• Advertentie

BimmerPortal 3 Serie BMW E46 Forum Audio en Navigatie

Plaatsing Parrot MKi9200 (DIY Handleiding) UPDATE II

Alles mbt audio/video, iPod aansluitingen en navigatie

Re: Plaatsing Parrot MKi9200 (DIY Handleiding) UPDATE II

Berichtdoor mvho » 26 aug 2009, 12:11

Als ik geen muziek via de parrot afspeel werkt de radio en cd gewoon zoals het hoort.

Ik heb de 4 losse line draden trouwens niet gebruikt, staat ook in de handleiding, of de ISO of de losse line draden.

De carkit zelf (blauwekastje) heb ik ook aan de bestuurderskant links naast de stuurkolom weggewerkt en de aansluitingen voor MP3/USB/LINE IN in het aflegvakje links, uit laten komen.

mvho

Nieuwkomer

Mijn BMW: E46 320D
Status: Offline

BimmerAds

Berichtdoor thamoosio » 26 aug 2009, 18:06

bertje schreef:Verder ben ik wel benieuwd waar jou mic was geplaatst dat deze zo galmde. Weet ik dat ik hem daar niet moet plaatsen.

Hi Bert,

De beste plek blijft nog altijd boven je spiegel bij je verlichting. De garage had hem gemonteerd in mijn klokkenhuis ( (| )
en dat was echt niks. Naast de motorgeluiden was het ergste nog het knipperlicht relais. Ik kon niet meer communiceren wanneer het knipperlicht aan stond.
Doordat ze de draden weg hadden gepropt en niet weggewerkt, en daarnaast een tie-wrap om het mic-draadje gedaan zodat ik geen lengte meer over had, kon ik niet bij de binnenspiegel komen. Het beste wat ik toen kon doen was bovenin de a-stijl. Dat was okay, maar soms waren er galmen, en dat irriteert me. Vandaar dat hij nu in zijn geheel in de achterbak ligt tot ik zin heb om het écht goed in te bouwen.. Daarnaast heb ik nog wat montagehoudertjes nodig die standaard worden meegeleverd en die mijn dealer heeft gesloopt.

Spoiler: Laat zien
(misschien dat je nog wat frustratie merkt ,maar naast bovenstaand hebben ze ook gelijk mijn interieurstrips verkloot, de parrot houders afgebroken (ook op het display) en bekleding goor gemaakt. Als ik er dan weer over vertel, komt het er soms wat kort door de bocht uit)

thamoosio

Beroemd

Mijn BMW: E91 Touring

Berichtdoor bertje » 27 aug 2009, 08:38

@thamoosio: geeft niet hoor, kort door de bocht kan heel duidelijk zijn. ;) Maar als ik je verhaal zo lees zijn het wel een stelletje prutsers geweest. Mic in het klokkenhuis? :? Sukkels. Ben nog steeds blij dat ik het zelf doe. Ondanks dat het al veel te veel tijd kost en hij nog steeds niet af heb. Als het uiteindelijk lukt (als) dan is het wel zoals ik het wil! Dank voor je reactie weer!

bertje

Nieuwkomer

Mijn BMW: E46 / 320d Touring

Berichtdoor mvho » 27 aug 2009, 12:48

Ik heb de wallpaper vervangen, misschien wel leuk voor de collega's.

Afbeelding

Onderstaand het origineel.

Afbeelding

mvho

Nieuwkomer

Mijn BMW: E46 320D

Berichtdoor markkamphorst » 09 jul 2010, 15:57

Ik heb een FL 318 en heb ook graag de mogeiljkheid om USB te draaien in mn auto. Ik vindt dit een mooie oplossing omdat ik er dan direct een Carkit bij heb. Maar als ik het goed begrijp heb ik (natuurlijk) de Mki9200 nodig en de Parrot Unika + een BMW2ISO kabel van Parrot?? Ik heb een 17 pins radio (reeds gecontroleerd ;) ) Heb je ook foto's van het resultaat en hoe en waar heb je het schermpje gemonteerd?

markkamphorst

Beroemd

Mijn BMW: E46 318iexe

Berichtdoor AdS » 01 dec 2010, 07:51

Ik heb een Parrot MKi9100 ingebouwd (met klein schermpje in de asbak) in E46 met 16:9 navigatie. Werkt perfect. Echter als ik muziek via de parrot afspeel (USB) hoor ik de navigatieaanwijzingen niet meer. Is dat een bekend probleem? Is dat op te lossen? Wellicht heb ik iets verkeerd aangesloten.

AdS

Nieuwkomer

Mijn BMW: E46 touring

Berichtdoor achtoude » 11 jan 2012, 12:38

Een behoorlijke kick, maar leek me niet nodig er een nieuw topic voor te openen.

Ik ga eerdaags een MKi9200 bestellen voor mijn E46. Deze heeft stuur bediening dus ik neem er een UNIKA bij. Echter is er ook een vaste telefoon af fabriek geinstalleerd die nu met de stuurbediening werkt. Gaat dit dan gewoon werken met de UNIKA of moet ik andere dingen gaan loskoppelen mbt de ingebouwde telefoon?

achtoude

Nieuwkomer

Mijn BMW: E46

Berichtdoor MightyMauz » 03 feb 2012, 12:09

Ik wil ook binnenkort een MKi9000 inbouwen. Hetzelfde als de 9200, maar dan zonder scherm. Ik lees hier dat bij sommigen het geluid niet over alle speakers komt en dat dat bij anderen is opgelost door een firmware update. Werkt het ondertussen bij iedereen over alle speakers?

En zo'n converterkabelboom, is dat nou echt nodig? Of kun je ook wat stekkertjes overpluggen adhv het stekkerschema?

MightyMauz

Nieuwkomer

Mijn Foto's: 6
Mijn BMW: E46 Sedan 2000

Berichtdoor Hompie » 11 feb 2012, 11:55

Heb ook een Mki9000 in me E46 en die werkt wel top (laatste firmware 2.02) USB/MP3/IPOD speelt over alle speakers, alleen de telefoon gesprekken zijn over de voorste 2 speakers.
320iA Special Executive 2003.

Hompie

Beroemd

Mijn BMW: E46 Sedan

Vorige

• Advertentie

Keer terug naar Audio en Navigatie