Coderen met inpa kabel en ncs expert

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
Lucas-cj
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2018, 17:04

Coderen met inpa kabel en ncs expert

Bericht door Lucas-cj » 29 mar 2018, 08:43

Beste,

Als allereerst, ik ben nieuw op deze forum en dit is mn eerste post.

Gister dus een poging gedaan tot coderen, wat was het doel? Om de us lichten aan te zetten en de low beam als day running light aan te zetten. Ik weet dat dit kan omdat een vriend van mij dit dus bij zijn auto had gedaan.. ( op de foto staat links de wagen van mijn maat en rechts die van mij. (530d 01-2000 pre-facelift) (530i 11-2001 van mij).

Het probleem was dat ncs niet kon communiceren met mijn auto en gaf de melding “VIN is faulty” aan, met daaronder wat leuke duitse termen?? Het grappige was alleen dat ik wel de motor kon uitlezen maar zodra ik dus met ncs wilde verbinden lukte t niet. Wij dus vervolgens bij zijn auto proberen met de ronde stekker omdat t dus een pre facelift is en toen werkte het perfect. Toen naar een 323 e46 gegaan “00 dus ook de ronde stekker en hiermee verbindde hij ook. Nu is het de vraag ligt t aan het programma of moet ik een andere kabel halen? Alvast bedankt

Lucas-cj
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2018, 17:04

Re: Coderen met inpa kabel en ncs expert

Bericht door Lucas-cj » 29 mar 2018, 08:45

Kan foto niet toevoegen omdat t bestand te groot is

Lucas-cj
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2018, 17:04

Re: Coderen met inpa kabel en ncs expert

Bericht door Lucas-cj » 29 mar 2018, 09:38

En ik bedoel ook dat de grootlicht met 30% schijnt als stadslicht. Dat bedoelde ik met low beam

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Coderen met inpa kabel en ncs expert

Bericht door Bart70 » 29 mar 2018, 13:10

Probeer eerst eens een voorsteltopic ;-)

Dan krijg je vanzelf ook antwoord op de vraag over het posten van foto's, maar zal je vast helpen :

viewtopic.php?f=699&t=10

Welkom alvast :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) DIY: Do It Yourself”