alle vloeistoffen vervangen

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
louisbmw
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jan 2015, 17:38

alle vloeistoffen vervangen

Bericht door louisbmw » 27 dec 2017, 19:36

Hallo mede forum leden, ik wil al mijn vloeistoffen van mijn bmw 523i uit 2000 vervangen, maar welke vloeistoffen moet ik hebben? ik heb al een tijdje op internet gekeken maar ik zie de bomen door het bos niet meer. de auto heb ik nu 5 jaar in mijn bezit en alleen de motorolie is een keer vervangen de rest nog niet en ik kan ook niet zien wanneer de rest zoals koelvloeistof, stuurbekrachtiging, remolie en van de autom. bak en differentieel vervangen is.
wie kan mij een goede tip geven? ik las dat kroon olie hele goede olie is klopt dit ook?
gr. Louis

Gebruikersavatar
Jos535i
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2011, 06:53

Re: alle vloeistoffen vervangen

Bericht door Jos535i » 27 dec 2017, 20:45

Dat maakt op zich niet zoveel uit. Belangrijk is dat je je aan de specificaties van BMW houd en je aan de grote bekende merken houdt: Castrol, Shell, BP, Esso, Valvoline, Eurol, Kroon Oil, Kendal (gebruik ik zelf). Kijk op de diverse sites en type het automodel in en dat kan ook vaak middels je kenteken.

Met vriendelijke groet,

Jos

AdE39
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2011, 19:48

Re: alle vloeistoffen vervangen

Bericht door AdE39 » 29 dec 2017, 01:41

Hallo beste forum leden,

Elk olie merk heeft zijn website.

Ik zelf gebruik dus het merk Kroon oil.
Dus kijk ik dan ook op de website van Kroonoil.nl
Daar kunt u uw gegevens van uw BMW invullen, en krijgt u uiteraard alle gegevens van echt alle vloeistoffen die u in uw BMW kan gebruiken.
Maar de andere merken zullen dit zeker en vast ook wel hebben.
Men is dus echt niet vast gepind aan een merk olie of de andere vloeistoffen.

Waar ik u wel voor wil waarschuwen!
Dat is voor het mengen van bepaalde olie soorten en koelvloeistoffen!
Meng dus nooit verschillende kleuren koelvloeistoffen door elkaar!
Dat kan echt grote narigheid veroorzaken en uiteraard motorschade!
Verschillende kleuren kvs kan een chemische reactie veroorzaken, waarbij de vloeistoffen gaan reageren en gaan klonteren!
En klonterende vloeistof is dus echt een heel stuk dikker en stroperiger dan de normale vloeistof.
Dit zal zeker de doorstroming tegen houden, en de circulatie van de vloeistof belemmeren.
Waarbij de motor geen koeling meer krijgt, en zeer warm loopt en stuk gaat.

Bij enige twijfel met de motorolie, tap deze af, monteer een nieuw oliefilter en vul de motor met de juiste hoeveelheid olie, en het juiste type olie!

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) DIY: Do It Yourself”