Martijn M3 schreef:Uitlijnen ga ik uiteraard gelijk doen als er nieuwe banden op liggen, maar dat heeft nu echt geen zin meer. Banden zijn overigens niet scheef afgesleten !
Cuppen is ook gewoon scheef afslijten, dat gebeurt alleen als de band door de geometrie van je ophanging niet goed belast wordt. Kan zijn dat de ene band er gevoeliger voor is als de andere door het profiel en de samenstelling van het rubber, maar banden op een goed uitgelijnde auto cuppen in principe echt niet...
Toevallig net een hele hoop gezeik hiermee gezien bij een E90 330d van een collega... Was was 3x opnieuw uitgelijnd door een dealer en bleef maar cuppen op Michelin PS, uiteindelijk ding eens echt goed laten uitlijnen en nu is't goed met dezelfde Michelin PS erop. (Betreffende collega zweert bij Michelin, vandaar ook geen ander merk geprobeerd...)
Waaruit wel weer blijkt dat 100% uitlijnen bij de een, niet hetzelfde is als 100% uitlijnen bij de ander. Uitlijnen is een vak apart en schijnt bij een BMW nog niet zo makkelijk te zijn... Als je nu last hebt van cuppen zou ik hier echt even een goed adres voor zoeken.
Dus ik zou absoluut aanraden om de boel goed uit te lijnen met je nieuwe banden bij een prof, zodat je dadelijk zorgeloos op de PZero Nero's kan rijden

Hoor daar ook goede dingen over behalve de slijtage, maar slijtage bij een M3 is natuurlijk een minder grote factor (in ijn ogen...) Als die Dunlops niet goedgekeurd zijn voor de M3 zou ik ze er zelf ook zo snel mogelijk af willen hebben, zeker als ze ook nog eens gecupt zijn