Thijs zijn E39

Show je BMW E39. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Robin » 21 apr 2018, 09:28

Ben blij dat dit weer een levend showroomtopic lijkt te worden met iemand die veel updates met foto's plaatst. Heb ik al een tijdje niet meer gezien in de E39 sectie. Ben zelf helaas ook schuldig aan het amper posten over m'n wagen, maar goed. Valt ook niet heel veel te posten als er maar weinig updates zijn.

Om even te reageren op je updates: vind het carbon mooi staan, had ik niet verwacht. Ook de tellerringen zijn een goede toevoeging. Heb ik zelf ook gedaan en vind het nog steeds raar als ik in de wagen van m'n vader stap en ze niet zie zitten :').

Wat overigens (in mijn ervaring) beter werkt dan schroevendraaiers zijn klantenkaarten van bijv. Sligro, Kruidvat etc. Deze hebben een breder oppervlak waardoor het stabieler is en minder snel weg schiet.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 21 apr 2018, 16:16

Dank u wel voor het mooie compliment en de goede tip!! En ik kan goed begrijpen dat mensen niet heel vaak kunnen posten met nieuwe updates want er gaat natuurlijk de nodige tijd en het nodige geld in zitten.

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 21 apr 2018, 19:31

Vandaag had ik helaas even geen nieuwe onderdelen meer om te monteren, maar door het mooie weer wou ik wel graag wat doen aan mijn auto. Om deze reden had ik besloten om vandaag een grote schoonmaak te houden in mijn bimmertje. Dus vandaag de stofzuiger en alle schoonmaak attributen uit de kast getrokken en een goede 4 uur lang huisgehouden in mijn auto.

Om te beginnen wou ik het eens mooier zien te maken onder mijn motorkap, dus alles netjes afgenomen met een doekje en met plastishine de plastic delen weer opgepoetst.


De binnenkant en de bekleding heb ik met de stofzuiger uitgezogen en daarna met bekledingsreiniger opgeschoond.


De buitenkant heb ik gewoon lekker simpel afgespoeld en daarna gewassen met autoshampoo.


Dus voor vandaag niet de meest interessante post maar beter iets als niets.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Robin » 21 apr 2018, 20:40

Zeg maar je hoor ;).

Motorruimte staat bij mij ook nog op het lijstje om eens goed aan te pakken.

Heb je de auto na het wassen gewoon zo op laten drogen, of heb je hem met een microvezel doek gedroogd? Krijg namelijk altijd van die opgedroogde druppels als ik 'm zo op laat drogen.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 22 apr 2018, 07:55

Had hem deze keer na het wassen nog eens goed nagespoeld en dat werkte eigenlijk best goed. Had alleen druppels op me ruiten, deze heb ik nog eens gedaan met wat water met afwasmiddel er in en toen nagepoetst met een microvezel doek.

Ik kwam er trouwens achter dat het erg makkelijk is om gewoon een oude verpakking te gebruiken van bijvoorbeeld mister muscle en die dan goed schoon te maken en te gebruiken voor water met zeep. Ook onder de motorkap is dit makkelijk doordat je goed kan doseren en niet alle elektronische componenten nat spuit.

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Robin » 23 apr 2018, 08:39

Kijk aan, goede tip!

Heb zelf een keer zo'n grote spuitfles met ruitenreiniger van een kennis gekregen die bij Autotaalglas werkt. Heerlijk spul, werkt geweldig. Weet alleen niet of die flessen te koop zijn.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Bart70 » 23 apr 2018, 08:49

Ziet er allemaal goed uit :duim:

Ik hoop wel dat je wrap op de interieurlijsten netjes blijft zitten, komt heel vaak voor dat dit op de randjes en hoekjes los gaat laten door de hitte, maar de tijd zal het leren :duim:

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 23 apr 2018, 15:13

Ja bedacht me later ook pas dat het misschien handiger had geweest om de hoeken eerst er om te föhnen dan in te snijden en aan de achterkant van de lijsten door te plakken voor meer houvast. Maar de tijd zal het leren

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 25 apr 2018, 09:19

Voor ik verder ga met alle upgrades komt er vandaag eerst weer een jaarlijks spannend puntje: de APK. Dus nu knijp ik me handjes even samen en hoop ik dat de 21 jarige Duitse ros de keuring weer overleefd zonder spannende dingen.

Wish me luck

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 25 apr 2018, 14:23

En we mogen weer een jaartje door!! bijna vlekkeloos door de keuring bleek alleen een scheur in een stuurhuishoes te zitten, dus snel even een nieuwe gehaald en er onder geknutseld.

Het was gelukkig geen lastig klusje dus was snel klaar.
De auto even opgekrikt, wiel er af gehaald, moer op de stuurstang gemarkeerd en daarna de stuurstang losgedraaid(Het is ook handig de beschermplaat even los te halen om bij de achterste borging te komen). Met een stanleymes het hoesje doorhalen, hoesje er af halen en alles netjes in het vet gezet. Hierna alles weer monteren en dan kunnen we weer.



Het is niet echt de upgrade waar ik op hoopte, maar onderhoud is natuurlijk ook belangrijk.
En verder is er ook goed nieuws, de nieuwe onderdelen zijn weer besteld en zullen binnenkort met bosjes tegelijk binnenkomen dus er valt nog genoeg te doen.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 25 apr 2018, 21:09

Ik kon het toch niet laten, na het avondeten maar even tussen me resterende onderdelen gespeurd voor een kleine upgrade. Toen zag ik dat ik nog mooie nieuwe smoke zijknipperlichten had liggen, dus de oude er netjes uitgeschoven en de fittingen overgezet na een mooi setje oranje lampjes.

Even het lampje opzij drukken en voorzichtig naar achter trekken om hem los te maken.


De nieuwe lampjes met fitting weer aansluiten en terug klikken op de plek.


En even testen of het een goed oranje licht geeft en natuurlijk hoe het staat.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd

louisbmw
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jan 2015, 17:38

Re: Thijs zijn E39

Bericht door louisbmw » 26 apr 2018, 16:42

hallo Thijs,
zijn die zijknippers led verlichting?

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 26 apr 2018, 17:13

louisbmw schreef:hallo Thijs,
zijn die zijknippers led verlichting?
Nee, zijn met de standaard fitting maar dan met oranje lampje. Lijkt wel een beetje led-achtig

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Robin » 26 apr 2018, 20:45

Hmm, apart. Ziet er inderdaad uit als een ledje.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 26 apr 2018, 21:14

Vermoed dat het door het knipperlicht zelf komt en de structuur die er in aangebracht is. Vind het wel mooi staan en het geeft voldoende licht.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Showroom”