Vandaag ben ik weer lekker bezig geweest met het inbouwen van de instapverlichting, eerst dacht ik nog 'nou dat zal toch wel mee vallen' Nou niet dus. Ik heel mooi plusje en minnetje gezocht zodat het lampje kon branden, werkt perfect. maar alleen als je het lampje continue wil blijven branden en om een lege accu te voorkomen doe ik dat toch maar niet. Daarna heel mooi een spanning gevonden die enorm verlaagde als je de deur dicht deed, maar het bleek dat het lampje bleef pulseren. Toen toch maar even doorgezocht naar de deurschakelaar om daar een geschakelde min te pakken zodat het lampje netjes mee brand met de interieurverlichting.
Schakelaar gevonden met de twee draden, even doormeten met de multimeter welke de geschakelde draad is en voilla.

Toen kwam natuurlijk het punt, okee we zitten nu in de stijl en we moeten naar binnenkant deur. Hoe krijg ik die draad daar op de netste en mooiste manier. Nou dat werd dus deurrubbers weg halen, plastic deel naast de instaplijst, bovendeel bij de pedalen en de voetsteun. Als je dit allemaal hebt gedaan mag je nu nog proberen het draadje door de mooie rubberen S-bocht te wringen voor je eindelijk in de deur bent.

In de deur is het een kwestie van de draden netjes weg te werken en de draad door de folie te wurmen zodat je bij de onderkant van je deurpaneel er weer uit kan. dan de draden aansluiten op een stekker die op het lampje past en dan mag het hele zooitje weer teruggebouwd. Natuurlijk eerst het lampje even controleren door hem aan te sluiten en handmatig de deurschakelaar even te bedienen.
Zodra het donker is zal ik een foto maken van de verlichting!