• Advertentie

BimmerPortal Algemeen Forum Algemeen BMW Forum BMW Nieuws

BMW M5: géén xDrive, wel handbak en keramische remmen

Nieuwe modellen, dealer nieuws, aanbiedingen etc...

BMW M5: géén xDrive, wel handbak en keramische remmen

Berichtdoor judaz » 23 sep 2011, 12:40

Afbeelding

Dus jij dacht dat je inmiddels alles wist over de nieuwe BMW M5? Think again!

Momenteel mogen de eerste journalisten rijden met de M5 en tijdens die introducties willen mensen van BMW nog wel eens wat interessante dingen laten vallen. Zo is nu bekend geworden dat de nieuwe BMW M5 (naar alle waarschijnlijkheid) géén xDrive (oftewel AWD) zal krijgen. Wel kunnen we rekenen op een handbak en carbon keramische remmen. Lekker toch?

Eerder dit jaar hoorden we dat er wel plannen waren voor een M5 met vierwielaandrijving, maar Albert Biermann (Head of Development BMW M GmbH) heeft nu het volgende gezegd over een M5 met xDrive:
NO current plans to develop an ///M5 with xDrive
Is dat een ramp? Waarschijnlijk niet. Een ander leuk nieuwtje is wel dat de M5 leverbaar zal worden met een handbak. Deze transmissie zal sowieso leverbaar worden in de VS, maar of deze optie ook leverbaar zal worden in Europa (en de rest van de wereld) is nog niet bekend. De vorige generatie M5 was overigens in de VS ook leverbaar met een handbak en die combinatie kwam toen ook niet naar Europa. Mocht je dus perse een M5 met handbak willen dan is de kans groot dat je hem uit Amerika moet importeren.
Het derde nieuwtje van vandaag is dat de BMW M5 over een jaar optioneel leverbaar zal worden met carbon keramische remmen. Volgens Herbert Diess (verantwoordelijk voor inkoop bij BMW) wordt er momenteel getest met deze remmen en is de kans groot dat ze over een jaar op de markt komen (wellicht tegelijk de introductie van de M6?).
We moeten overigens nog tot begin volgend jaar geduld hebben voordat de M5 uitgeleverd gaat worden aan klanten.

bron: Autoblog.nl
Afbeelding

judaz

BimmerPortal Team

Mijn Foto's: 6
Mijn BMW: E46 320Ci
Status: Offline

BimmerAds

Re: BMW M5: géén xDrive, wel handbak en keramische remmen

Berichtdoor Arno S. » 06 okt 2011, 16:09

Toch raar dat in het land van de automaat wel een handbak wordt geleverd en hier niet...

Arno S.

Beroemd

Mijn Foto's: 5
Mijn BMW: E46 316ti M
Status: Offline

• Advertentie

Keer terug naar BMW Nieuws