spiegelglas spiegel plastic spiegel vervangen..

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
loentje
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 mei 2015, 23:30

spiegelglas spiegel plastic spiegel vervangen..

Bericht door loentje » 27 jul 2016, 22:50

Aangezien de betonnen pilaar op mijn werk niet meegaf, kostte dit mijn spiegel kap. Gelukkig stond er achter op de dam nog een zwarte 540 voor demontage met ook de dikke spiegels, dus overzetten is geen probleem zou je zeggen.

volgende filmpje gevonden op mijn tube:
https://www.youtube.com/watch?v=Bmm9M28dqv4

bij mij was het plastic gebroken, dus ik dacht even het glas eruit. Wordt netjes verteld in het filmpje bij 3:00 minuten. Nog even getest op een andere sloper voordat ik mijn eigen glas zou mollen. Werkte perfect, hand er achter en gaan.

Dus toen op de eigen auto geprobeerd met als gevolg.... gescheurd glas :s

Wat blijkt nu, e39 kent dus blijkbaar meerdere type glas, ik heb een zwarte plastic rand om het glas zelf zitten. Mocht je dit ook hebben, dan moet je het glas er niet uit wippen. Maar zit er onder aan het glas een klein pinnetje welke je kunt verschuiven, of deze manier klik je eenvoudig het glas los.

zie hier een link van de foto van de achterzijde
Afbeelding

Het is maar dat je het weet.. :duim:
BMW e39 540i touring 2001
BMW e30 325i cabriolet 1987
BMW 323i baur 1980 (wacht op restauratie)
BMW e12 520/4 1973
BMW 2000 touring 1973 (wacht op restauratie)
BMW 2002 sedan 1969 (in restauratie)

Gebruikersavatar
Ray_530i_2001
Berichten: 151
Lid geworden op: 30 apr 2016, 14:15

Re: spiegelglas spiegel plastic spiegel vervangen..

Bericht door Ray_530i_2001 » 28 jul 2016, 11:27

Dat zijn elektro chrome spiegels (met die zwarte rand eromheen) deze hebben idd een schuifje waardoor je spiegel kunt losnemen. Dit zijn zelfdimmende buitenspiegels.

Dit is zo gedaan, omdat je de spiegel niet mag buigen, dan gaan de kristallen in de spiegel kapot.

Normale spiegels passen wel gewoon in de spiegelkap. De Elektro chrome spiegels kosten 360,-- per stuk (alleen het glas niet de de hele spiegel)

Ze zijn bij mij een keer gejat, nadat ik ze opnieuw had besteld begreep ik ook waarom, iemand anders had de centen er duidelijk niet voor over. :(

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) DIY: Do It Yourself”