Thijs zijn E39

Show je BMW E39. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.

Re: Thijs zijn E39

Berichtdoor Thijsvdvorst » 01 jun 2018, 19:51

Vandaag ook weer wat spulletjes binnengekregen, Zoals dubbelspaaks zwarte nieren voor de e39.

Afbeelding

Een lekker makkelijk klusje om even te vervangen.

Afbeelding

En een nette mobielhouder!

Afbeelding

Niet de moeilijkste of meest invloedrijke upgrades maar toch weer net iets anders.
Thijsvdvorst

Berichtdoor Thijsvdvorst » 11 jun 2018, 10:50

Zaterdag eindelijk eens goed de tijd genomen om de auto weer eventjes op en top te maken door een grote beurt en het vervangen van de slangen naar de stuurpomp.

Toen ik hier mee klaar was eindelijk gezorgd dat het stuur goed past en alle bedrading over gezet.
Afbeelding

Samen met een klein beetje hulp van mijn vader hebben we de sleepring aangepast zodat deze mooi vlak tegen de kolom aankwam.
Afbeelding

Maar het eindresultaat mag er van mij serieus zijn.
Afbeelding

Binnenkort ga ik zelf instapverlichting aanbrengen in de auto en hopelijk nog wat leuke upgrades voor 12 Augustus.
Thijsvdvorst

Berichtdoor Bart70 » 12 jun 2018, 08:49

Netjes, lekker bezig steeds :duim:

Ben je er op 8 juli niet bij ?
Bart70

Berichtdoor Thijsvdvorst » 12 jun 2018, 09:11

Dank je wel! En ik moet nog even kijken hoe en wat maar de kans is zeker aanwezig dat ik even langs kom
Thijsvdvorst

Berichtdoor Bart70 » 12 jun 2018, 10:12

:duim:
Bart70

Berichtdoor Thijsvdvorst » 13 jun 2018, 18:39

Vandaag ben ik weer lekker bezig geweest met het inbouwen van de instapverlichting, eerst dacht ik nog 'nou dat zal toch wel mee vallen' Nou niet dus. Ik heel mooi plusje en minnetje gezocht zodat het lampje kon branden, werkt perfect. maar alleen als je het lampje continue wil blijven branden en om een lege accu te voorkomen doe ik dat toch maar niet. Daarna heel mooi een spanning gevonden die enorm verlaagde als je de deur dicht deed, maar het bleek dat het lampje bleef pulseren. Toen toch maar even doorgezocht naar de deurschakelaar om daar een geschakelde min te pakken zodat het lampje netjes mee brand met de interieurverlichting.

Schakelaar gevonden met de twee draden, even doormeten met de multimeter welke de geschakelde draad is en voilla.
Afbeelding

Toen kwam natuurlijk het punt, okee we zitten nu in de stijl en we moeten naar binnenkant deur. Hoe krijg ik die draad daar op de netste en mooiste manier. Nou dat werd dus deurrubbers weg halen, plastic deel naast de instaplijst, bovendeel bij de pedalen en de voetsteun. Als je dit allemaal hebt gedaan mag je nu nog proberen het draadje door de mooie rubberen S-bocht te wringen voor je eindelijk in de deur bent.

Afbeelding

Afbeelding

In de deur is het een kwestie van de draden netjes weg te werken en de draad door de folie te wurmen zodat je bij de onderkant van je deurpaneel er weer uit kan. dan de draden aansluiten op een stekker die op het lampje past en dan mag het hele zooitje weer teruggebouwd. Natuurlijk eerst het lampje even controleren door hem aan te sluiten en handmatig de deurschakelaar even te bedienen.

Zodra het donker is zal ik een foto maken van de verlichting!
Thijsvdvorst

Berichtdoor Thijsvdvorst » 13 jun 2018, 21:48

Nou het speurwerk werpt zijn vruchten af.

Afbeelding
Thijsvdvorst

Berichtdoor Thijsvdvorst » 18 aug 2018, 13:40

Helaas tijden geen upgrades meer geplaatst door zowel tijd gebrek als serieuze twijfels om de auto weg te doen. Laatste tijd valt mijn oog op een e46 330d. Als ik die auto heb zullen er natuurlijk weer de nodige aanpassingen komen maar dan in de e46 groep. Voor iedereen die de upgrades leuk vind en het proces leuk vind. Zou ik het leuk vinden als die ook bij de nieuwe auto kunnen functioneren als peilstok voor ideeen en bron van inspiratie. Maar voor nu hoop ik dat de liefhebber/volgende eigenaar er net zo veel plezier en waardering voor/van zal hebben als ik.
Thijsvdvorst

Vorige

Keer terug naar BMW 5 Serie (E39) Showroom