wordt? Ik zie alleen geen knopje op de unit waarmee je dan de BC gegevens kan opvragen.... (of zie ik nu iets over het hoofd?)

Als het wel ondersteund word ben ik weer geintresseerd, allen inbouwen word voor mij een probleem(pje) ivm met 2 linkerhandjes qua electronica.... x|

Titus

Re: DVN-E39

Bericht door Titus » 16 jan 2011, 22:46

Hi Edwin,

De BC functies kan je uitlezen via de linker handel aan je stuur, dit zou blijven werken na de inbouw van de DVN (las ik ergens)
Wanneer je dan alle functies die je wilt behouden van de BC aan zet voordat de DVN wordt ingebouwd kan je ze wel blijven bekijken. Mits de bedeining nu wordt ondersteund door de DVN zou het via de menu knop op de DVN kunnen? Of een functie alleen zichtbaar op het touchscreen?
Ben benieuwd?!
Alleen ik kan 'm pas over 2 wkn halen.

ps. inbouwen: er is toch altijd wel een enthousiaste BMW rijder met 2 rechterhandjes in de buurt?
Desnoods wil ik wel helpen maar heb nu nog geen ervaring met de X5, vind het loshalen van het body work het enigste vervelende.(de 1e keer)
gr,
Titus 8)
Laatst gewijzigd door Gast op 17 jan 2011, 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Gebruikersavatar
Marcel RSD
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37

Re: DVN-E39

Bericht door Marcel RSD » 17 jan 2011, 09:50

Dynavin ondersteunt het can bus protocol niet voor de BC. Met de knop op je richtingaanwijzer kun je uitvragen. Echter is instellen niet meer mogelijk. Hiervoor zal de midi naar onderen geplaatst moeten worden (waar knoppenbalk en bekerhouder zit). Het enige wat dynavin ondersteunt is de stuurbediening.
Deze leverancier beweert wel de BC wel volledig te ondersteunen. Alleen hoor je zo weinig van ze.
http://www.tv-in-motion.co.uk/bmw_headunit.html

Op zich zou een knutselaar theoretisch de protocollen kunnen ontleden en er een functie voor schrijven.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Gebruikersavatar
nassje
Berichten: 999
Lid geworden op: 09 mar 2010, 08:29
Locatie: Pijnacker

Re: DVN-E39

Bericht door nassje » 17 jan 2011, 10:25

Betreft de
Marcel RSD schreef:Deze leverancier beweert wel de BC wel volledig te ondersteunen. Alleen hoor je zo weinig van ze.
http://www.tv-in-motion.co.uk/bmw_headunit.html
Kan je het best vragen aan RUBBERBURNER
In z'n showroom zie je namelijk dat hij deze heeft ingebouwd en hij zal dus je vragen kunnen beantwoorden.
En het mooie van alles.. een foto hiervan is aanwezig.. Ziet er supergaaf uit..

http://www.bmwportal.nl/showroom-f104/e ... 16268.html
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
______________
Nassje

Gebruikersavatar
RubberBurner
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 jan 2011, 19:02
Locatie: Hippolytushoef
Contacteer:

Re: DVN-E39

Bericht door RubberBurner » 17 jan 2011, 16:59

Kom maar op met die vragen hahaha.Wat ik al lees,de radio ondersteunt de boordcomputer niet.Dat moet je inkijken bij je tellers.Al zou ik niet weten wat je daar wilt zien wat je al niet weet ....
Het is geen BMW kwaliteit denk ik,maarja,ik ben er iig erg tevreden mee.Zit nu wat rond te kijken om ook de speakers te upgraden met een sub achterin (boven de accu) Nu kan ik ook zonder problemen vanalles erop aansluiten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Titus

Re: DVN-E39

Bericht door Titus » 17 jan 2011, 19:49

nassje schreef:Betreft de
Marcel RSD schreef:Deze leverancier beweert wel de BC wel volledig te ondersteunen. Alleen hoor je zo weinig van ze.
http://www.tv-in-motion.co.uk/bmw_headunit.html
Kan je het best vragen aan RUBBERBURNER
In z'n showroom zie je namelijk dat hij deze heeft ingebouwd en hij zal dus je vragen kunnen beantwoorden.
En het mooie van alles.. een foto hiervan is aanwezig.. Ziet er supergaaf uit..

http://www.bmwportal.nl/showroom-f104/e ... 16268.html
Hi Nassje,
Zijn die apparaten uit engeland nu (eindelijk) wel leverbaar, ook in nederland?
Want ik haal het graag op in de winkel ivm. garantie e.d.
Verder vind ik persoonlijk de DVN E39 beter passen omdat het uiterlijk bijna hetzelfde is als de huidige orginele radio nav. systeem. En lijkt (zo te zien op de foto's) zelfs te zijn afgestemd op de kleuren van het dashboard/verlichting in de X5.
Maar ik zal rubberburner wel eens vragen wat hij nu heeft....

thx,
Titus 8)

Titus

Re: DVN-E39

Bericht door Titus » 17 jan 2011, 19:54

Hé Rubberburner,
Welke radio heb jij er nu in zitten = dat nu een dynavin? (E46)
Zoniet welke dan? En hoelang heb je 'm al?
Geen storingen gehad?

groet,
Titus 8)

Gebruikersavatar
RubberBurner
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 jan 2011, 19:02
Locatie: Hippolytushoef
Contacteer:

Re: DVN-E39

Bericht door RubberBurner » 17 jan 2011, 22:49

Als ik 't goedheb is dit een Hualingan.Zit er nu sinds oktober in en nog geen storingen gehad.Heb 'm bij een audiozaak gekocht en er zit gewoon garantie van hun op .... Je moet wel eens een gokje wagen. :roll:
De oem look was voor mij de doorslag,anders had ik ook liefer voor een alpine oid gegaan.

En ja,de verlichting is precies 'tzelfde als je er standaard inhebt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”