lekker klussen aan de m
- niels 323i
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 16 sep 2013, 14:39
lekker klussen aan de m
ik ben even lekker bezig geweest met de m5.
ik wou hem iets lager hebben, vind ik zelf toch wat mooier.
ik denk dat doe ik even. nou even was het niet echt. aan de voorkant was het echt super simple. ik denk appeltje eitje. achter nog even en lekker een stukje toeren. achter moet de complete auto uit elkaar. binnenbekeding,achterbank, draadarmen. was echt veel werk maar het is wel gelukt.
ik han nog een probleem met de auto. bij de koudstart ging het motorlampje branden. ik al een paar keer bij de specialist geweest. die kon niet echt zeggen wat het was. hij dacht dat het in het brandstoffilter zou zitten. die heb ik vervangen.
we hebben een kennis die ook veel met bmw doet en die zegt rij maar even langs dan doe ik even een update voor de software en dan kijken we ook gelijk naar het probleem.
onder het inlaatspruitstuk bleek een slang gescheurt en de luchtpomp rv was uit elkaar geklapt waardoor hij bij de koude start niet aan zijn waardes komt en het lampje gaat branden.
ook gelijk de kachel egel en koplampsproeier pomp vervangen.
hij loopt weer zoals een hoort te lopen.
nu weer op het gemakkie verder rommelen
een beetje poetsen
de favorite plek van de
ik wou hem iets lager hebben, vind ik zelf toch wat mooier.
ik denk dat doe ik even. nou even was het niet echt. aan de voorkant was het echt super simple. ik denk appeltje eitje. achter nog even en lekker een stukje toeren. achter moet de complete auto uit elkaar. binnenbekeding,achterbank, draadarmen. was echt veel werk maar het is wel gelukt.
ik han nog een probleem met de auto. bij de koudstart ging het motorlampje branden. ik al een paar keer bij de specialist geweest. die kon niet echt zeggen wat het was. hij dacht dat het in het brandstoffilter zou zitten. die heb ik vervangen.
we hebben een kennis die ook veel met bmw doet en die zegt rij maar even langs dan doe ik even een update voor de software en dan kijken we ook gelijk naar het probleem.
onder het inlaatspruitstuk bleek een slang gescheurt en de luchtpomp rv was uit elkaar geklapt waardoor hij bij de koude start niet aan zijn waardes komt en het lampje gaat branden.
ook gelijk de kachel egel en koplampsproeier pomp vervangen.
hij loopt weer zoals een hoort te lopen.
nu weer op het gemakkie verder rommelen
een beetje poetsen
de favorite plek van de
Laatst gewijzigd door niels 323i op 16 mar 2018, 12:57, 16 keer totaal gewijzigd.
Re: lekker klussen aan de m
lekker bezig man. goed om te horen dat het nu helemaal goed is.
gr
kotje
gr
kotje
Re: lekker klussen aan de m
Leuke klus! Mooi verslag ook om even te zien hoe dat onder die kap eruit ziet..
Re: lekker klussen aan de m
Het blijft toch een tijdloos model die E39, prachtig !
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: lekker klussen aan de m
Mooi kar!
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
- niels 323i
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 16 sep 2013, 14:39
Re: lekker klussen aan de m
gister weer even lekker bezig geweest aan de .
het raam was eruit geklapt door een opschietend steentje van een grasmaaier. heb ik weer .
de koplampen deden het ook niet goed meer. de stelnokken waren helemaal vergruist. even de koplampen eruit en die dingen vervangen. we hebben ook gelijk de rubbers vervangen.
ik heb ook weer wat delen besteld. de extra waterpomp is stuk en de aircofan doet het ook niet meer. die zijn ook binnen en ga ik eerdaags vervangen.
de eisenmann laat nog even op zich wachten. de ss uitvoering moet special gemaakt worden.
dit weekend even lekker met de naar de nurburgring en dan ook gelijk even kijken hoe hard hij loopt in duitsland
het raam was eruit geklapt door een opschietend steentje van een grasmaaier. heb ik weer .
