Ik heb het volgende probleem, wanneer ik mijn koppeling intrap ontkoppeld hij niet meer waardoor ik hem vanuit stilstand amper in een versnelling krijg. Het vermoeden bestond dat de hoofdoppelingscilinder lek was dus deze is vervangen. Alles ontlucht maar bracht geen verbetering. Vervolgens de CDV ertussenuit gehaald, hulpkoppelingscilinder bekeken (kurkdroog) en weer ontlucht. Bij demontage van de hulpkoppelingscilinder was duidelijk zichtbaar dat de slag van de hulpkoppelingscilinder nog een centimeter of 3 was. Na de laatste actie leek het probleem redelijk opgelost met als enige vreemde situatie dat wanneer je de koppeling tot de bodem trapt je hem niet in een versnelling krijgt. Als ik de koppeling iets op liet komen en de pook op druk hield dan schoot hij erin. Na enige tijd rijden leek alles weer voortreffelijk te werken totdat ik vanochtend in de auto stapte. het probleem lijkt weer van voor af aan te beginnen, niet vrij komen van de koppeling.
Zit er nu aan te denken om de koppeling te vervangen maar vraag me af of dit een zinvolle actie is. Ik kan helaas de koppeling zelf niet vervangen dus moet ik laten doen, in combinatie met vliegwiel wordt het een dure grap. Wie o Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt of heeft een idee wat het probleem kan zijn?
alvast bedankt
sander