Regensensor initialiseren

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Regensensor initialiseren

Bericht door Robin » 01 dec 2017, 02:27

Goeiedag allen,

Heb een vraagje met betrekking tot het initialiseren van de regensensor. In december 2016 is er een nieuwe voorruit in m'n auto laten zetten door de vorige eigenaar en hierbij is, vermoed ik, de regensensor niet opnieuw geïnitialiseerd. Opzich geen ramp, maar ben het niet heel erg eens met de prijs die de stealer daarvoor rekent, zeker niet omdat dit destijds eigenlijk door het bedrijf dat de voorruit geplaatst heeft gedaan had moeten worden.

Ik weet zeker dat de regensensor niet kapot is, gezien hij soms wél aanslaat en ineens twee keer snel achter elkaar wist, en vervolgens weer op de interval schiet van een niet werkende sensor.

Nu kwam ik met de zoekfunctie dit topic tegen, en vroeg mij eigenlijk af of er mensen zijn die dit succesvol hebben weten uit te voeren met een E39. Ik ga dit komende week (zodra het weer en mijn agenda het toe laten) sowieso even uitproberen.

Mocht bovenstaande geen resultaat opleveren, vroeg ik mij af of er toevallig ook handige forumleden in de regio Midden-Limburg zijn die dit kunnen doen tegen een zacht prijsje, of dat ik toch écht naar de stealer toe moet om dit te laten doen.

Ik zal jullie ergens de komende dagen laten weten of het zelf initialiseren gelukt is!

Groetjes,

Robin
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”