de koplampen deden het ook niet goed meer. de stelnokken waren helemaal vergruist. even de koplampen eruit en die dingen vervangen. we hebben ook gelijk de rubbers vervangen.
ik heb ook weer wat delen besteld. de extra waterpomp is stuk en de aircofan doet het ook niet meer. die zijn ook binnen en ga ik eerdaags vervangen.
de eisenmann laat nog even op zich wachten. de ss uitvoering moet special gemaakt worden.
dit weekend even lekker met de naar de nurburgring en dan ook gelijk even kijken hoe hard hij loopt in duitsland
Re: lekker klussen aan de m
lekker bezig niels. de nokken van de koplampen gaan best vaak kapot.
ga je a.s. weekend naar de ring??
gr
kotje
ga je a.s. weekend naar de ring??
gr
kotje
- niels 323i
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 16 sep 2013, 14:39
Re: lekker klussen aan de m
we gaan zaterdag avond weg. we hebben een huisje gehuurd en dan ga ik zondag 1 of 2 rondjes doen met de m.
de rest van de dag gaan we lekker rijden met de e30.
zaterdag avond bij ringwerk nederlands elftal kijken op een groot scherm geloof ik.
de rest van de dag gaan we lekker rijden met de e30.
zaterdag avond bij ringwerk nederlands elftal kijken op een groot scherm geloof ik.
Re: lekker klussen aan de m
lekker man. op de grote led scherm is idd lekker kijken niels.niels 323i schreef:we gaan zaterdag avond weg. we hebben een huisje gehuurd en dan ga ik zondag 1 of 2 rondjes doen met de m.
de rest van de dag gaan we lekker rijden met de e30.
zaterdag avond bij ringwerk nederlands elftal kijken op een groot scherm geloof ik.
veel succes
gr
kotje
- niels 323i
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 16 sep 2013, 14:39
Re: lekker klussen aan de m
dit weekend naar de ring geweest.
voor het eerst op de autobahn geweest. het eerste stuk alleen maar regen. denk heb ik weer.
toen werd het droog. gas erop en op naar de 300. bij de 270 aangekomen ging hij niet meer harder. beetje jammer. met de software update zijn de problemen wel opgelost maar de begrenzer is er weer opgekomen.
in ardenau aan gekomen denk ik, ik zal hen even in dat parkeervak zetten. rij ik zo een vuilnisbak omver haha.
ze zijn van staal in duitsland dus dat word weer spuiten geblazen
s'avonds even met een paar vrienden voetbal gekeken. was erg gezellig.
de volgende ochtend bandespanning en olie gecontoleerd. toen richting de baan. daar aangekomen 1 ronde kaart gekocht. gelijk een baan sluiting van een half uur. had iemand geprobeerd om de vangrail uit de grond te rijden.was hem nog redelijk gelukt ook.
toen lekker de baan op. de gaat echt heel hard rechtdoor. het bochtenwerk is toch iets minder als je een e30 met intrax gewend bent.
op swedenkrutz kwam de hele achterkant los en swabberde hij alle kanten op. best leuk met 200+. toen met zweet in de bilnaad maar even het tempo verlaagd. wel heel gaaf hoe je de berg op gaat met dat Koppel.
was van plan om iets meer rondjes te rijden maar heb toch eens een keer met mijn hoofd gedacht in plaats van met de joekel. was een erg geslaagd weekend.
de e30 in duitse stijl
voor het eerst op de autobahn geweest. het eerste stuk alleen maar regen. denk heb ik weer.
toen werd het droog. gas erop en op naar de 300. bij de 270 aangekomen ging hij niet meer harder. beetje jammer. met de software update zijn de problemen wel opgelost maar de begrenzer is er weer opgekomen.
in ardenau aan gekomen denk ik, ik zal hen even in dat parkeervak zetten. rij ik zo een vuilnisbak omver haha.
ze zijn van staal in duitsland dus dat word weer spuiten geblazen
s'avonds even met een paar vrienden voetbal gekeken. was erg gezellig.
de volgende ochtend bandespanning en olie gecontoleerd. toen richting de baan. daar aangekomen 1 ronde kaart gekocht. gelijk een baan sluiting van een half uur. had iemand geprobeerd om de vangrail uit de grond te rijden.was hem nog redelijk gelukt ook.
toen lekker de baan op. de gaat echt heel hard rechtdoor. het bochtenwerk is toch iets minder als je een e30 met intrax gewend bent.
op swedenkrutz kwam de hele achterkant los en swabberde hij alle kanten op. best leuk met 200+. toen met zweet in de bilnaad maar even het tempo verlaagd. wel heel gaaf hoe je de berg op gaat met dat Koppel.
was van plan om iets meer rondjes te rijden maar heb toch eens een keer met mijn hoofd gedacht in plaats van met de joekel. was een erg geslaagd weekend.
de e30 in duitse stijl
Laatst gewijzigd door niels 323i op 07 jul 2014, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: lekker klussen aan de m
leuk om te horen dat het leuk was met de m5 bij de ring. over de onderstel ben ik het ook helemaal metje eens man. dat is idd wat een de zachte kant. daarom ben ik ook tijdje aan het kijken voor een bilstein b14 of een bc racing.
gr
kotje
gr
kotje
- niels 323i
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 16 sep 2013, 14:39
Re: lekker klussen aan de m
ik zou er dan bilstein onder gooien als ik jou was. dat is echt wel goed spul.dat bc racing is weer een goedkope versie daar van.
kw is ook erg goed, daar zitten ook bilstein dempers in.
intrax is wel helemaal de bom. maar ook wel erg duur. maar wel echt het beste wat ik ooit heb gereden.
kw is ook erg goed, daar zitten ook bilstein dempers in.
intrax is wel helemaal de bom. maar ook wel erg duur. maar wel echt het beste wat ik ooit heb gereden.
- niels 323i
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 16 sep 2013, 14:39
Re: lekker klussen aan de m
bilstein is idd best goed en zeker een goed merk. kw is idd ook goed. heb tijdje terug contact gehad met Jaap die in Nederland bc racing leverd en ben er achter gekomen dat het best kwaliteit is.
toen vroeg ik waarom het zo goedkoop is dan de andere merken zoals bilstein of kw en hij anwoorde dat de bc racing in goedkope landen gemaakt worden en hierdoor de prijs wat lager is.
gr
kotje
toen vroeg ik waarom het zo goedkoop is dan de andere merken zoals bilstein of kw en hij anwoorde dat de bc racing in goedkope landen gemaakt worden en hierdoor de prijs wat lager is.
gr
kotje
- niels 323i
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 16 sep 2013, 14:39
Re: lekker klussen aan de m
ik heb zo een set onder mijn Nissan gehad. maar het absoluut niet te vergelijken met bilstein of intrax. die merken zijn wel veel beter. dat zijn ook upside down dempers. werken vele malen beter dan het bc verhaal.
die dempers van mij waren uitelkaar geklapt in carusel. de hele auto vol met olie. kon die set gelijk weggooien want er was niets meer voor te koop. toen heb ik intrax laten maken voor de Nissan en dat Is echt 200% beter. die dempers volgen veel beter de weg waardoor je er veel harder mee kan. je krijgt er ook veel meer vertrouwen door omdat de auto veel beter aan voelt.
nog nooit problemen mee gehad en als je problemen hebt kun je altijd bij hun terecht voor onderdelen of revisie en dat is bij bilstein volgens mij ook zo.
ik zou voor de nooit besparen op een onderstel. liever iets duurder maar dan wel beter.
die dempers van mij waren uitelkaar geklapt in carusel. de hele auto vol met olie. kon die set gelijk weggooien want er was niets meer voor te koop. toen heb ik intrax laten maken voor de Nissan en dat Is echt 200% beter. die dempers volgen veel beter de weg waardoor je er veel harder mee kan. je krijgt er ook veel meer vertrouwen door omdat de auto veel beter aan voelt.
nog nooit problemen mee gehad en als je problemen hebt kun je altijd bij hun terecht voor onderdelen of revisie en dat is bij bilstein volgens mij ook zo.
ik zou voor de nooit besparen op een onderstel. liever iets duurder maar dan wel beter.